- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

«Δυσλεξία Ενηλίκων Ψηφοφόρων» (αφιερωμένο στην 3η Δεκεμβρίου, παγκόσμια ημέρα ΑμεΑ) – Γράφει ο Γιώργος Ηλ. Τσιτσιμπής

Συχνά η επιστήμη βρίσκεται μπροστά σε δύσκολα και δυσεπίλυτα θέματα. Στις μέρες μας, και πιο σωστά τα τελευταία χρόνια, ανιχνεύεται μια νέα διαταραχή που φυσικά δεν περιλαμβάνεται στις καταγραφές του γνωστού DSM (Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών).

Την αναγνωρίζουμε μόνο σε ενήλικες ψηφοφόρους, όλων των πολιτικών αποχρώσεων, άνω των 17 ετών και ο επιπολασμός της φτάνει το 41% σε πανελλαδικό επίπεδο, ενώ σε τοπικό και περιφερειακό το 43% (αυτό είναι τελευταία το επίπεδο αυτοδυναμίας).

Μιλάμε για μια «ειδική μαθησιακή διαταραχή ενηλίκων» που δεν επηρεάζεται από το νοητικό επίπεδο (ευφυέστατα άτομα μπορεί να ανήκουν στους «δυσλεξικούς ψηφοφόρους») και δεν καθορίζεται από κληρονομικούς παράγοντες (ελέγχεται η θέση αυτή), αλλά από περιβαλλοντικούς. Διαμορφώνεται κυρίως από τις συνθήκες. Στην ουσία μιλάμε για μια κοινωνικοπολιτική διαταραχή.

Χαρακτηριστικά

Ας δούμε παρακάτω τα βασικότερα χαρακτηριστικά(λόγω συνοσηρότητας δανείζεται χαρακτηριστικά και από άλλες διαταραχές) των ατόμων αυτών:

Ας μείνουμε σε αυτά, ως τα πιο συχνά και καθοριστικά χαρακτηριστικά της διαταραχής.

Αντιμετώπιση

Δυστυχώς, η επιστημονική κοινότητα δεν έχει καταφέρει να υποδείξει κάποια αποτελεσματική μέθοδο αντιμετώπισης.

Είναι γεγονός πως μαθαίνουν καλύτερα εμπειρικά, όταν δημιουργούν μέσω επιδείξεων, πειραμάτων, παρατηρήσεων και οπτικών βοηθημάτων. Παρόλα αυτά, όση υποστήριξη και να δεχτεί το άτομο, με εναλλακτικούς τρόπους σκέψης και στρατηγικές, τα αποτελέσματα κρίνονται μη ικανοποιητικά. Πάντα υπάρχει κάτι που μας εκπλήσσει σ’ αυτή την διαταραχή και είναι το απρόβλεπτο.

Επειδή τα συμπτώματα και τα λάθη αυξάνονται υπερβολικά με την σύγχυση, την πίεση του χρόνου και το άγχος, καλό θα είναι να βρίσκονται σε προστατευμένο περιβάλλον, με επιτήρηση και καθοδήγηση, με ασκήσεις χαλάρωσης, αναπνοής και συχνής ανατροφοδότησης.

Οι επαναλήψεις, για να κατακτήσουν κάτι νέο, κρίνονται απαραίτητες. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή στην σωστή εκτέλεση της δραστηριότητας, επειδή τους κάνει ευάλωτους στην επανάληψη των λαθών.

Τέλος, θα λέγαμε πως η «Δυσλεξία Ενηλίκων Ψηφοφόρων» είναι μια διαταραχή που φανερώνεται από τις δυσκολίες στην εκμάθηση της σχέσης αιτίου – αιτιατού, παρά την επαρκή νοημοσύνη και τις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτιστικές ευκαιρίες του ατόμου.

Μάλλον θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε μαζί της.

Υ.Γ. Το παραπάνω κείμενο είναι επηρεασμένο από το άρθρο του Κωνσταντή Μιζάρα: «Δυσδεξία, αυτή η μάστιγα», που δημοσιεύτηκε στις 9/10/23, στο Κοσμοδρόμιο..