Ειδήσεις

12 Θέσεις για τη στάση μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ


  1. Η συμμετοχή μας στα όργανα αυτά δεν έχει ως σκοπό τη συνδιαχείριση της κυβερνητικής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής αλλά την υπεράσπιση των εργασιακών , συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών καθώς και των μορφωτικών – εκπαιδευτικών δικαιωμάτων και αναγκών των μαθητών και της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης.
  2. Τα όργανα αυτά δεν αποτελούν για μας «άβατο». Το τι συζητιέται εκεί, το τι αποφασίζεται και από ποιους, θα δημοσιοποιείται σε όλους τους/ τις συνάδελφους. Για το σκοπό αυτό ο/ η αιρετός μας με τακτικό δελτίο ενημέρωσης, αλλά και έκτακτες ανακοινώσεις, όταν απαιτείται, θα ενημερώνει για όλα τα τεκταινόμενα στο ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ.
  3. Με τη συμμετοχή μας εκεί έχουμε στόχο την αποκάλυψη κάθε πτυχής της λειτουργίας τους, την απόκρουση, αποτροπή και το μπλοκάρισμα κάθε αντεργατικής, αντιεκπαιδευτικής προσπάθειας της διοίκησης μέσα , κυρίως, από την ενεργοποίηση του ίδιου του μαζικού κινήματος. Δεν διεκδικούμε το αλάθητο Ανιχνεύουμε νέους δρόμους αντίστασης και συλλογικής δράσης – παρέμβασης σε αυτό το εχθρικό τοπίο. Όμως δεν τρέφουμε αυταπάτες. Μονο η μαζικη μας παρουσια θα αλλαξει το τοπιο.
  4. Ο αιρετός εκφράζει τις θέσεις του συλλόγου και ενημερώνεται από αυτόν σε τακτική βάση. Απολογείται στο σύλλογο και τα συλλογικά του όργανα (ΓΣ – ΔΣ) καθώς και στην ολομέλεια του σχήματος που τον στήριξε. Αυτά είναι και τα όργανα που μπορούν να τον ανακαλέσουν αν παραβιάζει αποδεδειγμένα τις αρχές της δράσης μας.
  5. 5. Δε συναινούμε στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε πρόσληψη νέου εκπαιδευτικού.

6.Δε συναινούμε στη λειτουργία και το περιεχόμενο της μετατροπής των σχολείων σε κέντρα εφαρμογής  προγραμμάτων εκπορευόμενων από κοινωφελή ιδρύματα, εταιρίες και ΜΚΟ. Η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και επομένως υποχρέωση της πολιτείας.

Υπερασπιζόμαστε και διεκδικούμε το ενιαίο 12 χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο, τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή  για όλους,  χωρίς ταξικούς ή άλλους αξιολογικούς φραγμούς.

  1. Δεν αποδεχόμαστε την ανάθεση υπερωριών και πολύ περισσότερο την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών ούτε την παραβίαση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των συναδέλφων. Θεωρούμε μεγάλο πρόβλημα τις πολλαπλές μετακινήσεις από σχολείο σε σχολείο, ειδικά των συναδέλφων ειδικοτήτων.
  2. Απαιτούμε για κάθε κενό την πρόσληψη εκπαιδευτικού, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.

 

  1. Δεν καλύπτουμε αντισυναδελφικές, αντιδημοκρατικές ή αντιπαιδαγωγικές συμπεριφορές είτε στελεχών εκπαίδευσης είτε μεμονωμένων εκπαιδευτικών. Τις καταγγέλλουμε.
  2. Η απαράδεκτη κατάσταση της «ιδιαίτερης μεταχείρισης», της «ημετεροκρατίας», της «εξυπηρέτησης – ρουσφέτι», δεν αντιμετωπίζεται με ηθικολογίες αλλά με διαφάνεια. Όλα στο φως, είναι η πολιτική μας πρακτική. Μετρήσιμα, αντικειμενικά κριτήρια για όλους και για όλες τις περιπτώσεις, δίπλα σε κάθε συνάδελφο / ισσα για τη  διεκδίκηση κάθε δίκαιου αιτήματος και για την  αποκατάσταση κάθε αδικίας.

Μόνο έτσι εξασφαλίζεται η ισονομία και η ισότητα.

 

Στη διαδικασία τοποθέτησης των συναδέλφων (κατά τις μεταθέσεις- αποσπάσεις- προσωρινές τοποθετήσεις- τοποθετήσεις αναπληρωτών)  απαιτούμε:

 

α) τη δημοσιοποίηση όλων των κενών θέσεων χωρίς καμιά εξαίρεση

β) τη δημοσιοποίηση όλων των μορίων των υπό τοποθέτηση εκπαιδευτικών

γ) τη δημοσιοποίηση της σειράς προτίμησης – δήλωσης τοποθέτησης

δ) τη δημοσιοποίηση του πίνακα κάθε τοποθέτησης

ε) την τοποθέτηση όλων των αναπληρωτών από τα ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ και όχι από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.

 

  • Το θέμα των λειτουργικά υπεραρίθμων για εμάς πρέπει να αντιμετωπίζεται από την αρχή συνολικά και όχι αποσπασματικά για να έχουν όλοι ίσα δικαιώματα κατά τις τοποθετήσεις τους στις υπάρχουσες θέσεις.
  • Χωρίς να θεωρούμε «θέσφατο» τα λεγόμενα «αντικειμενικά μόρια» θεωρούμε ότι με βάση αυτά πρέπει να γίνεται η τοποθέτηση όλων των περιπτώσεων και αυτό θα υπερασπιζόμαστε.
  • Είμαστε κατά των τοποθετήσεων με προφορική εντολή των Διευθυντών Εκπαίδευσης για διάστημα μεγαλύτερο των 5 ημερών προς αποφυγή «προικοδότησης μορίων σε ημετέρους».
  • Πιστεύουμε στην ίση μεταχείριση των σχολείων σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες και όχι με εξυπηρετήσεις ανάλογα με τις «συμπάθειες».

 

  1. Στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης τονίζουμε και προβάλλουμε εξαρχής την αντίθεσή μας με το ρόλο και το περιεχόμενο αυτών των θεσμών, ιδιαίτερα όσον αφορά τα «αξιολογικά καθήκοντα» που ετοιμάζει η κυβέρνηση για αυτά τα στελέχη.

Ταυτόχρονα προβάλλουμε και υπερασπιζόμαστε με τη στάση μας, την άρνηση μας για τη διαδικασία της αξιολόγησης  της συνέντευξης, την οποία και αποδείξαμε στις κρίσεις του 2017. Παραβρισκόμαστε στην όλη διαδικασία επιλογής στελεχών ελέγχοντας την κατάσταση και την ίδια τη διαδικασία και δεν αξιολογούμε βάζοντας παύλα.

  1. Θεωρούμε τέλος πως η συνδικαλιστική δράση και η συμμετοχή στα Υπηρεσιακά Συμβούλια δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται ως μοριοδοτούμενο κριτήριο ή ως προνόμιο στην τοποθέτηση ή απόσπαση σε βάρος των υπολοίπων εκπαιδευτικών.

Τέλος εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας στο κλείσιμο των σχολείων την ημέρα των εκλογών. Η υποκρισία του Υπουργείου υπερβαίνει κάθε όριο.

 

 

Της Εκπαιδευτικής Δράσης Καρδίτσας

Προηγούμενο άρθρο Συνάντηση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας με το Δ.Σ. του Τ.Ο.Ε.Β Πηνειού
Επόμενο άρθρο Εκκλησιαστικά νέα