- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Σχετικά με την Ε – 65 – Μια διαφορετική προσέγγιση από τη «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ»

Είναι γεγονός ότι για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας με κωδικό Ε-65, τον τελευταίο καιρό γίνεται πολύ μεγάλη συζήτηση τόσο τοπικά (αφού μας ενδιαφέρει πολλαπλά και άμεσα) όσο και κεντρικά, δεδομένου ότι το έργο περιλαμβάνεται στην ομάδα των πέντε έργων που κατασκευάζονται από ομίλους τεχνικών εταιρειών και τραπεζών με συμβάσεις παραχώρησης.

Τα δεδομένα για το συγκεκριμένο έργο της Ε- 65, είναι σήμερα τα παρακάτω:

 

Εδώ βρισκόμαστε. Είναι δεδομένη η κάθετη αντίθεσή μας στην κατασκευή έργων με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης. Η θέση μας αυτή είναι διατυπωμένη από την πρώτη στιγμή. Με τον τρόπο αυτό οι αστικές κυβερνήσεις παραδίδουν στο ιδιωτικό κεφάλαιο, σε κατασκευαστικούς ομίλους έργα που ο λαός καλείται να χρυσοπληρώσει με πολλούς τρόπους. Το ερώτημα είναι τι προτείνουμε σήμερα. Για την αναγκαιότητα του έργου, την συμβολή του στην ανάπτυξη τόσο της χώρας όσο και ιδιαίτερα της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας και Δυτικής Θεσσαλίας έχουν γραφτεί πολλά τις τελευταίες ημέρες. Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε περισσότερο. Είναι αναγκαίο να σωθεί κατ΄ αρχήν το έργο και να αποπερατωθεί εγκαίρως. Τα μηνύματα όμως («διαρροές», μισόλογα, αποφυγή ξεκάθαρων απαντήσεων των αρμοδίων) δεν προοιωνίζονται κάτι καλό.  Εμείς λοιπόν, διαφωνώντας πλήρως με τους σκοπούς και την τακτική των εργολάβων που έχουν τις πλάτες της κυβέρνησης λέμε πως αν κάποιο τμήμα πρέπει να κοπεί προκειμένου να καταστεί το έργο βιώσιμο, αυτό είναι το νότιο τμήμα (περιοχή Δομοκού) και όχι το βόρειο Καλαμπάκας – Παναγιάς. Την πρότασή μας αυτή την στηρίζουμε στους παρακάτω λόγους:

Την Ε – 65 διεκδικούμε για να μας δώσει ασφαλή διέξοδο τόσο προς Λαμία – Αθήνα όσο και προς Εγνατία. Σήμερα έχουμε τα εξής δεδομένα:

Άρα, κατά την άποψή μας το μεγάλο πρόβλημα είναι το τμήμα Καλαμπάκα – Παναγιά, τμήμα το οποίο ταλαιπωρεί όλους όσους το χρησιμοποιούν. Αν θέλουμε λοιπόν με τα σημερινά δεδομένα  να πετύχουμε όσα μπορούμε περισσότερα από τα οφέλη της Ε – 65 και μη βλέποντας αυστηρά τοπικιστικά το θέμα, εκεί πρέπει να εστιάσουμε τις προσπάθειές μας, στην κατασκευή του δύσκολου αυτού τμήματος που δίνει διέξοδο προς βορρά .

 

Αν λοιπόν τα πράγματα εξελιχθούν έτσι, με την προϋπόθεση της βελτίωσης του τμήματος   Ν. Μοναστήρι – Δομοκός, εξασφαλίζουμε μια εναλλακτική της Ε- 65 διαδρομή αρκετά καλή για τους  Δυτικοθεσσαλούς προς την ΠΑΘΕ και προς Αθήνα και μάλιστα χωρίς διόδια και –το κυριότερο κατά την άποψή μας-  άριστη σύνδεση με την Εγνατία τόσο προς Ήπειρο / Ηγουμενίτσα όσο και προς ΔυτικοΚεντρική Μακεδονία. Επιπλέον το έργο (με όσα τμήματα έχουν ήδη κατασκευαστεί) δεν διαγράφεται αλλά παραμένει εντασσόμενο στο επόμενο ΕΣΠΑ (ή όπως θα λέγεται) του 2014- 2021. Αυτή πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι η απάντησή μας σε όσους απεργάζονται την απένταξη του έργου της Ε- 65 (υπουργείο) ή την κατασκευή των εύκολων / κερδοφόρων τμημάτων μόνον, με την περικοπή των                      δύσκολων / ζημιογόνων (εργολάβοι).

 

Καρδίτσα 1.11.2012

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ

Τέγος Χρήστος

Γιοβάνης Γιώργος

Τσίπρας Μανώλης

Μακροστέργιος Θανάσης