Ο δρόμος για ένα αειφόρο σχολείο

20 Μαΐου 2019

Στις 18 και 19 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στο ΚΠΕ Μουζακίου σεμινάριο με θέμα «Ο δρόμος για ένα αειφόρο σχολείο». Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης των νομών Καρδίτσας και Τρικάλων. Έγινε συνδιοργάνωση με το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Θεσσαλίας.

Οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν να προωθήσει βασικά στοιχεία των κατευθύνσεων που προτείνονται από την UNESCO και αφορούν:

  1. Τη σύνδεση των αναλυτικών προγραμμάτων των μαθημάτων με τους στόχους της αειφορίας
  2. Τη δημιουργία κοινού οράματος από τα μέλη της σχολικής κοινότητας

Στα πλαίσια αυτά την Παρασκευή δημιουργήθηκαν 7 ομάδες ειδικοτήτων (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, γεωπόνοι, μηχανολόγοι, πληροφορικοί, φιλόλογοι, φυσικοί) και σε εργαστήρια που έγιναν, δούλεψαν για την σύνδεση των αναλυτικών προγραμμάτων με τους στόχους της αειφορίας. Προηγήθηκε ή ανάλυση των 17 στόχων της αειφορίας από την συντονίστρια του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας για την αειφορία Κα Ξυνοπούλου Ελένη. Τα εργαστήρια συντόνισαν:

  1. των νηπιαγωγών οι συντονίστριες οι Παπαδημητρίου Άρτεμις και Κοτρώτσιου Ευανθία
  2. των δασκάλων ο αναπληρωτής οργανωτικός συντονιστής του ΠΕΚΕΣ Κωτούλας Βασίλης
  3. των γεωπόνων ο συντονιστής Λιάπης Ευθύμης
  4. των μηχανολόγων ο συντονιστής Μπλιούμης Αντώνης
  5. των πληροφορικών ο Αλεξάκος Φώτης πρώην Υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ Καρδίτσας
  6. των φιλολόγων ο συντονιστής Μάτος Αναστάσιος
  7. των φυσικών ο συντονιστής Διαμαντής Νίκος

Το Σάββατο με τη μέθοδο “World Café” ανομοιογενείς ομάδες εργαστήκανε για τη δημιουργία κοινού οράματος για το αειφόρο σχολείο. Προηγήθηκε σχετική παρουσίαση για το αειφόρο σχολείο του Υπευθύνου του ΚΠΕ Ντάνη Αντώνη. Αναδείχθηκαν 40 θέματα που κατηγοριοποιήθηκαν σε 14 τομείς. Μετά από κάποιες διαδικασίες αναδείχθηκαν οι εξής προτεραιότητες με μεγάλη πλειοψηφία:

  1. Εξοικονόμηση ενέργειας – Αλλαγή κουφωμάτων – Αλλαγή λαμπτήρων – Μόνωση – Φυσικό Αέριο – Φωτοβολταΐκά στη στέγη
  2. Δημιουργία συνθηκών ασφάλειας στο προαύλιο και γενικά στο σχολικό κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο
  3. Δημιουργία σχολικής κουλτούρας για την αειφορία

Πολύ σημαντικά αναδείχθηκαν και τα θέματα:

  1. Ράμπες πρόσβασης ΑΜΕΑ – Γενικά προσβασιμότητα σε όλους τους χώρους τους σχολείου – Λεκάνες στις τουαλέτες – Φωτοκύτταρα
  2. Περιορισμός απορριμμάτων – Ανακύκλωση – Κάδοι – Μπαταρίες
  3. Αισθητική κτιρίου και αύλειου χώρου – Κιόσκια για υπαίθρια αναγνωστήρια – Δημιουργία κήπου με φυτά και λαχανικά – Δεντροφύτευση – Ανάδειξη αρχιτεκτονικής της πέτρας

Το σεμινάριο έκλεισε με ενδιαφέρουσα συζήτηση όπου αναδείχθηκαν και άλλες πλευρές και λεπτομέρειες του σημαντικού θέματος του Αειφόρου Σχολείου.

 

 

 

Στείλτε το άρθρο Στείλτε το άρθρο

Εκτυπώστε το άρθρο Εκτυπώστε το άρθρο

 

<< Επιστροφή

Γλυκερία - Ακολούθησα ένα αστέρι
Παυλίνα Βουλγαράκη - Λαβύρινθοι
Κώστας Μακεδόνας - Είναι πια αργά
Βιολέτα Ίκαρη - Μαύρα
Χάρις Αλεξίου - Πόρτες ανοιχτές
Πυξ Λαξ - Χωρίς ντροπή
Γιάννης Πάριος - Θα σ΄ αγαπώ
Ραλλία Χρηστίδου - Μονάχη ταξιδεύω
Ελεωνόρα Ζουγανέλη - Έλα
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας - Έλα ψυχούλα μου

 


The Fray - You found me
Billy Ocean - Loverboy
Cock Robin - The promise you made
Whitney Houston - How will I know
Demi Lovato - I will survive
Beloved - Sweet harmony
Sheryl Crow - My favorite mistake
Asia - Heat of the moment
Zucchero - Wonerful life
Tina Turner - In your wildest dreams

 


Οκτώβριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031EC