- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Μέσω ΕΣΠΑ η ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα

Στο ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020 εντάχθηκε με απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού το έργο «Ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση – Τηλεδιοίκηση και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα», συνολικού προϋπολογισμού 57,7 εκατ. ευρώ. Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Θεσσαλίας, το έργο εντάχθηκε στον Άξονα Προτεραιότητας 4 «Ανάπτυξη – εκσυγχρονισμός – συμπλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη».

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ε.Ε. και εθνικούς πόρους. Αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS (European Train Control System) της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας μήκους 80 χλμ. Το τμήμα γραμμής άρχεται από την Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 303+100 με μέτρηση Πειραιάς – Πλατύ (Χ.Θ. 0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα) και το πέρας αυτού ευρίσκεται στην Χ.Θ. 80+441,00,  στο πέρας του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Καλαμπάκας.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Κώστας Αγοραστός: «Ήρθε η ώρα της ηλεκτροκίνησης του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ξεκινά και η διαδικασία της κατασκευής. Το έργο πρόκειται να κατασκευάσει η ΕΡΓΟΣΕ την οποία και καλώ να κάνει γρήγορα της διαδικασίες έτσι ώστε να ολοκληρωθεί μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο. Σε ότι αφορά το έργο της ηλεκτροκίνησης Λάρισα – Βόλος, το εντάξαμε το 2013 και ολοκληρώθηκε η διαπλάτυνση της γραμμής και απομένει η ηλεκτροκίνηση. Έχουμε συμφωνήσει με το αρμόδιο Υπουργείο να ενταχθεί στο τομεακό ΕΣΠΑ και πιστεύω ότι αυτό θα γίνει σύντομα καθώς πιέζουμε συνεχώς προς αυτή την κατεύθυνση. Το ζήτημα είναι ότι το έργο εντάχθηκε και προχωρά, παρά τις εντάσεις και τις φωνές κάποιων, οι οποίοι εύκολα βρίσκουν λάθη, διαγιγνώσκουν λάθος, δίνουν λάθος ερμηνείες και τελικά διαψεύδονται. Ο θεσσαλικός σιδηρόδρομος, ένα μεγάλο έργο συνολικού προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, μπαίνει στις ράγες. Αυτό που αποτελούσε ένα άπιαστο όνειρο των Θεσσαλών γίνεται πραγματικότητα».

Συγκεκριμένα στο έργο περιλαμβάνεται:

Για την υλοποίηση του έργου περιλαμβάνονται συμπληρωματικά:

Με την κατασκευή του υπόψη έργου το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, που αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου Μεταφορών, θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS που θα οδηγήσουν στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και άνεσης των μετακινήσεων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, κάνοντας το υπόψη σιδηροδρομικό τμήμα εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων.

Ειδικότερα: η εγκατάσταση των υπόψη συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS θα έχει ως αποτέλεσμα: