- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: Πλημμυρικά φαινόμενα και Εκπαίδευση

Σε συνέχεια των δράσεων που υλοποιεί, και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, το Κ.Π.Ε. Μουζακίου πραγματοποίησε άλλη μια διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα την Τρίτη 8 Ιουνίου 2021 με θέμα: «Πλημμυρικά φαινόμενα και Εκπαίδευση».

Η ημερίδα εντάσσεται στην πρωτοβουλία και προσπάθεια που εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει το Κ.Π.Ε. Μουζακίουσε πανελλήνιο επίπεδο για από κοινού ανάπτυξη και συγκέντρωση εκπαιδευτικού υλικού σχετικά με τις Πλημμύρες και τα πλημμυρικά φαινόμενα. Αφορμή υπήρξε, βέβαια, ο καταστροφικός μεσογειακός κυκλώνας «ΙΑΝΟΣ» που έπληξε την περιοχή μας, αλλά και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται και στη χώρα μας μια συχνότητα έντονων πλημμυρικών φαινομένωνμε επακόλουθες ανθρώπινες απώλειες, υλικές καταστροφές και αλλοίωση του τοπίου.

Ειδικότερα ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότηταςεπιχειρούμε να μελετήσουμε το συγκεκριμένο θέμαεξετάζοντας τις αιτίες που οδηγούν σε αυτά τα φαινόμενα, τις ανθρώπινες παρεμβάσεις, τα μέτρα πουοφείλει να λαμβάνει η πολιτεία, τις διεθνείς συμβάσεις και τη σχέση με τους στόχους της βιώσιμηςανάπτυξης, συστήνοντας μάλιστα για το σκοπό αυτό μίαεκπαιδευτική ομάδα με τη συμβολική ονομασία «ΔΕΥΚΑΛΙΩΝΑΣ».

Στη συγκεκριμένη επιμορφωτική ημερίδα οι εισηγήσεις και οι δραστηριότητες που παρουσιάστηκανείναιαποτέλεσμα του εκπαιδευτικού υλικού που προέκυψε αυτή τη σχολική χρονιά, ύστερα από εργασία σεομάδες, μεταξύ εκπαιδευτικών των Κ.Π.Ε., Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης / ΣχολικώνΔραστηριοτήτων, Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, Ειδικών Επιστημόνων και Πανεπιστημιακών Δασκάλωνστο θέμα τωνπλημμυρικών φαινομένων.

Στόχος του υλικού που έχει δημιουργηθεί και θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα, είναι οι μαθητές/τριες να:

Στην ημερίδα, η οποία απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Α/θμιας& Β/θμιας της Θεσσαλίας,έγινε μια πρώτη πιλοτική παρουσίαση μέρους του υλικού στην εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε μέσω της ανατροφοδότησης από τους/τις συμμετέχοντες/χουσες, το υλικό να συμπληρωθεί, ναδιορθωθεί ή να επεκταθεί.

Την ημερίδα χαιρέτησαν και έκαναν σύντομη τοποθέτησηοι κ.κ. ΛιαράκουΓεωργία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του ΤΕΑΠΗ του Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών, με γνωστικό αντικείμενο «Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία» και ΓαβριλάκηςΚωσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςτου Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με γνωστικό αντικείμενο την «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»,οι οποίοιβοηθούν από την αρχή την όλη προσπάθεια της ομάδας του «ΔΕΥΚΑΛΙΩΝΑ». Επίσης, σημαντική βοήθεια και στήριξη στο έργο προσφέρουν ο κ. Λέκκας Ευθύμης, Πρόεδρος του Τμήματος Γεωλογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και οι συνεργάτες του, αλλά και άλλοι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και ειδικοί. Τον όλο συντονισμό της ημερίδας είχε ο Οργανωτικός Συντονιστής του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας κ. ΚωτούλαςΒασίλειος, συνεργάτης, επίσης, στο έργο.

Στην επιμορφωτική ημερίδα βασικός ομιλητής ήταν ο κ.Βουβαλίδης Κωνσταντίνος, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας στο Α.Π.Θ, ο οποίος παρουσίασε την εισήγηση με θέμα: «Σύγχρονες αντιλήψεις για τις πλημμύρες». Αναφέρθηκε σε βασικές γνώσεις της Υδρομορφολογίας που είναι απαραίτητες για την εξήγηση της συμπεριφοράς των ποταμών μέσα από παραδείγματα και περιέγραψε τις σύγχρονες αντιλήψεις για τη διαχείριση των ποταμών και των πλημμυρών, εστιάζοντας και στα οικοσυστήματα που πρέπει να είναι λειτουργικά και γεμάτα ζωή. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η δραστηριότητα με θέμα: «Καταγραφή επίσκεψης σε ποτάμι με τη χρήση smartphone και λογισμικών με GPS» από τον κ. Ευσταθίου Χρήστο, Διευθυντή του Εργαστηριακού Κέντρου Τρικάλων, η δραστηριότητα «Σημεία παρατήρησης σε ποταμό σχετικά τις πλημμύρες – Προτάσεις» του κ. Ντάνη Αντώνιου, Υπεύθυνου του Κ.Π.Ε. Μουζακίου και «Μύθοι και πλημμύρες» από τον Υπεύθυνο του Κ.Π.Ε. Στυλίδας – Υπάτης κ. Κουτμάνη Παναγιώτη.

Υπήρξε φόρμα σχολιασμού και ανατροφοδότησης για τις δραστηριότητες αυτές, ώστε οι δημιουργοί τους να λάβουν τις παρατηρήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας πριν το υλικό διατεθεί στις σχολικές μονάδες. Ακολούθησε συζήτηση και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, ενώ οι εισηγητές απάντησαν σε ερωτήσεις και απορίες των συμμετεχόντων.

Οι ημερίδες παρουσίασης των δραστηριοτήτων με στόχο την ανατροφοδότηση και βελτίωσή τους συνεχίζονται, ώστε τα σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά να έχουν ένα σημαντικό βοήθημα για την εκπαίδευση σχετικά με τα πλημμυρικά φαινόμενα.