- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Η απάντηση στον Βουλευτή Ντίνο Ρόβλια για τον αυτοκινητόδρομο Ε65

  Στις 3 Αυγούστου 2010 ο Βουλευτής του Νομού μας Ντίνος Ρόβλιας κατέθεσε Ερώτηση σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Στον κ. Ρόβλια έστειλε αναλυτική απάντηση ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης, στην οποία εκτίθενται όλα τα θέματα που αφορούν το έργο. Το πλήρες κείμενο της απάντησης του Υπουργού έχει ως εξής:

«1. Το Έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)» κατασκευάζεται με Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε με το 1ο άρθρο του Ν. 3597/2007. Παραχωρησιούχος είναι η «ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.» με μετόχους τις εταιρίες:

Η Περίοδος Παραχώρησης ξεκίνησε την 31.03.2008 και λήγει μετά πάροδο 30 ετών.

2. Εκτιμάται ότι μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί ποσοστό έργου ίσο προς 11% του συνολικού συμβατικού αντικειμένου. Οι εργασίες κατασκευής:

3. Η περιορισμένη πρόοδος των εργασιών οφείλεται στους ακόλουθους λόγους:

4. Λόγω των καθυστερήσεων στην παράδοση της γης, ο Παραχωρησιούχος ζήτησε δωδεκάμηνη παράταση της δεύτερης αποκλειστικής τμηματικής προθεσμίας, η οποία έληξε την 31.03.2010. Στην προθεσμία αυτή περιλαμβάνεται η κατασκευή του τμήματος του έργου από διασταύρωση με ΠΑΘΕ έως Α/Κ Καρπενησίου. Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του ο Ανεξάρτητος Μηχανικός αποδέχθηκε το αίτημα. Το Δημόσιο διαφώνησε και προσέφυγε στη διαδικασία επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.

5. Δεν έχει γίνει καμία ανακοίνωση του Παραχωρησιούχου προς το Δημόσιο για διακοπή εργασιών. Τυχόν ανακατατάξεις στην Κατασκευαστική Κοινοπραξία θα εξετασθούν από το Δημόσιο στον κατάλληλο χρόνο σύμφωνα με τις συμβατικές προβλέψεις. Θέματα προσωπικού κατασκευαστικών εταιριών και υπεργολάβων ελέγχονται από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου.

6. Η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει διαδικασία επίλυσης κάθε είδους διαφορών που μπορεί να προκύψουν μεταξύ Δημοσίου και Παραχωρησιούχου. Μέχρι στιγμής η μόνη προκύψασα διαφορά είναι η προαναφερθείσα για το θέμα παράτασης της 2ης ΑΤΠ, για την επίλυση της οποίας ακολουθείται η προβλεπόμενη από τη Σύμβαση διαδικασία.

7. Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται κανονικά. Μέχρι σήμερα έχει εξοφληθεί η 1η δόση της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου, όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης. Η δεύτερη δόση της Χρηματοδοτικής Συμβολής δεν έχει ακόμη καταβληθεί εξ αιτίας της μη ολοκλήρωσης των εργασιών της 2ης ΑΤΠ.

8. Από διαφόρους ιδιώτες και συλλόγους έγιναν προσφυγές εναντίον των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων:

9. Η Εγνατία Οδός Α.Ε., η οποία διαχειρίζεται τη Σύμβαση εκ μέρους του Δημοσίου, καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την αντίκρουση των περιβαλλοντικών προσφυγών και για τη συστηματική επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων, που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην δημοπράτηση του έργου χωρίς την απαιτούμενη προετοιμασία.»

Σχετικά με το θέμα, ο κ. Ρόβλιας δήλωσε: Πιστεύω ότι η κυβέρνηση έχει αντιληφθεί τη σοβαρότητα του θέματος και ότι προσπαθεί να επιλύσει τα προβλήματα του Ε65. Θέλω επίσης να πιστεύω ότι δεν θα έχουμε άλλες καθυστερήσεις στο έργο. Έχω ξαναπεί ότι είναι αδιανόητο για την Δυτική Θεσσαλία να ανεχθεί στο ελάχιστο οποιαδήποτε διακοπή της κατασκευής του Ε65, ιδιαίτερα μάλιστα μετά την κακή εμπειρία που βιώνουμε από την προσωρινή διακοπή του έργου του Αχελώου. Το θέμα θα το παρακολουθήσουμε από κοντά.