- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Στην Πορτογαλία το 1ο ΕΠΑΛ Μουζακίου

To 1ο ΕΠΑΛ Μουζακίου σχεδίασε και υλοποίησε τον Ιούλιο 2016 πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ στη Δράση 1 «Κινητικότητα Προσωπικού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης». Είχε διάρκεια 2 εβδομάδες από 17/7/2016 έως 31/7/2016. Αφορούσε εκπαιδευτική επίσκεψη δώδεκα (12) εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑΛ Μουζακίου (και συναφών σχολείων) στον Εκπαιδευτικό Οργανισμό EuroYouth στην Πορτογαλία, τίτλο «Εξ’ αποστάσεως Μάθηση και καινοτόμες Ηλεκτρονικές Μέθοδοι Διδασκαλίας στην Τεχνικο-Επαγγελματική Εκπαίδευση (Αγγλικά: [e-Learning applications and modern Electronic Teaching Methods in the Technical Vocational Education])» (κωδικός σχεδίου 2015-1-EL01-KA102-013145).

Τα προγράμματα κινητικότητας Erasmus+, χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. και αξιολογούνται από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού κάθε χώρας- μέλους που για την Ελλάδα είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Για να φτάσουμε όμως ως εδώ απαιτήθηκε πολύμηνη προσπάθεια εκ μέρους των εκπαιδευτικών που συντόνισαν την όλη προσπάθεια. Τα στάδια που ακολουθήθηκαν ήταν τα εξής :

  1. Προετοιμασία και υποβολή της πρότασης (από Σεπτέμβριο 2014 ως Φεβρουάριο 2015),
  2. διαδικασία αξιολόγησης και ανακοίνωσης των σχεδίων που εγκρίθηκαν (από Φεβρουάριο ως Ιούλιο 2015)
  3. φάση προετοιμασίας για την μετάβαση (από Μάιο ως Ιούλιο 2016)
  4. φάση υλοποίησης (17/7 ως 31/7/2016)
  5. φάση απολογισμού και διάδοσης (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2016).

 

 

Συνοπτικά στοιχεία του προγράμματος

 

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ: Το 1ο ΕΠΑΛ Μουζακίου βρήκε το φορέα υποδοχής, επέλεξε τους συμμετέχοντες και γενικότερα είχε την ευθύνη της οργάνωσης και διαχείρισης του προγράμματος αυτού. Είμαστε σίγουροι ότι το μεγαλύτερο κέρδος από μεριάς του φορέα υποδοχής ήταν η επίτευξη επιτυχούς διακρατικής συνεργασίας και ανταλλαγή εμπειριών. Το σχολείο μας, ακολουθώντας τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, στοχεύει να παρέχει μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων βελτίωση των γνώσεων και των εμπειριών των εκπαιδευτικών.

 

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ: Η συμβολή του EUROYOUTH ως εταίρου υποδοχής ήταν αποφασιστική στην υλοποίηση του προγράμματος. Θέλουμε να εξάρουμε την άρτια οργάνωση της εκπαίδευσης (εργαστηριακή υποδομή, εκπαιδευτές υψηλής επιστημονικής στάθμης, προσαρμοστικότητα της εκπαίδευσης στις ανάγκες και γνώσεις των συμμετεχόντων, κ.λ.π.). Είχε την ευθύνη της οργάνωσης της εκπαίδευσης (εύρεση εκπαιδευτών, χώρων εκπαίδευσης) καθώς και της πολιτιστικής ενημέρωσης. ¶Υλοποιεί ευρωπαϊκά προγράμματα με έμφαση τις νέες Τεχνολογίες και τις σύγχρονες μεθόδους διοίκησης σχολικών μονάδων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε καινοτομικές μεθόδους διδασκαλίας όπως βελτίωση της διδασκαλίας με χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών- ΤΠΕ, χρήση του e-Learning και αξιοποίηση του Distance Learning.

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η χρησιμοποιούμενη γλώσσα (εργασίας) κατά την διάρκεια του προγράμματος ήταν η Αγγλική από εκπαιδευτές με υψηλό επιστημονικό επίπεδο. Γι’ αυτό έγιναν μαθήματα ορολογίας Αγγλικής γλώσσας με ενδοεπιμόρφωση, από την καθηγήτρια Αγγλικής γλώσσας κα. Παπαδοπούλου Ευτυχία την οποία και ευχαριστούμε. Η ίδια ως συμμετέχουσα ανέλαβε τη γλωσσική υποστήριξη (χωρίς αμοιβή) των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων μας στη χώρα υποδοχής. Επίσης με ευθύνη του εταίρου υποδοχής έγινε α) παρουσίαση του πορτογαλικού πολιτισμού και β) βασική χρήση πορτογαλικής γλώσσας αμφότερα χωρίς οικονομική επιβάρυνση του προγράμματος. Τούτο, κατόπιν επιθυμίας των ίδιων των συμμετεχόντων και έτσι οι ημέρες παραμονής στην χώρα υποδοχής προσέφεραν όχι μόνον επαγγελματική αλλά και πολιτισμική – γλωσσική επιμόρφωση. Οι συμμετέχοντες ανακάλυψαν νέους τρόπους και μεθόδους για βελτίωση της διοίκησης σχολικών μονάδων, της επικοινωνίας εκπαιδευτικών και μαθητών και της διδακτικής διαδικασίας με χρήση και αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων (Η/Υ, διαδίκτυο, ηλεκτρονική και εξ’ αποστάσεως διδασκαλία). Το σχέδιο που υλοποιήθηκε στόχευε στην κατάρτιση του διδακτικού προσωπικού τόσο σε θέματα διοίκησης αλλά και τεχνικών διδασκαλίας, με σκοπό τη αύξηση της προστιθέμενης αξίας του ελληνικού σχολείου μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών σε όλα τα επίπεδα: διδασκαλία, επικοινωνία, διοίκηση.

 

Α. Θεωρία στα εξής θεματικά αντικείμενα

Β. Πρακτική

Σε πρακτικό επίπεδο έγιναν τεχνικές επισκέψεις σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

  1. Τεχνικές επισκέψεις στους ακόλουθους οργανισμούς (θέματα):
  1. Τεχνικές επισκέψεις στα εξής σχολεία (εφαρμογή νέων τεχνολογιών στις σχολικές αίθουσες και ηλεκτρονική διαχείριση σχολείων): CINEL, INOVINTER, EPAR, AESA, IEDP, CITEFORMA

 

Η φοίτηση διαρκούσε 5 ώρες καθημερινά. Το ωράριο τηρούνταν απαρέγκλιτα και υπήρχε  έλεγχος από τους εκπαιδευτές. Οι συμμετέχοντες μετά το πέρας των μαθημάτων έλαβαν Βεβαίωση/Δίπλωμα πιστοποίησης των γνώσεων που αποκόμισαν. Επίσης για λόγους διαφάνειας και καταγραφής των προσόντων εκδόθηκαν πιστοποιητικά Europass Mobility.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το 1ο ΕΠΑΛ Μουζακίου με το παρόν σχέδιο αντιμετώπισε την αναγκαιότητα της δια βίου μάθησης. Με το σχέδιο αυτό για 3η φορά το σχολείο μας ανέλαβε το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος που συμβάλλει στην ανύψωση του επιπέδου των συμμετεχόντων. Τα προηγούμενα δυο ήταν α) το 2011 στην Εσθονία (Leonardo Da Vinci) και β) το 2014 στην Κύπρο (Erasmus+). Ειδικότερα οι στόχοι που επιτεύχθηκαν είναι:

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ – ΠΑΡΟΧΕΣ

Tο 1ο ΕΠΑΛ Μουζακίου βοήθησε τους συμμετέχοντες να ενημερωθούν ως εξής:

Το πρόγραμμα κάλυπτε δωρεάν, μετακίνηση, διαμονή και διατροφή. Οι συνθήκες και υπηρεσίες ήταν άριστες.

 

Αντίκτυπος του προγράμματος

Τα οφέλη από το σχέδιο αυτό ήταν σημαντικά σε επίπεδο τοπικό, περιφερειακό, εθνικό, ευρωπαϊκό ή/και διεθνές. Καταδείχθηκε ότι ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας της χώρας απαιτεί διαρκή κατάρτιση και ανάπτυξη του απασχολούμενου ανθρώπινου δυναμικού. Μέσω των προγραμμάτων κατάρτισης – επιμόρφωσης δημιουργούνται παραγωγικά στελέχη, τα οποία θα συμβάλλουν στη βελτίωση της διοικητικής ικανότητας, την αύξηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της λειτουργίας της και επομένως στη θετικότερη, ανταπόκρισή της στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Ειδικότερα η δημόσια εκπαίδευση θα πρέπει να έχει εξωστρεφείς προσανατολισμούς και να επιδιώκει την αλληλεπίδραση και ανατροφοδότηση (feedback) με εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών – μελών.

 

ΔΙΑΔΟΣΗ – ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα προβλήθηκε με τους εξής τρόπους (και από τους δυο εταίρους):