Να ανατραπεί η τροπολογία – Να μην περάσει το πολυνομοσχέδιο

11 Μαΐου 2020

Σε μια νέα κλιμάκωση της επίθεσης σε βάρος των μαθητών και των εκπαιδευτικών προχώρησε η  Κυβέρνηση αιφνιδιαστικά και μες στην νύχτα,  με την κατάθεση  και τελικά ψήφιση (ν)τροπολογίας σε νομοσχέδιο του Υπουργείου  Μεταναστευτικής  και Ασύλου(!).

Με την ντροπολογία αυτή:

Α. Θεσμοθετεί και τυπικά την εξ αποστάσεως  σύγχρονη «εκπαίδευση» σε κάθε περίπτωση αναστολής λειτουργίας εκπαιδευτικών δομών για έκτακτους λόγους .

Β. Προβλέπει τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος  σε περίπτωση επιδημικών νόσων.

Είναι κοινός τόπος ότι:

– η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» καταργεί τη ζωντανή φυσική διάδραση και σχέση εκπαιδευτικών μαθητών και ουσιαστικά δεν είναι εκπαίδευση.

– νομιμοποιεί την πολιτική της αδιοριστίας

– εντατικοποιεί τη δουλειά των εκπαιδευτικών και καταργεί δικαιώματα (διεύρυνση ωραρίου, τηλεργασία σε άδειες).

– εντείνει και διευρύνει  τις κοινωνικές ανισότητες, όπως αποδείχτηκε αυτό το διάστημα που πολλοί μαθητές για πολλούς λόγους δεν συμμετείχαν.

– αποτελεί «υλικό» για αξιολόγηση, όλα «ανοικτά» και στη διάθεση Υπουργείου, στελεχών διευθυντών, συντονιστών, εσωτερικών και εξωτερικών αξιολογητών.

Κι ενώ ο Πρωθυπουργός και κυβερνητικά στελέχη, -για την προβολή της δήθεν κανονικότητας και την επανεκκίνηση της οικονομίας- δήλωναν πρόσφατα ότι τα κλειστά σχολεία εντείνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ότι πρέπει να ανοίξουν καθιστώντας τα πραγματικές υγειονομικές βόμβες για δεκάδες χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς, τώρα θεσμοθετούν  αυτή την ταξική πολιτική.

Είναι φανερό ότι την τροπολογία αυτή δεν την ψήφισαν γιατί νοιάζονται για τα παιδιά ή γιατί πολύ περισσότερο προστατεύουν τους εκπαιδευτικούς από τον κοινωνικό αυτοματισμό. Και η «προαιρετικότητα» της τηλεκπαίδευσης το προηγούμενο δίμηνο με «πλατφόρμες» και καταγραφές -που θα χρησιμοποιηθούν στην αξιολόγηση-, άνοιξαν το δρόμο για να θεσμοθετήσουν και να μονιμοποιήσουν αυτή την αντιδραστική εξέλιξη για μαθητές κι εκπαιδευτικούς που μαζί με το πολυνομοσχέδιο λαιμητόμο, τσακίζει δικαιώματα νεολαίας κι εργαζομένων.

Η κυνικότητα της κυβέρνησης προχωρά ένα βήμα παραπέρα με την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος  με φυσική παρουσία μαθητών για άλλους μαθητές που δεν θα έχουν φυσική παρουσία. Η ουσία είναι  ότι τόσο η σύγχρονη όσο και η ζωντανή αναμετάδοση όχι μόνο παραβιάζει προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά σημαίνει  την επιβολή ασφυκτικού ελέγχου, «φακελώματος» και αξιολόγησης  τους.  Ποιος μαθητής διασφαλίζεται και «προάγονται τα μορφωτικά του δικαιώματα» όταν η προφορική του επίδοση –η καταγεγραμμένη πλέον- θα πρέπει να συνάδει με τη γραπτή επίδοση και απ αυτή θα εξαρτάται και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού;

Η πολιτική της Κυβέρνησης είναι φανερά ενάντια σε στοιχειώδη δικαιώματα μαθητών – εκπαιδευτικών. Η ΟΛΜΕ, οι κυρίαρχες παρατάξεις της  (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ) αλλά και  το ΠΑΜΕ  πρόσφεραν κάθε βοήθεια στην Κυβέρνηση για να προωθήσει τα αντιδραστικά σχέδια της. Έβαλαν πλάτη στο στήσιμο της  τηλεκπαίδευσης.  Με τη συμμετοχή τους στις πλατφόρμες του Υπουργείου, τη νομιμοποίησαν. Ζητούσαν τάμπλετ για όλα τα παιδιά, σαν να είναι αυτό το μοναδικό πρόβλημα της τηλεκπαίδευσης. Υπονόμευσαν στα σωματεία με την όλη στάση τους τη συλλογική αντίσταση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της μέσα από τις πλατφόρμες του Υπουργείου. Και τώρα απέναντι στην απαράδεκτη τροπολογία συνεχίζουν να διατυμπανίζουν αδιάντροπα ότι η εξ αποστάσεως δεν έχει καμία σχέση με τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος!

Αναλαμβάνουν λοιπόν την ευθύνη της νομιμοποίησης της τηλεργασίας στην εκπαίδευση και ό,τι αυτή συνεπάγεται. Αποκρύπτουν ότι η αξιολογική καταγραφή και έκθεση μαθητών κι εκπαιδευτικών γίνεται και στο «τηλεμάθημα» και στο live streaming. (Τα λόγια καταγράφονται, όπως και η συμμετοχή ή μη των μαθητών και στα δύο. Στην τροπολογία  για τη ζωντανή αναμετάδοση προβλέπεται ότι η εικόνα δεν είναι απαραίτητη, αρκεί μόνο ο ήχος). Η πολιτική τους γύμνια και ο αποπροσανατολιστικός χαρακτήρας της τοποθέτησης τους είναι φανερός  και στο σήμερα. Αυτό που θέλουν είναι να διαλύσουν τη συλλογική στάση και τις μορφές αντίστασης των εργαζομένων, οι οποίες  μπορεί να εκφραστούν στις διαδικασίες βάσεις των Σωματείων. Γι αυτό και αρνούνται επίμονα τις Γενικές Συνελεύσεις των Σωματείων (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ) ή διολισθαίνουν στα ανοικτά ΔΣ (ΠΑΜΕ). 

  • Το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο να αποσυρθεί -η τροπολογία της ντροπής να ανατραπεί.
  • Κανένας εκπαιδευτικός στις πλατφόρμες της εξ αποστάσεως ψευτοεκπαίδευσης του υπουργείου – καμία ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος. Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα της τηλε-εργασίας.
  • Κάτω τα χέρια από τους μαθητές μας – κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς – κάτω τα χέρια από τις ελευθερίες.
Στείλτε το άρθρο Στείλτε το άρθρο

Εκτυπώστε το άρθρο Εκτυπώστε το άρθρο

 

<< Επιστροφή

            Για περισσότερες πληροφορίες

                     πατήστε στα links:

     (www.thessalia-espa.grwww.efepae.gr

             www.aedep.grwww.espa.gr )

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031