- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – Βιωματικές δράσεις στο 7ο Γυμνάσιο Καρδίτσας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το 7ο Γυμνάσιο Καρδίτσας πραγματοποίησε μια σειρά από βιωματικές και εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών, την καλλιέργεια ενσυναίσθησης και την προώθηση της συμπερίληψης στο σχολικό περιβάλλον.

Καθοριστική ήταν η συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της ημερίδας. Οι εκπαιδευτικοί, Γεωργία Διαμαντή, Γεωργία Παπαγιαννοπούλου, Μαρία Σκρέτα, Μαρίνα Καλύβα και Παναγιώτα Κατσιαβάρα, όλες μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του Erasmus του σχολείου που φέτος εκπονεί το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΚΑ122 με θέμα: «Διαφορετικότητα και συμπερίληψη- οι ομοιότητες που κάνουν τη διαφορά» και θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2026, συνέβαλαν από κοινού στην οργάνωση και τον συντονισμό των δράσεων, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βιωματικής μάθησης για τους μαθητές.

Οι μαθητές της Γ΄γυμνασίου με την επιμέλεια της Διαμαντή Γεωργίας συμμετείχαν σε δραστηριότητες που επικεντρώθηκαν κυρίως στην τυφλότητα και την κινητική αναπηρία, καθώς συμπλήρωσαν και ειδικά διαμορφωμένα ερωτηματολόγια που επικεντρώνονταν πάνω στο θέμα αυτό. Σε μία από τις βιωματικές ασκήσεις, μαθήτρια συμμετείχε με δεμένα μάτια σε προσομοίωση καθημερινών δυσκολιών. Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού και ενός λευκού μπαστουνιού που κατασκεύασε ο καθηγητής τεχνολογίας του σχολείου, προσπάθησε να διασχίσει έναν ειδικά διαμορφωμένο διάδρομο με εμπόδια και στη συνέχεια να αναγνωρίσει και να δοκιμάσει διαφορετικά υλικά τοποθετημένα σε πιάτο. Μέσα από τη δράση αυτή οι μαθητές κατανόησαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με απώλεια όρασης.

Ακολούθως, με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού και του καθηγητή Φυσικής Αγωγής ,σε ένα ειδικά διαμορφωμένο γήπεδο στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, πραγματοποιήθηκε αγώνας καθιστό βόλεϊ, ένα άθλημα προσβάσιμο σε άτομα με κινητικές αναπηρίες. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και διαπίστωσαν πως ο αθλητισμός μπορεί να αποτελεί πεδίο ισότιμης συμμετοχής για όλους.

Στη συνέχεια στο αίθριο του σχολείου,  οι μαθητές της Γ΄τάξης που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus χαιρέτισαν τους συμμαθητές τους και παρουσίασαν τα ονόματά τους με τη βοήθεια της κ. Διαμαντή. Ακολούθησαν, υπό την επιμέλεια της Γεωργίας Παπαγιαννοπούλου, οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου που παρουσίασαν ένα πλούσιο PowerPoint σχετικά με την έννοια της αναπηρίας, ενώ προβλήθηκαν σχετικά βίντεο. Η εκδήλωση έκλεισε με μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή: οι μαθητές τραγούδησαν το κομμάτι «Διαφορετικοί» στη νοηματική γλώσσα.

Σημαντική ήταν και η διαδραστική θεατρική αναπαράσταση που παρουσίασαν η κ. Διαμαντή και η κ. Κατσιαβάρα. Μέσα από έναν διάλογο μεταξύ μιας υποτιθέμενης μαθήτριας που επιστρέφει στο σχολείο μετά από ατύχημα και της καθηγήτριάς της, αναδείχθηκαν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με κινητικές αναπηρίες αλλά και οι αλλαγές που οφείλει να υιοθετήσει η κοινωνία για να διασφαλίσει την πλήρη συμπερίληψή τους τόσο στην καθημερινότητα όσο και στο σχολείο.

Την εκδήλωση εμπλούτισε με την παρουσία του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Νέων Τεχνολογιών Καρδίτσας, με την κ. Μπολτσή και την ομάδα τηςπου συμμετείχαν στη δράση «Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι», προσφέροντας στους μαθητές μια ακόμη βιωματική εμπειρία για την έννοια της συμπερίληψης.

Παράλληλα, η κ. Κατσιαβάρα και την εικαστικό του σχολείου, μαζί με τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου, δημιούργησαν χριστουγεννιάτικες κάρτες που θα ταξιδέψουν στα δύο προσεχή ευρωπαϊκά ταξίδια Erasmus του σχολείου, στις Συρακούσες και στην Κρακοβία, τα οποία έχουν ως θέμα τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα.

Οι δράσεις της ημέρας απέδειξαν έμπρακτα ότι η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην καλλιέργεια σεβασμού, αποδοχής και ισότητας. Το 7ο Γυμνάσιο Καρδίτσας συνεχίζει να επενδύει στη διαμόρφωση ενός σχολείου ανοιχτού, προσβάσιμου και συμπεριληπτικού για όλους.