- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Ξεκίνησαν και επίσημα οι εργασίες στο νότιο τμήμα του Ε65

Την επίσημη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, κήρυξε την Τρίτη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζης, ο οποίος επισκέφθηκε τη δίδυμη σήραγγα στο 28ο χιλιόμετρο.

Πρόκειται για το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδαπου εξαιτίας των ερασιτεχνικών χειρισμών των προηγούμενων κυβερνήσεων είχε παραμείνει για χρόνια στα… χαρτιά και πλέον, μετά την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,  κατασκευάζεται με ιδιαίτερα επωφελείς, για το ελληνικό Δημόσιο,  όρους.

Το συγκεκριμένο τμήμα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.). Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής, η οποία θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2021, θα απασχοληθούν συνολικά 1.100 εργαζόμενοι.

Τα νότιο τμήμα θα ενωθεί με τον κεντρικό άξονα  Ξυνιάδα – Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το Δεκέμβριο του  2017.

Στην πλήρη ανάπτυξη, μετά την κατασκευή τόσο του νότιου όσο και του βόρειου τμήματος, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65  θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων και θα ενώνει την Λαμία με την Εγνατία Οδό.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,με την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης,εξασφάλισε την κατασκευή του νότιου τμήματος με ευνοϊκούς, για το Δημόσιο, όρους. Ειδικότερα,με την επαναδιαπραγμάτευση,  πέτυχε τα ακόλουθα:

Τέλος, θα πρέπει να τονιστεί πως για το κεντρικό τμήμα του έργου, που έχει ήδη κατασκευασθεί, επετεύχθη σε σχέση με τη σύμβαση του 2013:

Δηλαδή, η συνολική εξοικονόμηση, για το ελληνικό Δημόσιο φθάνει τα  144.000.000 ευρώ.

 

 

 

Τεχνική Περιγραφή:

Το τμήμα ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 ξεκινάει από τη συμβολή του στον Η/Κ ΠΑΘΕ (Χ.Θ. 0+000) έχει μήκος 32,3 χλμ. και ολοκληρώνεται στον Α/Κ Ξυνιάδας (Χ.Θ. 31+700) διασχίζοντας το Νομό Φθιώτιδας.

Αποτελείται από δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και από λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Το πλάτος του αυτοκινητοδρόμου στo τμήμα 0+000-19+000 είναι 23.30 μ. με μεσαία νησίδα με στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey και φύτευση, ενώ στο τμήμα 19+000-32+270 είναι 22.00 μ. με αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey στην μεσαία νησίδα. Η ταχύτητα μελέτης είναι 120 χλμ./ώρα στα πεδινά τμήματα και 110 χλμ./ώρα στα ορεινά.

 

Περιλαμβάνει:

5 Κόμβους:

– Η/Κ ΠΑΘΕ περί τη Χ.Θ. 0+000

– Α/Κ Λαμίας περί τη Χ.Θ. 5+900

– Η/Κ Ανθήλης εντασσόμενος στον Α/Κ Λαμίας

– Α/Κ Καρπενησίου περί τη 14+150

– Α/Κ Ξυνιάδας περί τη Χ.Θ. 31+700

 

1 Μετωπικό Σταθμό Διοδίων περί τη Χ. Θ. 17+000

1 Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) & Κέντρο

Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (Κτίρια Συντήρησης,

Πυροσβεστικής και Αστυνομίας) στο Λιανοκλάδι στη Χ.Θ. 12+400

1 Σήραγγα (Τ2) μήκους 2983 μ. στη Χ.Θ. 26+800 – 29+800

8 Γέφυρες με μήκος > 50 m:

– Γέφυρα μήκους 118 μ. στη Χ.Θ. 4+577

– Άνω Διάβαση μήκους 76 μ. στη Χ.Θ. 12+833

– Γέφυρα μήκους περ. 102 μ. (A) και 68 μ. (Δ) μ. στη Χ.Θ. 20+936

– Γέφυρα μήκους περ. 89 μ. (A) και 68 μ. (Δ) στη Χ.Θ. 21+506

– Γέφυρα μήκους περ. 122 μ. στη Χ.Θ. 24+025

– Γέφυρα μήκους περ. 67.50 μ. στη Χ.Θ. 24+700

– Γέφυρα μήκους περ. 137 μ. στη Χ.Θ. 25+365

– Γέφυρα μήκους περ. 310 μ. στη Χ.Θ. 26+475 (Α), 241 μ. στη Χ.Θ. 26+450

 

Χωματουργικά – Υδραυλικά – Τεχνικά :

Στη Γ.Ε. 1Ν (Χ.Θ. 0+000 – 14+500) έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες κατασκευής Α/Κ Λαμίας. Στη Γ.Ε. 2Ν (Χ.Θ. 14+500-32+500) έχει κατασκευασθεί τμήμα των χωματουργικών εργασιών, αποχέτευσης ομβρίων και τεχνικών κύρια στο τμήμα από Χ.Θ. 25+550 έως την είσοδο της σήραγγας Τ2 (Χ.Θ. 26+800).

 

Σήραγγα Τ2

Στη σήραγγα Τ2 (Χ.Θ. 26+825.50 – 29+809.50 δεξιά μήκους 2984.00μ. και Χ.Θ. 26+816.00 – 29+814.00 αριστερά μήκους 2998.00μ.) ήδη εκτελούνται εργασίες επανεκσκαφής και προσωρινής υποστήριξης.