- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Κοινή δράση Εκπαιδευτικών: Να ακυρώσουμε τις εξετάσεις PISA

Να μην επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητές μας και τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

Το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να πραγματοποιήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τις/ους μαθητ(ρι)ες της ΣΤ΄ τάξης και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων (12.000 μαθητές σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες της χώρας).

Σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας δήλωσε  ότι “συνιστά ένα εργαλείο αποτίμησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος, της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών, του βαθμού επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων”.

Ποια είναι η αλήθεια για τις εξετάσεις PISA;

Το 2014 συγκεντρώθηκαν χιλιάδες υπογραφές γονιών, εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών εκφράζοντας έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις των τεστ PISA και καλούσαν σε παύση της διεξαγωγής του γιατί η διαδικασία αυτή:

– Συμβάλει στη δραματική αύξηση της εξάρτησης από ποσοτικές (αντιεπιστημονικές και αμφίσημες  μετρήσεις και αμφιβόλου εγκυρότητας τεστ με τα οποία κατατάσσει και αποδίδει «ταμπέλες» σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία στη βάση των «επιδόσεων» τους.

– Αποσπά την προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν (κοινωνικό-οικονομικό-πολιτισμικό  υπόβαθρο), με καταστροφικές επιπτώσεις για τα συστήματα εκπαίδευσης

– Εστιάζει στην επίδοση-αποτέλεσμα χωρίς να αξιολογεί προγράμματα σπουδών, βιβλία, υλικοτεχνική υποδομή, επαγγελματικές αμοιβές, συνθήκες εργασίας και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

– Αποενοχοποιεί (ο ΟΟΣΑ) το κράτος από την υποχρέωση οικονομικής στήριξης των δημόσιων σχολείων και προτείνει συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και με πολυεθνικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις.

Κυρίως όμως, βλάπτει τα παιδιά μας και προσανατολίζει σε προσχεδιασμένα μαθήματα από «προμηθευτές» που βρίσκονται έξω από το σχολείο.

Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μερικές απλές και αυτονόητες αλήθειες.

Που στοχεύει όμως με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ;

Το PISA αποθεώνοντας αμφιβόλου εγκυρότητας  μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποκινεί τον ανταγωνισμό και τελικά την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, υποβαθμίζει τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνει και υποβιβάζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγεί ώστε να προσαρμόζονται στην ανταπόκριση στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη, τελικά «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.

Δια μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν μηχανισμούς και  εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για ενίσχυση της αντιδραστικής κατεύθυνσης-μετάλλαξης του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην  αύξηση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

Οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!

Γι’ αυτό καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος, τους μαθητές ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση και αυτή που απαιτεί η αγορά.

-Ενημερώνουμε την κοινωνία και οργανώνουμε την αντίσταση.

Καλούμε:

-Τους συλλόγους γονέων σε αγωνιστική συμπόρευση

-Τους εκπαιδευτικούς να απορρίψουν τη συμμετοχή των σχολείων τους στο διαγωνισμό και να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις-στάσεις εργασίας

 -Τους  Συλλόγους Γονέων να μην επιτρέψουν στα παιδιά τους (ΜΕ  ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ) να συμμετάσχουν στις εξετάσεις PISA στις 18/5.