- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Κλειστά σχολεία στην Αργιθέα – Γράφει ο Κώστας Γραμμένος

Πριν ξεκινήσω να γράφω την παρακάτω διαμαρτυρία στάθηκε δύσκολο να ιεραρχήσω ποια από τις πολλές σοφές και λαϊκές φράσεις θα  ταίριαζε καλύτερα στην περίπτωση: «Τί είχες Γιάννη τι είχα πάντα», «όπου φτωχός και η μοίρα του κλπ» ή την αισιόδοξη φράση του Ουγκώ « Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή!».

Δεν ήταν εξάλλου στις προθέσεις μου, για ένα τέτοιο απλό φαινομενικά και αυτονόητο ζήτημα, να φτάνουμε σήμερα στην έσχατη λύση της επίκλησης της Τέταρτης Εξουσίας, για να αποδοθεί το δίκαιο και μάλιστα σε μαθητές. Αν και αποδεικνύεται, ότι μάλλον, ούτε η τέταρτη εξουσία έχει πλέον τη δύναμη αυτή.

Αναφέρομαι φυσικά στο γεγονός της μη  λειτουργίας  ακόμη των σχολείων της Αργιθέας (Δημοτικό Ανθηρού, Νηπιαγωγείο Αργυρίου. Το Νηπιαγωγείο Ανθηρού, θέλουμε να ελπίζουμε, ότι θα μπει; πλέον στην κανονικότητα από σήμερα 7  Οκτωβρίου 2019). Τα τεκταινόμενα είναι γνωστά. Το θέμα, μετά την καλοπροαίρετη  ανοχή, που επέδειξαν, γονείς και Δημοτική αρχή το πρώτο διάστημα, στη συνέχεια κι αφού λύση δεν βρισκόταν, δημοσιοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου Ανδρέα Στεργίου και έγινε θέμα σε κεντρικά δελτία ειδήσεων και εκπομπές καναλιών με Πανελλήνια εμβέλεια, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ. Έτσι σήμερα δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι δεν το γνωρίζει..

Γι αυτό δεν θα αναφερθώ στα αυτονόητα (λόγια όμως!), όπως λειτουργία σχολείων, ίδιες ευκαιρίες μάθησης σε όλους τους μαθητές, στήριξη περιοχής, υποχρεώσεις Πολιτείας, ιδιαιτερότητα περιοχής (ορεινή και μειονεκτική την έχει χαρακτηρίσει η ιδία η Πολιτεία!!! άρα έπρεπε να δείξει ιδιαίτερη προσοχή!!!), πληθώρα αδιόριστων εκπαιδευτικών και τόσοι  και τόσοι άλλοι λόγοι.

Επίσης δεν θα μπούμε στη διαδικασία να αναζητήσουμε εμείς τους υπεύθυνους (πρόσωπα) της κατάστασης. Αυτό είναι καθήκον άλλων. Σίγουρα υπάρχουν, αν όχι ευθύνες, ολιγωρία και όχι καλός συντονισμός. Ας αποτελέσει αυτό μάθημα και για το μέλλον και ανάλογες περιπτώσεις.

Η σημασία της δημόσιας αυτής παρέμβασης, πέρα από τη δικαιολογημένη κραυγή διαμαρτυρίας και για το ότι δεν υπάρχει καμιά, μέχρι σήμερα, επίσημη ενημέρωση των γονέων και του Δήμου από τους αρμόδιους για το θέμα, σκοπό έχει:

– Να κάνει έκκληση σε ΟΛΟΥΣ  τους αρμοδίους: Πολιτεία, Εκκλησία, Υπουργό Παιδείας, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Βουλευτές, ΔΟΕ, ΜΜΕ κλπ  να δώσουν ιδιαίτερη σημασία για άμεση λύση στο πρόβλημα.

– Να προλάβει περαιτέρω δυσάρεστες καταστάσεις και παράταση της κρίσης. Γιατί απλά, ποιος διαβεβαιώνει, ότι ο συνάδελφος εκπαιδευτικός που, όπως διατείνονται οι υπεύθυνοι, θα τοποθετηθεί; στις 15 Οκτωβρίου!!! θα αποδεχθεί τη θέση; Η πρόσφατη παραίτηση των νηπιαγωγών, που δεν αποδέχτηκαν την τοποθέτηση δεν προβληματίζει; Και τότε θα πρέπει να περιμένουμε την επόμενη ομάδα αναπληρωτών τα Χριστούγεννα.!!!

– Να επισημάνει στο εξής, την έγκαιρη επάνδρωση των σχολείων αυτών και  θέσπιση κινήτρων  για τους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές.

Καταθέτοντας την προσωπική άποψη για τη δημιουργία της υπάρχουσας κατάστασης και όχι μόνον, πιστεύουμε ότι πέρα από τις όποιες ανθρώπινες παραλήψεις εκείνη που ευθύνεται για αυτή και άλλες τόσες δυσλειτουργίας του κράτους είναι η Λερναία Ύδρα της Γραφειοκρατίας και του Συγκεντρωτισμού, που υπηρετούμε ως άβουλα όντα  και στα οποία ως πολίτες έχουμε πλέον παραδοθεί  αμαχητί θεωρώντας αφύσικες καταστάσεις  ως φυσικές!!!

Αντί επιλόγου παραθέτω την άποψη του Ισοκράτη (436 π.χ.- 338π.χ.):                                 «…ούτε ένα πολίτευμα που να εκπαιδεύει τους πολίτες έτσι ώστε να θεωρούν δημοκρατία την ασυδοσία, ελευθερία την παρανομία, ισονομία την αναίδεια και ευδαιμονία την εξουσία του καθενός να κάνει ό,τι θέλει, αλλά ένα πολίτευμα το οποίο, δείχνοντας την απέχθειά του για όσους τα έκαναν αυτά και τιμωρώντας τους, έκανε όλους τους πολίτες καλύτερους και πιο μυαλωμένους.»