Διεκδικούμε δωρεάν σπουδές-δουλειά με δικαιώματα-ελευθερίες- υγεία για όλους


Tags |

Με ένα καταιγισμό νόμων και μέτρων όλο το διάστημα της πανδημίας η κυβέρνηση της ΝΔ και για λογαριασμό του συστήματος προωθεί βαριές ταξικές , αντιδραστικές ανατροπές στην Εκπαίδευση. Οι νόμοι 4692/2020, 4763/2020 & 4777/2021(ο διαβόητος νόμος Κεραμέως-Χρυσοχοϊδη), η επίθεση της τηλε-«εκπαίδευσης»  και των συνεπακόλουθων μαζικών αποκλεισμών από την εκπαιδευτική διαδικασία, η προώθηση της αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες, η επιβολή εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας στα σχολεία, η de facto εφαρμογή της αξιολόγησης μέσω της υλοποίησης του προσοντολογίου και των μαζικών απολύσεων (ουσιαστικά) χιλιάδων αναπληρωτών, είναι  τα βασικά, αλλά όχι όλα τα στοιχεία αυτής της επίθεσης.

Ταυτόχρονα και σαν κομμάτι της ίδιας πολιτικής η κυβέρνηση φορτώνει όλες τις συνέπειες της πανδημίας στις πλάτες των μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών. Όλα τα περιοριστικά μέτρα και οι απαγορεύσεις όχι μόνο δεν προστατεύουν από την πανδημία αλλά αντίθετα χρησιμοποιούνται για να επιβάλλουν συνθήκες «ασφυξίας», να χτυπήσουν ακόμα παραπέρα τα δικαιώματα της νεολαίας και του λαού.

Αυτή η πολιτική υπηρετεί και προωθεί δύο βασικούς στόχους του συστήματος στους οποίους συναινούν και στηρίζουν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και όλες οι δυνάμεις του.

Ο ένας είναι η κατακόρυφη ένταση της ταξικότητας στην εκπαίδευση. «Όσο πιο ψηλά – τόσο πιο λίγες και λίγοι νέες και νέοι». Η αλλιώς, «όσοι έχουν, ίσως μπορέσουν να σπουδάσουν».

Ο δεύτερος στόχος είναι ο περιορισμός, ο εξοβελισμός από τη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση κάθε ίχνους αμφισβήτησης, σκέψης και συλλογικότητας.

Η εκπαίδευση, λοιπόν πρέπει να γίνει αφιλόξενη στο λαό και εχθρική στους συλλογικούς αγώνες. Η νεολαία πρέπει να ξεκόψει από κάθε εμπειρία που συνδέεται με τη λέξη «δικαίωμα». Να είναι προσαρμόσιμη στην εκμετάλλευση, να είναι δεκτική έως και πρόθυμη στο ενδεχόμενο άδικων σφαγών με τους γείτονες λαούς που φέρνουν οι επιδιώξεις των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ   

Απέναντι σε αυτή την επίθεση έχουν ήδη εκδηλωθεί αντιστάσεις και αγώνες.

  • Οι μαθητικές κινητοποιήσεις του περασμένου φθινοπώρου, που αντιμετωπίστηκαν με εισαγγελείς, τρομοκρατία και τον εκβιασμό της τηλε-«εκπαίδευσης».
  • Ο κλάδος των εκπαιδευτικών με την αντίθεση του να αποτελέσει απεργοσπαστικό μηχανισμό των μαθητικών καταλήψεων μέσω της τηλε-«εκπαίδευσης», με τη μαζική αποχή του από τις εκλογές – παρωδία για τα συνδιοικητικά όργανα και με τη μαζική απόρριψη της γκιλοτίνας της αυτοαξιολόγηση.
  • Οι φοιτητές με τον αγώνα τους για την ανατροπή του νόμου 4777 που μάλιστα συνεχίστηκε και συνεχίζεται και μετά την ψήφιση του!

Οι αντιστάσεις αυτές πρέπει να συνεχιστούν, να δυναμώσουν, να συντονιστούν. Χρειάζεται να στηριχτούν στις μαζικές συλλογικές διαδικασίες, να συγκροτήσουν τα δικά τους όργανα πάλης. Τα σωματεία των εκπαιδευτικών, τους φοιτητικούς συλλόγους, τις  μαθητικές συνελεύσεις. Για να ξεπεράσουν τη γραμμή της άρνησης των αγώνων ( «οι νόμοι θα μείνουν στα χαρτιά»!), τη γραμμή της υποταγής των Ομοσπονδιών και όλων των κυρίαρχων συνδικαλιστικών δυνάμεων.

Και με τα κλειστά ΑΕΙ και με την επιδίωξη ανοίγματος των σχολείων (με την κατασκευή του άλλοθι των self-tests που αποθεώνει τη λογική της «ατομικής ευθύνης»)  η κυβέρνηση έχει τον ίδιο στόχο: Το φόρτωμα όλων των συνεπειών της πανδημίας στις πλάτες μαθητών-φοιτητών-εκπαιδευτικών, την παραπέρα προώθηση και εφαρμογή αυτής της αντιδραστικής πολιτικής.

Γι αυτό άμεσα απαιτείται αγώνας μαθητών/φοιτητών/εκπαιδευτικών που θα διεκδικεί:

  • Προαγωγή – απόλυση όλων των μαθητών χωρίς εξετάσεις.
  • Κατοχύρωση του εξαμήνου των φοιτητών χωρίς εξετάσεις.
  • Δραστική μείωση της ύλης των πανελλαδικών – ανατροπή της μείωσης εισακτέων – γενναία αύξησή τους.
  • Καμία απόλυση αναπληρωτή – μονιμοποίηση όλων. Όχι στο προσοντολόγιο.
  • Όχι στην αξιολόγηση σε όλες τις βαθμίδες.
  • Η πολιτική των περιορισμών και των συνεχών κλεισιμάτων σχολείων και σχολών υπηρετεί την επίθεση του συστήματος. Όχι στην περιστολή των ελευθεριών και των συγκεντρώσεων.
  • Μέτρα προστασίας από την πανδημία σε σχολεία και σχολές.

Αυτός ο αναγκαίος αγώνας είναι και η βάση πάνω στην οποία μπορεί να συγκροτηθεί το πανεκπαιδευτικό μέτωπο πάλης που απαιτείται για να παλέψει τους στόχους που βάζει η συνολικότερη επίθεση:

  • Κατω οι νομοι 4692/4763/4777.
  • Ανατροπη της τραπεζας θεματων και της μειωσης εισακτεων – Αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς.
  • Κάτω η επίθεση της τηλε-«εκπαίδευσης» και της απογείωσης των ανισοτήτων που φέρνει.
  • Να ανατραπεί όλο το θεσμικό πλαίσιο καταστολής – Όχι στην πανεπιστημιακή αστυνομία, το πειθαρχικό πλαίσιο για τους φοιτητές, την ποινικοποίηση των μαθητικών καταλήψεων. Ανατροπή του Νόμου Χρυσοχοΐδη που απαγορεύει τις διαδηλώσεις.
  • Όχι στην αξιολόγηση σε όλες τις βαθμίδες.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών – ανατροπή του προσοντολογίου – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.