Δεν δεχόμαστε την υποβάθμιση των σπουδών μας – Του Συλλόγου Φοιτητών Κτηνιατρικής


Tags |

Για άλλη μία φορά, φοιτητές και καθηγητές, γινόμαστε μάρτυρες της απουσίας κρατικής μέριμνας για την ασφαλή συνέχιση του εκπαιδευτικού έργου. Το υπουργείο Παιδείας αφήνει τα ιδρύματα υποστελεχωμένα και με ελλείψεις υλικοτεχνικών υποδομών, βάζοντας εμπόδια στη συνέχιση και ολοκλήρωση των σπουδών μας και υποβαθμίζοντας την ουσία της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, που δεν μπορεί να μην συμπεριλαμβάνει την δια ζώσης διδασκαλία.

  • Η κλινική άσκηση των φοιτητών στο 4ο και 5ο έτος ξεκίνησε φέτος διαφορετικά λόγω της πανδημίας: Αν και οι φοιτητές ασκούνται σε μικρότερες ομάδες, έχει μειωθεί δραματικά η επαφή τους με την κλινική πράξη, ενώ, σε ορισμένες περιπτώσεις – όπως στην χαρακτηριστική της παθολογοανατομικής- λόγω και των διαχρονικών ελλείψεων προσωπικού, η δια ζώσης διδασκαλία δεν πραγματοποιείται καθόλου!
  • Δεν πραγματοποιήθηκαν τεστ ούτε πριν (σε αντίθεση και με άλλα τμήματα, και με το τμήμα Κτηνιατρικής Θεσσαλονίκης), αλλά ούτε και σε τακτά χρονικά διαστήματα μετά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους -πράγμα που θα επέτρεπε την ασφαλή λειτουργία της σχολής μας.

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός πως, πέντε ημέρες μετά, δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ενημέρωση από την πλευρά της διοίκησης του τμήματος ή του ΕΟΔΥ για τα επιβεβαιωμένα κρούσματα στο τμήμα μας, παρά το γεγονός ότι τα κρούσματα της Κτηνιατρικής συνυπολογίζονται κανονικά στα στατιστικά δεδομένα για την Καρδίτσα.

Απαιτούμε επίσημη ενημέρωση από πλευράς Πανεπιστημίου για τη διασπορά του Covid-19 στα έτη.

Λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο με τον οποίο άνοιξαν τα πανεπιστήμια, με μόνο μέτρο  προστασίας την μάσκα, δεν πρέπει να εκπλήσσει η εμφάνιση κρουσμάτων και στη σχολή μας. Οι ευθύνες βαραίνουν εξ’ ολοκλήρου την κυβέρνηση και την Πρυτανεία που, αντί να λάβουν ολοκληρωμένα μέτρα για να λειτουργήσουν οι σχολές μας, αποποιήθηκαν τις ευθύνες τους προβάλλοντας μόνο την ατομική ευθύνη.

Η πρόσφατη ανακοίνωση της Πρυτανείας για αναστολή των δια ζώσης μαθημάτων και επιστροφή στην αποκλειστικά εξ αποστάσεως διδασκαλία ένα μόνο πράγμα αποδεικνύει: ότι τόσο το Υπουργείο Παιδείας όσο και η Πρυτανεία δεν διατίθενται να αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα την ποιότητα των σπουδών μας στις δεδομένες συνθήκες. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι ενέργειές τους είναι αναποτελεσματικές και επιζήμιες για την μόρφωση μας, καθώς όχι μόνο θα χαθούν εργαστήρια και κλινικές για δεύτερο συνεχόμενο εξάμηνο, αλλά όταν ανοίξουν ξανά τα Πανεπιστήμια, με τα ίδια ανεπαρκή μέτρα προστασίας και χωρίς επαναλαμβανόμενα τεστ, η κατάληξη είναι προδιαγεγραμμένη.

Αν και χρήματα για την ενίσχυση των Πανεπιστημίων σε συνθήκες πανδημίας ή για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων λόγω της υποχρηματοδότησης «δεν υπάρχουν», ωστόσο, είναι φανερό ότι «υπάρχουν» για την αστυνόμευση που ετοιμάζει η Κυβέρνηση, τώρα ΚΑΙ ΜΕΣΑ στις σχολές, με πρόσχημα τον προβοκατόρικο προπηλακισμό του πρύτανη του ΟΠΑ!

Μπορεί να κολλάμε από την πανδημία, αλλά τουλάχιστον θα κολλάμε με …. Ασφάλεια!!

Αντί να λαμβάνονται μέτρα με γνώμονα την βελτίωση της διδασκαλίας διασφαλίζοντας την υγεία μας εντός του ακαδημαϊκού χώρου στις δεδομένες πρωτόγνωρες συνθήκες, χωρίς να εκπτώσεις στο επίπεδο των σπουδών μας, προτεραιότητα αποτελεί η νομοθέτηση, σε συνθήκες εγκλεισμού, ενάντια στα συμφέροντα μας (πτωχευτικός νόμος, νόμιμη 10ωρη εργασία, συνδικαλιστικός νόμος).

  1. Καμία αναστολή κλινικών και εργαστηριακών ασκήσεων. Λειτουργία με όρους που διασφαλίζουν την υγεία μας.
  2. Άμεση πραγματοποίηση τεστ για τον SARS-CoV-2 σε όλους τους φοιτητές και ακαδημαϊκό προσωπικό που συμμετέχει σε δια ζώσης διδασκαλία και επανάληψη σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  3. Συστηματική απολύμανση των χώρων του Τμήματος. Αντισηπτικό σε όλους τους χώρους.
  4. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Άμεση λειτουργία του νεκροτομείου.
  5. Άμεσες προσλήψεις διδακτικού προσωπικού για να πραγματοποιούνται όλα τα εργαστήρια σύμφωνα με τα απαραίτητα υγειονομικά πρότυπα και να αναπληρωθούν τα χαμένα εργαστήρια.
  6. Υγειονομική και υλικοτεχνική αναβάθμιση των υποδομών (αμφιθεάτρων, εργαστηρίων).
  7. Έγκαιρη διανομή των συγγραμμάτων, και, μέχρι τότε, πρόσβαση σε ηλεκτρονικές εκδόσεις.
  8. Έκτακτο κονδύλι στα Πανεπιστήμια και τις φοιτητικές εστίες, ώστε να λειτουργήσουν με ασφάλεια για όλους τους φοιτητές. Να διατεθούν χρήματα από τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) για τις τρέχουσες ανάγκες.