- Karditsa News - https://www.karditsanews.gr -

Φασισμός στην παιδεία με το προσοντολόγιο – Του Σωκράτη Βασιλάκου

Και όμως, φασισμός επικρατεί και με «αριστερές» Κυβερνήσεις, δυστυχώς. Το σχετικό νομοσχέδιο που επρόκειτο να ψηφιστεί την περασμένη Δευτέρα και αποσύρθηκε λόγω των δυναμικών κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα, δεν αντέχει σε συζήτηση και κριτική γιατί είναι παράλογο, αντιεκπαιδευτικό, απάνθρωπο,  και έξω από κάθε δημοκρατική δεοντολογία. Φανερώνει αν μη τι άλλο, ότι θέλει να εξυπηρετήσει συγκεκριμένες σκοπιμότητες και να ανακυκλώσει την ανεργία.

Ας δούμε όμως τα κυριότερα σημεία:

  1. Με το να ζητάει το Υπουργείο Παιδείας επί πλέον προσόντα (διδακτορικά μεταπτυχιακά, άλλα σχετικά πτυχία), σημαίνει ότι το πτυχίο που παίρνουν από τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν είναι αρκετό, ότι τα πανεπιστήμια δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και οι φοιτητές αποφοιτούν με ελλειμματικές γνώσεις. Αν δεχτούμε μια τέτοια περίπτωση τι θα πρέπει να κάνει το Υ.Π., να ζητάει επί πλέον πτυχία ή να αναβαθμίσει το πρόγραμμα σπουδών των σχολών;
  2. Αν δεχτούμε τη λογική του Υ.Π. τότε που οδηγεί αυτή; Απλά σε ένα χωρίς προηγούμενο και χωρίς τέλος ανταγωνισμό των πτυχιούχων να πάρουν και άλλα, και άλλα και άλλα πτυχία γιατί όσα περισσότερα έχουν τόσο περισσότερα μόρια συγκεντρώνουν. Είναι λογική αυτή να μαζεύεις πτυχία για ένα διορισμό;
  3. Πόσο μπορεί να συνεχίζει κάποιος να σπουδάζει και να μαζεύει πτυχία για ένα διορισμό; Δεν είναι εξοντωτικό και αντιπαραγωγικό αυτό;
  4. Με δεδομένο ότι τα μεταπτυχιακά πληρώνονται, ποιος μπορεί να πληρώνει για να μαζεύει πτυχία; Οι περισσότερες οικογένειες με το ζόρι καταφέρνουν να σπουδάσουν το παιδί τους σε μια σχολή. Ποιος λοιπόν συγκεντρώνει μόρια, το παιδί του φτωχού ή του πλούσιου; Και αυτό ερμηνεύεται ως ίσες ευκαιρίες στις σπουδές, στη μόρφωση, στην επαγγελματική αποκατάσταση;
  5. Ο κάθε νέος, θα πρέπει να σπουδάζει μέχρι τα 30 του και πλέον συγκεντρώνοντας πτυχία για μοριοδότηση, ή θα πρέπει να μπαίνει στην παραγωγική διαδικασία ως εργαζόμενος για να ορθοποδήσει η οικονομία;
  6. Το σύστημα των αναπληρωτών-συμβασιούχων εκπαιδευτικών, έχει στην κυριολεξία εξουθενώσει αυτούς τους εργαζόμενους. Κάθε χρόνο και σε νέο νησί, σε νέα χωριουδάκια, δυσπρόσιτα πολλές φορές για να συγκεντρώσουν κάποια μόρια, προκειμένου να σιγουρέψουν την πρόσληψή τους την επόμενη χρονιά. Αυτός ο κατατρεγμός δεκάδων χρόνων, παραγράφεται και διαγράφεται εν μια νυκτί.
  7. Πολλοί αναπληρωτές έχουν φτάσει στο μέσον της σταδιοδρομίας τους ως συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί καλύπτοντας μόνιμες θέσεις. Βλέπεις λοιπόν επιστήμονες 40 και 50 χρόνων, που αξιολογήθηκαν με πανελλήνιους γραπτούς διαγωνισμούς (ΑΣΕΠ) και που έχουν εξουθενωθεί ως γυρολόγοι της υπαίθρου, προσφέροντας στην παιδεία και στο κράτος, ξαφνικά επειδή έτσι το θέλει η φασιστική νοοτροπία του Υ.Π. πετιούνται στο δρόμο. Πως θα ζήσουν αυτοί σε αυτή την ηλικία;Απολύει λοιπόν χιλιάδες συμβασιούχους εκπαιδευτικούς τοποθετώντας στη θέση τους άλλους, με βάση το προσοντολόγιο, ανακυκλώνοντας έτσι την ανεργία.
  8. Τα επί πλέον πτυχία, καλά είναι. αλλά όχι ως προσόντα για το διορισμό, παρά για καλύτερη σταδιοδρομία μέσα στο χώρο εργασίας (καλύτερη μισθοδοσία, βαθμολογική εξέλιξη κ.α.)

Αυτά τα λίγα, γιατί είναι ατέλειωτα τα επιχειρήματα κατά του εκτρωματικού και φασιστικού τύπου νομοσχεδίου. Απομένει για τους εκπαιδευτικούς σκληρός αγώνας, γιατί σε φασιστικές νοοτροπίες και αντιλήψεις, μόνο ο μαζικός, οργανωμένος, δυναμικός και αποφασιστικός  αγώνας μπορεί να ανατρέψει καταστάσεις και ιδεολογίες. Τα συλλαλητήρια των εκπαιδευτικών της περασμένης Παρασκευής και Δευτέρας, ενάντια στο εκτρωματικό νομοσχέδιο, είχαν και τέτοια χαρακτηριστικά και γι αυτό εξανάγκασαν το Υ.Π. να αναβάλει τη συζήτηση.

Το νομοσχέδιο αυτό, θυμίζει την εποχή πρωθυπουργίας Σαμαρά ο οποίος το έτος 2013 με ανομολόγητες και φασιστικές μεθόδους έκλεισε, σχεδόν χωρίς καμία προειδοποίηση την ΕΡΤ σε μια νύχτα και πέταξε στους δρόμους 2.652 εργαζόμενους!!!…

Κατά τα άλλα οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουμε ότι έχουμε δημοκρατία. Βέβαια αστική δημοκρατία έχουμε και όχι δημοκρατία, η οποία αστική πολλές φορές μετατρέπεται σε συγκαλυμμένο φασισμό προκειμένου να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα και σκοπιμότητες.