- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α΄θμιας για την αξιολόγηση

Για μια ακόμα φορά αντί η κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα αιτήματα για μείωση των μαθητών στα τμήματα με αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων αιθουσών που υπάρχουν (είναι εκατοντάδες σε όλη τη χώρα), για διενέργεια μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ, για πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας, έχει επιδοθεί σε μια επικοινωνιακού τύπου διαχείριση της πανδημίας επιστρατεύοντας μάλιστα και μερίδα «ειδικών», ώστε να ντύσουν με επιστημονικοφανή τρόπο τις απαράδεκτες και επικίνδυνες για την υγεία μας, επιλογές τους. Τα μοναδικά μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας είναι μια υπερμεγέθης μάσκα για τα παιδιά και ένα παγουρίνο που χωράει δυο γουλιές νερό!

Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση  ψήφισαν τον Ιούνιο του 2020, εν μέσω πανδημίας, ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο ανάμεσα σε άλλες αντιεκπαιδευτικές διατάξεις περιλαμβάνει την πρόβλεψη, σε συνέχεια αντίστοιχων προσπαθειών όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, για την επιβολή της αντιδραστικής αξιολόγησης.

Τώρα, εν μέσω πανδημίας και πάλι, με εκπαιδευτικούς και μαθητές να αγωνίζονται  να επιβιώσουν και να κρατήσουν ζωντανή τη φλόγα της μάθησης σε σχολεία ανοιχτά, δίχως καμία υγειονομική, υλικοτεχνική και παιδαγωγική στήριξη από την πλευρά της ίδιας της κυβέρνησης, που αποτελεί δική της ευθύνη, έπειτα από δίμηνη αναστολή λειτουργίας η  κυβέρνηση προχωρά στην έκδοση της Υπουργικής Απόφασης «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».

Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια, στο πλαίσιο εφαρμογής της σκληρής αντιλαϊκής πολιτικής της, ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μήνες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών μέσα στην πανδημία χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Η πολιτική αυτή,  της απαξίωσης του κράτους προς τη δημόσια εκπαίδευση, έχει αποτύχει διεθνώς όπου εφαρμόστηκε, έρχεται σε αντίθεση με τις παιδαγωγικές έρευνες και τις θέσεις του κλάδου και επομένως απορρίπτεται.

      Το Δ.Σ του συλλόγου μας με λύπη παρατήρησε την παρακάτω πρόσκληση που στάλθηκε από το ΠΕΚΕΣ Θεσσαλιας σε όλες τις σχολικές μονάδες.

Συναδέλφισσες/Συνάδελφοι,

<<Καθώς συμπληρώνεται ένας μήνας μαθημάτων μετά την έναρξη της εκ του σύνεγγυς διδασκαλίας, κρίθηκε σκόπιμο να οργανωθούν επιμορφωτικές συναντήσεις συνεργασίας προκειμένου να συζητηθούν θέματα που αφορούν στην σχολική καθημερινότητα. Τα θέματα που θα μας απασχολήσουν σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, τα συναισθήματα των παιδιών, τη συμπεριφορά τους στο σχολείο, τις σχέσεις με τους γονείς και την διδασκαλία στις εκ του σύνεγγυς συνθήκες. Οι συναντήσεις θα γίνουν σε ομάδες εκπαιδευτικών σύμφωνα με την τάξη στην οποία διδάσκουν, και ώρες 16:00-18:00 και 18:00-20:00.>>

Θέλουμε να εκφράσουμε τη δυσαρέσκεια μας για την καταστρατήγηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Οι επιμορφωτικές συναντήσεις δεν μπορούν να γίνονται εκτός ωραρίου 8:00-14:00.

 Σε μια περίοδο που το υπουργείο και η Κυβέρνηση συνολικά επιτίθενται σε μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μέσω της “αξιολόγησης’’, τέτοιες ενέργειες αποτελούν εκβιαστική επιμήκυνση του εργασιακού ωραρίου.

Περιμένουμε από το ΠΕΚΕΣ την απόσυρση των σεμιναρίων και την ένταξή τους στην εργασιακή ζώνη 8-2. Διαφορετικά  η συμπεριφορά αυτή κρίνεται  καταγγελτέα, γιατί είναι αντισυναδελφική..

Οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας εκπαίδευσης προσφέρουν τα μέγιστα για την ομαλή εκπαίδευση των μαθητών.

Από την πρώτη στιγμή της αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων, οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που σε άμεση καθημερινή επικοινωνία με μαθητές και γονείς, υλοποιούν την διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αφιερώνουν απεριόριστο αριθμό ωρών προσωπικής εργασίας, πέραν της υπηρεσιακής τους υποχρέωσης και παρά τα πολλά προβλήματα όπως η έλλειψη ψηφιακών υποδομών, κατάλληλων υλικών αλλά και το επιβαρυμένο και «αδύναμο» σχολικό δίκτυο, καταφέρνοντας να αποτελούν το μοναδικό στήριγμα των μαθητών τους στη μαθησιακή διαδικασία, μέσα σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία.

Το Δ.Σ. του συλλόγου μας με υψηλό αίσθημα ευθύνης έναντι του κοινωνικού συνόλου, ιδιαίτερα σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές, είναι έτοιμο να παρέμβει δυναμικά σε κάθε απόπειρα καταστρατήγησης των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων.

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις δύσκολες κι ιδιαίτερες αυτές συνθήκες, παλεύουμε από τη δική μας σκοπιά με όλες μας τις δυνάμεις, με αλληλεγγύη προς τους μαθητές μας και τους γονείς τους που βιώνουν, πάρα πολλοί από αυτούς εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες διαβίωσης αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας. Δεν σταματάμε να στηρίζουμε όλα τα αιτήματα για άμεση λήψη μέτρων προστασίας της υγείας των μαθητών μας και των οικογενειών τους