- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Κοινή Δράση Εκπαιδευτικών: Αντιμετωπίζουμε έναν αόρατο εχθρό

Ζούμε πρωτόγνωρες στιγμές. Πράγματι αντιμετωπίζουμε έναν αόρατο εχθρό. Απέναντί του αντιπαρατάσσουμε τον αγώνα και την κοινωνική αλληλεγγύη. Έτσι είναι και πάντα, έτσι ήταν, όσο κι αν πολλές φορές χαθήκαμε ως κοινωνία στην ιδιώτευση και τον κοινωνικό κανιβαλισμό.

Οι «επιτελικοί» του «επιτελικού κράτους» κατάφεραν να μείνουν οι μονάδες υγείας χωρίς μέσα προστασίας, τα εργαστήρια χωρίς αντιδραστήρια, οι μονάδες υγείας χωρίς γιατρούς, νοσηλευτές, και υποστηρικτικό προσωπικό, ενώ περίμεναν την επιδημία από το φθινόπωρο.

Πιστεύουμε πως θα καταφέρουμε να βγούμε νικητές κι από αυτή τη δοκιμασία. Παίρνουμε όλα τα μέτρα αυτοπροστασίας και προστασίας των συνανθρώπων μας.

Δεν αγοράζουμε τον πανικό που μας πουλάνε. Στηριζόμαστε   στο   Εθνικό Σύστημα Υγείας: αυτό με τα πολλά    προβλήματα,   την υποχρηματοδότηση  και την έλλειψη προσωπικού. Στηριζόμαστε στην προσφορά των εργαζομένων του, αυτών των,   μέχρι   χθες, αποκαλούμενων τεμπέληδων.

Γι’ αυτό δεν χειροκροτούμε (υποκριτικά) τους γιατρούς νοσηλευτές και όλους τους εργαζόμενους που είναι στην πρώτη γραμμή σήμερα. Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε μαζί τους. Αυτή είναι η δική μας συμβολή. Έμπρακτα

Γι’ αυτό είμαστε απέναντι σε όλες τις κυβερνήσεις και την ΕΕ που αντιμετωπίζουν την υγεία ως εμπόρευμα. Άμεσα διεκδικούμε για να αντιμετωπιστεί η κρίση:

«Βάστα Ρόμελ!» οι μαυραγορίτες τότε. «Γερούν γερά!» οι μνημονιοφύλακες, δέκα χρόνια τώρα. «Το μυστικό της κερδοσκοπίας είναι να αγοράζεις όταν το αίμα κυλάει στους δρόμους» λέει ο Βαρώνος Ρότσιλντ.

Και ο υπουργός τηλεπωλήσεων,  ο  κος «τα λιγουρεύστε;» βάφτισε την αισχροκέρδεια προσφορά και ζήτηση. Δεν είναι μόνο οι μάσκες και τα απολυμαντικά αλλά η ίδια η εργασία που βρίσκεται στο στόχαστρο των χειροκροτητών του έργου των «ηρώων».

Όπως κάποια κοράκια πλούτισαν με την πτώση των ακινήτων, έτσι και σήμερα απολύουν, ελαστικοποιούν περισσότερο τις εργασιακές σχέσεις, εκβιάζουν. Αυτοί που χρωστάνε δισεκατομμύρια, με λίγα εκατομμύρια αγοράζουν δημοσιότητα και φωτοστέφανα στα ελεγχόμενα από τους όμοιούς τους Μέσα Μαζικής Χειραγώγησης. Ελεημοσύνη.

Εκπαίδευση

Και από κοντά και το Υπουργείο Παιδείας με τη μαγική εικόνα της τηλεκπαίδευσης, χωρίς δίκτυο, προετοιμασία, σχεδιασμό, υλικά μέσα εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων είναι ΚΟΡΟΪΔΙΑ. Πρώτα -πρώτα δεν έδωσε κατευθύνσεις και υλικό για την ψυχολογική υποστήριξη των έγκλειστων παιδιών, εκπαιδευτικών και γονιών, ώστε όλη η οικογένεια «να χαλαρώσει, να έρθει πιο κοντά»

Αντί λοιπόν το Υπουργείο να:

Εξασφαλίσει δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους, Η/Υ ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές μας να κάνουν χρήση των νέων τεχνολογιών για επικοινωνία, διαδικτυακή συνάντηση, συζήτηση, επαφή.

– Να προσαρμοστεί το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης με ειδικά προγράμματα, με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ κ.ά. και ειδικές ενημερωτικές εκπομπές, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά.

Αντίθετα, το μόνο μέλημα του υπουργείου ήταν να μας καλέσει να φτιάξουμε ηλεκτρονικά μαθήματα για τηλεκπαίδευση. Λες και μερικές σελίδες οδηγιών ή κάποιες επιμορφώσεις του πανικού θα μας επιτρέψουν να χρησιμοποιήσουμε σωστά αυτά τα εργαλεία.

Υπογραμμίζουμε πως δεν έχουν όλα τα παιδιά την τεχνική δυνατότητα για να συμμετέχουν ούτε βέβαια οι εκπαιδευτικοί την τεχνική δυνατότητα ή την εκπαίδευση (το ίδιο το υπουργείο προβλέπει επιμορφώσεις διάρκειας 2 ολόκληρων εξαμήνων κι όχι ολιγόλεπτα βιντεάκια). Τα εργαλεία αυτά είναι συμπλήρωμα της δια ζώσης εκπαιδευτικής πράξης, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες και όχι σαν εκπαιδευτική διαδικασία που μπορεί να σταθεί από μόνη της. Η δημιουργική απασχόληση δεν είναι εκπαίδευση. Η ύλη δεν θα βγει διαδικτυακά αλλά μόνο στη τάξη.

Οι εκπαιδευτικοί αυτό που μπορούν και πρέπει να προσφέρουν είναι η μόρφωση που κατακτάται από την αλληλεπίδραση και την προσωπική επαφή σε όλη την 12ετή πορεία ενός παιδιού και όχι από φύλλα εργασίας που θα καλύψουν κάποιες εβδομάδες αποχής από τα σχολεία, σε μία ύλη που ούτως ή άλλως όλοι φωνάζουμε ότι είναι τεράστια. Αρνούμαστε να στρώσουμε το δρόμο στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών, παιδιών και γονέων. Δε θα δεχτούμε ποτέ τη νοοτροπία του δήθεν άριστου και όσοι δεν μπορούν να ακολουθήσουν στον Καιάδα. Η μαχόμενη εκπαίδευση αυτό ακριβώς υπερασπίζεται. Δωρεάν, καθολική παιδεία!

Δεν είναι κανονικότητα ο εγκλεισμός στο σπίτι, η αποφυγή οποιασδήποτε κοινωνικής επαφής, ο συνεχής έλεγχος από τις αρχές για το πού βρισκόμαστε ανά πάσα στιγμή, η βίαιη αποκοπή των παιδιών από τους φίλους τους εξ ορισμού. ΔΕΝ είναι κανονικότητα και σίγουρα η λύση δεν είναι να συνεχίσει να τρέχει η ύλη, αλλά να είμαστε όλοι καλά ώστε να αγκαλιαστούμε σφιχτά όταν ανταμώσουμε ξανά.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να βρουν εκείνους τους τρόπους επικοινωνίας και επαφής με τους μαθητές τους χωρίς να δίνεται η δυνατότητα στο Υπουργείο να αξιοποιήσει το επόμενο διάστημα και να εμφανιστεί θριαμβευτής στις πλάτες μας, χωρίζοντας μάλιστα τους εκπαιδευτικούς σε πρόθυμους και μη πρόθυμους, σε τεμπέληδες και εργατικούς, σε «άριστους» και «άχρηστους».

Το Υπουργείο γνωρίζει πως δεν μπορεί να εφαρμόσει τίποτα από ό,τι για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους εξαγγέλλει και γι’ αυτό χρησιμοποιεί στην εγκύκλιο τη φράση «προτείνεται να αξιοποιηθούν πληροφοριακά συστήματα, δίκτυα και εφαρμογές που έχει αναπτύξει το ΥΠΑΙΘ όπως για παράδειγμα το e-class και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me. Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί, έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού».

Η πρώτη ενέργεια που οφείλει να κάνει το Υπουργείο είναι η μείωση της ύλης στη Γ’ Λυκείου αλλά και η μείωση της ύλης όλων των μαθημάτων. Ακόμα και σήμερα δεν το έχει κάνει. Ενώ ο κορωναϊός απειλεί τη ζωή μας, το «άγιο δισκοπότηρο» της διδακτέας ύλης των Πανελλαδικών παραμένει ανέγγιχτο.

Ας μείνουμε ήρεμοι και ψύχραιμοι, να προσέξουμε τους ανθρώπους μας και να κρατήσουμε την ηρεμία σε μας και τον περίγυρό μας. Το πρόβλημα γύρω μας, και το αύριο που φέρνει, είναι πάρα πολύ σοβαρό για να αναλωθούμε σε ψευτομαθήματα και δήθεν εκπαιδευτικές διαδικασίες. Στηρίζουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους με κάθε πρόσφορο τρόπο. Μέχρι τότε…

…ψυχή βαθιά!