Τα συγκοινωνιακά έργα στην Καρδίτσα – Γράφει ο Δ. Βερίλλης


 

Διαβάζουμε καθημερινά στις εφημερίδες και ακούμε στα τοπικά κανάλια για τις προσπάθειες που γίνονται και την πορεία των εργασιών του Περιφερειακού Δρόμου του Βόλου. Ένα έργο, με πολύ μεγάλο κόστος, που οδηγεί προς το Πήλιο παρακάμπτοντας το Βόλο και περιλαμβάνει γέφυρες και σήραγγες.

Επίσης όποιος επισκέπτεται τη Λάρισα, αρχίζοντας από την έδρα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (δηλαδή την έδρα της πρώην Περιφέρειας Θεσσαλίας) διαπιστώνει ότι στον Περιφερειακό και γύρω από τη Λάρισα τα τελευταία χρόνια ολοκληρώθηκαν τεράστια έργα. Εκεί τα κάνουν όλα αθόρυβα και αποτελεσματικά.

Αντίθετα στην πόλη της Καρδίτσα τουλάχιστον από το 2010, που γνωρίζω καλύτερα γιατί τα παρακολουθούσα περισσότερο στενά από τη θέση του δημάρχου, όλα τα οδικά έργα – όπως όλα σχεδόν τα σημαντικά ζητήματα-είτε έχουν σταματήσει είτε έχουν επιβραδυνθεί χαρακτηριστικά χωρίς την παραμικρή αντίδραση ή διαμαρτυρία . Ίσως εδώ είμαστε ικανοποιημένοι με τα λίγα, ίσως φοβούνται να διαμαρτυρηθούν και να διεκδικήσουν, ίσως πάλι να υπάρχει άγνοια ή αδιαφορία, ίσως να χάθηκε κάθε ελπίδα. Το βέβαιο είναι ότι εδώ υπάρχει διαφορετική νοοτροπία και άλλη ποιότητα και ένταση στις διεκδικήσεις από την υπόλοιπη Θεσσαλία και για αυτό τα αποτελέσματα γίνονται ορατά, δια γυμνού οφθαλμού, παντού.

Συγκεκριμένα για τα συγκοινωνιακά έργα στην πόλη της Καρδίτσας:

 

1. Ο Περιφερειακός της Καρδίτσας παραμένει ημιτελής παρόλο ότι τα τμήματα που έμειναν για την ολοκλήρωσή του είναι πολύ μικρά σε σχέση με έργα άλλων πόλεων, είναι σε πεδινό έδαφος και αρκετές από τις εργασίες είχανε γίνει.

 

2. Η μελέτη για το τμήμα του τμήματος του Περιφερειακού που ξεκινά από την οδό Ταυρωπού και διέρχεται πλησίον των αποθηκών της ΑΤΕ (στις οποίες πρόσφατα εκδηλώθηκε πυρκαγιά), του Σιδηροδρομικού Σταθμού και των λαϊκών κατοικιών για να συνδεθεί με το Ανατολικό τμήμα του Περιφερειακού και την κύρια είσοδο της πόλης δεν έχει ακόμη συνταχθεί. Πρέπει επομένως όχι μόνον να ολοκληρωθεί η μελέτη αλλά, κυρίως, να αρχίσει άμεσα η κατασκευή του.

.

3. Μέσα στην πόλη δεν έπεσε, σχεδόν, ούτε ένα μέτρο άσφαλτος τα τελευταία χρόνια.

 

4.Ενώ σε όλες τις πρωτεύουσες νομών της χώρας και σε όλες τις μεγάλες πόλεις στις κύριες εισόδους τους υπάρχουν παράπλευροι δρόμοι στην Καρδίτσα και συγκεκριμένα στο τμήμα Καρδίτσα-Δέλτα δεν έχει παραδοθεί ούτε η μελέτη.

Είναι αναγκαία η επιτάχυνση των διαδικασιών και η κατασκευή του για την αποφυγή ατυχημάτων, την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που λειτουργούν εκεί και γενικότερα για την καλύτερη και ασφαλέστερη κυκλοφορία.

 

5.Σταμάτησαν τα έργα για τη βελτίωση του δρόμου Καρδίτσας – Τρικάλων.

 

6.. Τα χρήματα τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου προς Παλαιοφάρσαλα πήγαν στο τμήμα Λάρισας- Βόλου, ενώ χρηματοδότηση για την βελτίωση της διάβασης των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα στην πόλη δίνονται μόνον για την πόλη των Τρικάλων

 

7. Τέλος θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα πολύ σημαντικό έργο που δεν αφορά μόνον την πόλη της Καρδίτσας αλλά ολόκληρη τη Θεσσαλία και το διεκδικούσαμε χρόνια. Είναι ο πολύ σημαντικός άξονας Καρδίτσας – Άρτας για τον οποίο έχουν σταματήσει όχι μόνον οι διεκδικήσεις αλλά και κάθε συζήτηση παρόλα τα τεράστια ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και πακέτα… Αν θυμάμαι καλά η τελευταία φορά ήταν το 2010 όταν το θέσαμε επιτακτικά στον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Μαγκριώτη.

Είναι ο οδικός άξονας που συνδέει δύο γειτονικούς νομούς και παράλληλα διευκολύνει την σύνδεση, την καλή επικοινωνία, με την Δυτική Αργιθέα που είναι μία πανέμορφη περιοχή με τεράστιες δυνατότητες και προοπτικές.

Άποψή μου είναι ότι και οι Σύλλογοι Αργιθεατών της Θεσσαλίας και όλης της Ελλάδας να διεκδικήσουν την υλοποίηση του έργου που θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα με την κατασκευή της ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΥΜΠΑΝΟΥ.

 

8. Το ίδιο ισχύει και για την οδική σύνδεση Καρδίτσας- Ευρυτανίας.

Είναι αδιανόητο ( και δεν συμβαίνει πουθενά αλλού στην Ελλάδα) η Καρδίτσα να μη συνδέεται οδικά με τους γειτονικούς νομούς της.

 

Όλα αυτά είναι ζητήματα που αφορούν όχι το παρελθόν αλλά κυρίως το μέλλον και την γενικότερη πρόοδο του τόπου μας.

Είναι έργα εφικτά, ρεαλιστικά και αναγκαία χωρίς ίχνος υπερβολής και χωρίς να ξεπερνούν τις δυνατότητες της χώρας, μιάς και όλες οι παρόμοιες παρεμβάσεις έχουν ήδη υλοποιηθεί σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Είναι ερωτήματα σχετικά με το τι θα γίνει άμεσα και δεν αναφέρονται μόνον στον εκάστοτε δήμαρχο Καρδίτσας αλλά και τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, την Γ. Γ. της Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τους βουλευτές του νομού σχετικά με τις πρωτοβουλίες τους στα Υπουργεία και την Κυβέρνηση.

Τέλος θεωρώ εντελώς λανθασμένη και πέρα από κάθε λογική την άποψη ότι επειδή υπάρχει το καταστροφικό μνημόνιο και οι καταστροφικές κυβερνητικές επιλογές πρέπει να σταματήσουμε τις δίκαιες και τεκμηριωμένες διεκδικήσεις του τόπου μας και έτσι οι αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις να κατευθύνονται σε άλλες πόλεις και άλλες περιοχές.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Συνάντηση Αλεξάκου με τους απανταχού Καρδιτσιώτες
Επόμενο άρθρο Ολοκληρωμένη διαχείριση αστικών αποβλήτων από την Περιφέρεια Θεσσαλίας