Ειδήσεις

Κάτω τα χέρια από το σχολείο μας


Αναστάτωση προκλήθηκε στη  σχολική κοινότητα του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκειακών Τάξεων Καρδίτσας, μεσούσης της εξεταστικής περιόδου, λόγω της επιχειρούμενης μετεγκατάστασης του σχολείου μας από το Δήμο Καρδίτσας.

Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που το σχολείο μας γίνεται στόχος για να προβληθούν οι κάθε λογής επιδιώξεις, άλλοτε ευγενείς (δημιουργία Μουσείου), άλλοτε πιο ταπεινές (περιστολή δαπανών, στέγαση πολεοδομίας, Ωδείου) και τελικά κτίριο-χώρος δια πάσαν έλλειψιν.

Γι΄ αυτό τα αρχικά αρνητικά συναισθήματα θλίψης και θυμού τα υποτάξαμε στη νηφάλια σκέψη να συγκαλέσουμε γενική συνέλευση για να συζητήσουμε το θέμα που προέκυψε και να οργανώσουμε βήμα-βήμα τη διαμαρτυρία μας:

  1. I. Ο προβληματισμός που αναπτύχθηκε στη συνέλευση εκφράζεται στο παρακάτω πλαίσιο ερωτημάτων:

1.Γνωρίζουν οι αρμόδιοι και οι αιρετοί άρχοντες του Δήμου τη διαδρομή της Εσπερινής Εκπαίδευσης από την ίδρυση του Ανεξάρτητου Νεοελληνικού Κράτους έως σήμερα; Μία ήταν η αναγκαιότητα αυτού του εκπαιδευτικού θεσμού στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής: Η μείωση του αναλφαβητισμού και η εκπαίδευση άπορων παιδιών, τα οποία αδυνατούν να παρακολουθήσουν μαθήματα στα Ημερήσια Σχολεία.

  1. Σε εποχές κρίσης, φτώχειας, ασιτίας και ανεργίας το Εσπερινό Σχολείο αποτελεί ανάχωμα σε πολιτικές κοινωνικής αναλγησίας, γιατί δίνει τη δυνατότητα σε ανήλικους, φτωχούς μαθητές (από 14 ετών) να συνεχίσουν στο Γυμνάσιο τις σπουδές τους ή σε ενήλικους εργαζόμενους και κυρίως ανέργους να αποκτήσουν έναν πολυπόθητο τίτλο σπουδών.

3.Γνωρίζουν ότι το Εσπερινό Γυμνάσιο-Λ.Τ. είναι το μοναδικό σχολείο σε όλο το νομό που καλύπτει ειδικές κοινωνικές ανάγκες;

4.Γνωρίζουν ότι ο μαθητής του Εσπερινού Σχολείου έχει βιώσει αποτυχίες και απορρίψεις τόσο από την ημερήσια εκπαίδευση όσο και από τη δεινή οικονομική θέση;

5.Γνωρίζουν ότι η δυνατότητα επαγγελματικής απασχόλησης, ακόμη και με ελαστικές σχέσεις εργασίας (πεντάμηνα ή δουλειές του ποδαριού),  απαιτεί έναν τίτλο σπουδών που το Εσπερινό Σχολείο παρέχει;

6.Γνωρίζουν ότι η θέση του σχολείου σε κεντρικό, κομβικό σημείο είναι σημαντική,  αρχικά για τις συγκοινωνίες που εξυπηρετούν κυρίως τους μαθητές από χωριά,  και κατά δεύτερο για την προστασία των ανήλικων μαθητών του Γυμνασίου από την παραβατικότητα;

7.Γνωρίζουν ότι και οι οικονομικά ασθενέστεροι δικαιούνται τόσο την επαγγελματική όσο και την κοινωνική ανέλιξη δια της δια βίου μάθησης;

8.Γνωρίζουν ότι οι οικογενειακές μας υποχρεώσεις, τα πενιχρά εισοδήματά μας, η ανεργία και η ανασφάλεια, ως αντικειμενικές δυσκολίες, δυσχεραίνουν τη φοίτησή μας και δεν χρειάζεται επιπλέον και η «συνδρομή» του Δήμου με τη λογική : τα πάντα θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους και των περικοπών.

Σύμφωνα με τον προβληματισμό που αναπτύχθηκε καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το Εσπερινό Σχολείο είναι σημαντικό και αξίζει το σεβασμό όλων για την απρόσκοπτη λειτουργία του, γιατί:

  • Προσφέρει σε δύσκολες εποχές εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε εκείνα τα άτομα που δεν κατάφεραν να ενταχθούν «έγκαιρα» και ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Ικανοποιεί την επιθυμία για απόκτηση γνώσεων.
  • Μπορεί να εξασφαλίσει ή να βελτιώσει την εργασιακή κατάστασή μας.
  • Μπορεί να κρατήσει ζωντανή την ελπίδα για την κοινωνική και οικονομική βελτίωσή μας.
  1. II. Αποφασίσαμε να δημοσιοποιήσουμε στον ημερήσιο Τύπο τις απόψεις μας.

III. Να συμμετάσχουμε στην ευρεία σύσκεψη των φορέων, ώστε να εκθέσουμε τα επιχειρήματά μας και να δείξουμε την αντίθεσή μας στην επιχειρούμενη μεταστέγαση, στην ουσία εξορία, του Σχολείου μας, άρα και υποβάθμισή του.

 

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

 

 

Προηγούμενο άρθρο ΛΙΓΟ ΓΕΛΙΟ
Επόμενο άρθρο Κορεσμένο το Δημοτικό Νεκροταφείο Καρδίτσας