Πειραματικό σχολείο στο Φανάρι


Μετά τη θετική έγκριση τόσο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας όσο και του Νομαρχιακού Συμβουλίου Καρδίτσας, σύντομα (ίσως από τη νέα σχολική χρονιά) θα λειτουργήσει Πειραματικό Σχολείο στον Δήμο Ιθώμης και συγκεκριμένα στο δ.δ. Φαναρίου. Η πρωτοβουλία της ίδρυσης του συγκεκριμένου εξειδικευμένου σχολείου στη περιοχή ανήκει στον Δήμαρχο Ιθώμης κ. Σταύρο Παπαγεωργίου, ο οποίος παρατηρώντας τη φθίνουσα πορεία του Γυμνασίου-Λυκείου Φαναρίου και συναισθανόμενος την ανάγκη να μην εγκαταλειφθεί στην τύχη του ένα πανέμορφο κτίριο στο οποίο στεγάζονταν μέχρι πρότινος τα δύο σχολεία, κατέθεσε τη συγκεκριμένη πρόταση. Σύμφωνα λοιπόν με τον ίδιο αλλά και με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας κ. Γιώργο Τζέλλο, ο οποίος είχε και τη βασική εισήγηση στο τελευταίο νομαρχιακό συμβούλιο, στο πειραματικό σχολείο θα εφαρμοστούν νέοι μέθοδοι διδασκαλίας από καθηγητές με αυξημένα προσόντα, θα γίνονται έρευνες, ενώ το σχολείο θα συνεργάζεται και θα εποπτεύεται τόσο από τη Δ.Ε. Καρδίτσας όσο και από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στο «χορό» των διεκδικήσεων για ίδρυση πειραματικού σχολείου στην περιοχή τους, έχουν μπει και οι άλλοι νομοί της Θεσσαλίας, ωστόσο -βάσει νόμου- μπορεί να ιδρυθεί μόνο ένα πειραματικό σχολείο για κάθε Περιφέρεια.

Ο κ. Τζέλλος

Αναλυτικά στην εισήγησή του στο Νομαρχιακό Συμβούλιο της Πέμπτης που έγινε στους Σοφάδες, ο κ. Τζέλλος, ανέφερε: «Το Γυμνάσιο και το Λύκειο Φαναρίου, σχολεία που ανήκουν στην περιοχή ευθύνης του Γραφείου  Δ.Σ. Καρδίτσας, συστεγάζονται σε ένα σύγχρονο κτίριο, εφοδιασμένο με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται για να λειτουργεί ως εκπαιδευτήριο με σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Όμως το μαθητικό δυναμικό μειώνεται σταθερά και το σχολείο οδηγείται σε συρρίκνωση με ορατή την κατάργησή του. Σχετικά με το προαναφερόμενο διδακτήριο εισηγούμαστε τη μετατροπή του σε Πειραματικό Γυμνάσιο και για τους ακόλουθους λόγους:

  1. Το οικοδόμημα είναι κτισμένο σε εξαιρετικό κάλλους φυσική τοποθεσία στο ωραιότερο σημείο του Φαναρίου, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτη θέα προς το ομώνυμο μεσαιωνικό κάστρο και προς τον κάμπο της Καρδίτσας, καθιστώντας την καθημερινή φοίτηση των μαθητών ευχάριστη και αξιοποιώντας το ευρύτερο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον υπέρ της ποιοτικής εκπαίδευσης των μαθητών.
  2. Είναι εξοπλισμένο με σύγχρονα εργαστήρια, με ωραία και άρτια βιβλιοθήκη καθώς και με κλειστό γυμναστήριο.
  3. Η εργαστηριακή υποδομή του σχολείου σε συνδυασμό με τη σύγχρονη τεχνολογία εξασφαλίζει στο έπακρο την ανάπτυξη επωφελών συνεργασιών, αλλά και την όποια επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση με ΠΕΚ και Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, χωρίς να αποτελεί μειονέκτημα η απόσταση από αυτά.
  4. Μεγάλο μέρος του διδακτικού προσωπικού του νομού μας τυγχάνει αυξημένων προσόντων, ώστε να μπορεί να στελεχώσει ένα πειραματικό σχολείο, όπως προβλέπεται από το Ν. 1566/85 άρθρο.
  5. Οι μαθητές θα εκπαιδεύονται σε ένα εξαιρετικό από άποψη προδιαγραφών διδακτήριο, σε ένα ευρύτερο περιβάλλον με ιδιαίτερη ανάδειξη της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, με ένα πλούσιο ιστορικό πολιτιστικό παρελθόν (τα αρχεία του σχολείου ανάγονται στο 1896) ιδανικό για την εκπαίδευση εφήβων μαθητών.
  6. Η απόσταση Καρδίτσας – Φαναρίου είναι μόλις 15 χλμ.
  7. Το δυναμικό των μαθητών που με τα σύγχρονα παιδαγωγικά δεδομένα μπορεί να εκπαιδευτεί, ανέρχεται σε 15 τουλάχιστον μαθητές.
  8. Θεωρούμε ότι η λειτουργία Πειραματικού Σχολείου στο Φανάρι εξασφαλίζει για τους μαθητές του νομού:
  • Την πρότυπη παιδαγωγική προσέγγιση στην παροχή της γνώσης, την επωφελή πειραματική χρήση σχολικών βιβλίων, οπτικοακουστικών και άλλων σύγχρονων μέσων εκπαιδευτικής τεχνολογίας, που προάγουν αναμφισβήτητα την εκπαιδευτική διαδικασία
  • Τη δυνατότητα επιλογής φοίτησης σε αυτό το σχολείο, αφού στην Περιφέρεια Θεσσαλίας δεν έχει ιδρυθεί Πειραματικό Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Οι παραπάνω λόγοι θεωρούμε ότι συνηγορούν ευνοϊκά και ταυτόχρονα καθιστούν αδήριτο την ανάγκη για τη δημιουργία Πειραματικού Γυμνασίου στην Περιφέρειάς μας. Για τους προαναφερθέντες λόγους θεωρούμε ότι η ίδρυση και λειτουργία Πειραματικού Σχολείου στο χώρο αυτό:

Α) καλύπτει το κενό από την έλλειψη Πειραματικού Σχολείου στη Θεσσαλία

Β) εξασφαλίζεται για τους μαθητές του νομού η προϋπόθεση και παρέχεται η δυνατότητα να εκπαιδεύονται σε σχολείο που τηρεί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού σχολείου».

Προηγούμενο άρθρο Τεράστιο το αναπτυξιακό & κοινωνικό έργο της κυβέρνησης
Επόμενο άρθρο ΚΩΣΤΑΣ ΣΙΑΚΑΡΑΣ: ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ