- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Η προσχολική εκπαίδευση στο έλεος όλων των κρίσεων

Δέκα μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού και το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να πορεύεται χωρίς κανένα ουσιαστικό σχεδιασμό στον χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης. Η μόνη «στοχευμένη» τους δραστηριότητα έχει να κάνει με την προσπάθεια δημιουργίας μιας στρεβλής πραγματικότητας μέσα στην οποία όλα γίνονται σωστά και πρωτοποριακά!

Τελευταίο «κατόρθωμα» της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, αποτελεί η επέκταση του προγράμματος του νηπιαγωγείου κατά 10 λεπτά, επειδή «κάποιοι» γονείς (γενικώς και αορίστως…) είπαν στις Υπουργούς ότι δεν εξυπηρετούνται να παίρνουν τα παιδιά από το σχολείο με το παλιό ωράριο καθώς οι παππούδες και οι γιαγιάδες δεν κυκλοφορούν λόγω covid, ώστε να τα πάρουν αυτοί! Όποιος έχει πρόσβαση διαμαρτυρίας στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, έχει και τη δυνατότητα να διαμορφώνει το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου!! Άκρως επιστημονική και τεκμηριωμένη προσέγγιση! Υπό την έντονη και τεκμηριωμένη αντίδραση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. η Υφυπουργός  αναγκάστηκε να «διαβεβαιώσει» ότι η ρύθμιση αφορά μόνο το διάστημα της πανδημίας (κάτι που ούτως ή άλλως δικαιολογείται νομικά και όχι πολιτικά από την επίκληση στο κείμενο της Υ.Α. στις διατάξεις του άρθρου 37 του ν.4722/2020) αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο έκδοσης εγκυκλίου όπου θα διευκρινίζεται ότι δεν πρόκειται για μόνιμη τροποποίηση προγράμματος και δεν θα είναι υποχρεωτική, κάτι το οποίο μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει. Παρόλα αυτά ήδη πολλοί Διευθυντές Εκπαίδευσης ενημερώνουν συναδέλφους νηπιαγωγούς ότι μπορούν να συνεχίσουν να εφαρμόζουν το πρόγραμμα όπως το είχαν διαμορφώσει, μετά από «προφορικές οδηγίες» της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.

          Αποτελεί θεσμικό και διοικητικό εμπαιγμό της πολιτικής ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., εφόσον από τη μια δεν διασφαλίζει νομικά τη δυνητική εφαρμογή της υπουργικής κι από την άλλη δίνει προφορικές εντολές για μη εφαρμογή της οδηγώντας σε επισφαλείς ατραπούς τόσο τα διοικητικά όργανα της εκπαίδευσης όσο και τους ίδιους τους συναδέλφους.

Στην παρούσα, εξαιρετικά δύσκολη για την εκπαίδευση και το έργο των εκπαιδευτικών, συγκυρία οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί τηρούν αυστηρά τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ. και του Υ.ΠΑΙ.Θ. και, υπερβαίνοντας καθήκοντα και ωράριο, αποτρέπουν τον συγχρωτισμό κατά την είσοδο και αποχώρηση των νηπίων κάτι που έχει αποδειχθεί σε όλο το διάστημα λειτουργίας των σχολικών μονάδων χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Αν η ενέργεια της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., υποτίθεται πως, έχει ως στόχο τη βελτίωση της διαδικασίας της αποχώρησης των μαθητών, παραβιάζει ανοιχτές θύρες αφού οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη ρυθμίσει όλες τις λεπτομέρειες. Αντίθετα, αυξάνεται η πιθανότητα και συνωστισμός να δημιουργηθεί στα σχολικά συγκροτήματα με μία θύρα εισόδου-εξόδου, αλλά και να ταλαιπωρηθούν γονείς με παιδιά και στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο. Δημιουργείται, επίσης, τεράστια δυσλειτουργία στις μεταφορές των μαθητών.

Ποια λοιπόν η αναγκαιότητα μιας τέτοιας απόφασης; Μήπως με την κίνησή του αυτή το Υ.ΠΑΙ.Θ. προετοιμάζει την εκπαιδευτική κοινότητα για νέες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και προχωρά σε επέκταση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών εκμεταλλευόμενη την πανδημία;

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί μια ακόμη αύξηση ωραρίου των νηπιαγωγών μετά από αυτήν που τους επιφύλασσε το Π.Δ. 79/2017.

            Όλα αυτά θα ήταν απλά αστεία, αν δεν ήταν επικίνδυνα. Η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί βασικό πυλώνα της διαμόρφωσης της προσωπικότητας των παιδιών και δεν πρέπει να είναι στα χέρια «μαθητευόμενων» μάγων. Χρειάζεται σοβαρή αντιμετώπιση, επιστημονική τεκμηρίωση και όραμα. Ότι δηλαδή απουσιάζει, παντελώς, από τις ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας.

Τονίζουμε, για μια ακόμη φορά, ότι το ωράριο των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι ήδη από τα υψηλότερα συγκριτικά με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και με δυσμενέστερες συνθήκες εργασίας. Δηλώνουμε πως δεν θα αποδεχτούμε κανένα σχέδιο αλλαγής του στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με το πρόσχημα της πανδημίας. Δεν είναι δυνατόν το φιλότιμο των εκπαιδευτικών να αποτελεί πεδίο εκμετάλλευσης, για μια ακόμη φορά, σε βάρος των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Καταγγέλλουμε τόσο την τακτική όσο και το περιεχόμενο και απαιτούμε από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να ανακαλέσει άμεσα την απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση.