- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπ/κών: Δημιουργικές συνθετικές εργασίες στο Λύκειο

Τα σχολεία άνοιξαν στην Καρδίτσα και εκπαιδευτικοί και μαθητές των Λυκείων θα βρουν μπροστά τους τις Δημιουργικές συνθετικές εργασίες.

Με πρόσφατη εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας ορίζει τις διαδικασίες υλοποίησης των υποχρεωτικών δημιουργικών εργασιών για τους μαθητές της Α και Β Λυκείου σε ένα τουλάχιστον από τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα με στόχο την «ανάπτυξη της δημιουργικής ικανότητας και την καλλιέργεια του ερευνητικού πνεύματος του μαθητή» (άρθρο 8-ΠΔ 46/2016).

Στην προαναφερθείσα  εγκύκλιο ορίζονται λεπτομερώς: η διαδικασία επιλογής των θεμάτων των εργασιών, η κατανομή των μαθητών ανά διδάσκοντα, οι υποχρεώσεις των εποπτευόντων εκπαιδευτικών, η εκπόνηση και παρουσίασή τους μέσα σε δύο διδακτικά εφτάωρα με αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων και μεικτά τμήματα μαθητών ανάλογα με τους θεματικούς πυλώνες των εργασιών, οι κλίμακες περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών, η δημιουργία ατομικού φακέλου του μαθητή και δυνατότητα μόνο βελτίωσης του βαθμού του μαθητή στο οικείο μάθημα. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν με περιγραφική κλίμακα και οι μαθητές θα αυξάνουν τον ποσοτικό βαθμό στον έλεγχο –ιδού το πρώτο οξύμωρο-.

Η επιλογή του Υπουργείου να ξεπαγώσει το ΠΔ 46/2016 στο οποίο προβλεπόταν η εκπόνηση των εν λόγω εργασιών στα ΓΕΛ σε συνδυασμό με την πρόωθηση της εφαρμογής της θεματικής εβδομάδας στα γυμνάσια αλλά και της τάξης μαθητείας στα ΕΠΑΛ στη δεδομένη χρονική στιγμή, δείχνει την πρόθεση τους να επιταχύνουν τους ρυθμούς εφαρμογής της αντιλαϊκής   -επιτασσόμενης και από τον ΟΟΣΑ, την ΕΕ, το ΔΝΤ- πολιτικής τους στην εκπαίδευση. Αντανακλά τους γενικότερους κυβερνητικούς σχεδιασμούς να ανοίξουν μέτωπα που αφορούν σε τρεις πυλώνες της επίθεσης: στις εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών, στα μορφωτικά δικαιώματα νεολαίας, στο μαζικό σχολείο.

Επομένως καθετί που ανακοινώνεται –μέσω δηλώσεων, εγκυκλίων, πορισμάτων διαλόγων, προτάσεων ΙΕΠ, νομοθετημάτων κλπ.-είναι αναγκαίο να ιδωθεί στο πλαίσιο της υλοποίησης των στρατηγικών στόχων της εξουσίας. Σχετικά λοιπόν με το συγκεκριμένο ζήτημα των δημιουργικών εργασιών στο Λύκειο μπορούν να επισημανθούν τα εξής στοιχεία, αποκαλυπτικά του ρόλου τους.

 

Τα παραπάνω καταγράφηκαν με σκοπό να δημιουργήσουν έναν προβληματισμό όσον αφορά σε αυτές τις δημιουργικές εργασίες που αν σταθεί κανείς μόνο στο όνομα τους θα μπορούσε να δει κανείς το προοδευτικό προσωπείο τους και να πει για αυτούς που εναντιώνονται ότι είναι μηδενιστές, λένε σε όλα όχι κλπ. Επειδή όμως τα σημαίνοντα-αξίες σημασιοδοτούνται στο ιστορικό πλαίσιο γέννησης τους και ελέγχονται από όσους έχουν εξουσία, γι αυτό δεν μπορεί παρά να ιδωθεί ως ένα κομμάτι του παζλ της επίθεσης στα δικαιώματα των λαϊκών οικογενειών και των εργαζόμενων στην εκπαίδευση. Ως μέρος ενός πολέμου που αναμένεται να έχει μεγαλύτερη ένταση το επόμενο διάστημα.

 

Επίσης τους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία μας δεν μπορούν να μας απασχολεί η προχειρότητα και η βιασύνη στο σχεδιασμό του Υπουργείου. Ούτε ακόμη και πώς θα πρέπει να ήταν αυτές οι εργασίες σε ένα άλλο οραματικό σχολείο, ώστε να ήταν πραγματικά δημιουργικές. Για το συνδικαλιστικό κίνημα, για τους εργαζόμενους αυτό  που προέχει είναι να δούμε η εφαρμογή αυτού του μέτρου τι άμεσες συνέπειες θα φέρει στην εργασιακή μας καθημερινότητα και πως θα προλειάνει το έδαφος για να περάσουν κι άλλα μέτρα στην ίδια κατεύθυνση.

Ας έχουν γνώση λοιπόν οι φύλακες των δικαιωμάτων και αυτοί δεν είναι άλλοι από εμάς.

 

Προβάλλει άμεσα η ανάγκη συνολικής αγωνιστικής απάντησης καθως ήδη με τη νέα χρονιά η κυβέρνηση έχει ανοίξει αρκετά ζητήματα που προστίθενται στα προηγούμενα και έπονται και άλλα.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ