- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Πακέτο 143 εκ. ευρώ για τις ζημιές του Ιανού

Την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για δύο συμβάσεις που αφορούν την λειτουργία και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού, αλλά και για την αποκατάσταση των υποδομών από τις καταστροφές που προκάλεσε ο «Ιανός», ενημέρωσε την Πέμπτη το πρωί ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

 «Ιανός» και τα έργα υποδομής

«Νομοθετήσαμε τόσο σύντομα ώστε οκτώ μήνες μετά την καταστροφή να συμβασιοποιούμε τα έργα υποδομής. Μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν δοθεί στις πληγείσες περιοχές περίπου 200εκατομμύρια ευρώ. Κι αυτό δεν έχει γίνει ποτέ στο παρελθόν» ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντική την σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών λέγοντας πως «από την πρώτη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του ο «Ιανός», η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρέθηκε στο πλευρό των πληγέντων».

Ειδικότερα, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, χορηγήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω της έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης, το ποσό των 5.000 ευρώ σε 7.630 φυσικά πρόσωπα και το ποσό των 8.000 ευρώ σε 3.080 επιχειρήσεις.

«Χορηγήσαμε 57,6 εκατομμύρια ευρώ σε 10.710 δικαιούχους, ιδιώτες κι επιχειρήσεις» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι η σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών στις οδικές υποδομές και τις γέφυρες ανέρχεται στα 143εκατομμυρίων ευρώ και αφορά  ένα οδικό δίκτυο μήκους 150 χιλιομέτρων.

Ειδικότερα, οι τεχνικές παρεμβάσεις που προβλέπεται να γίνουν αφορούν:

Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής ο  συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι 143 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, και σύμφωνα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, το έργο ανατέθηκε στην ΤΕΡΝΑ, που προσέφερε την πιο συμφέρουσα προσφορά, με έκπτωση 6%, δηλ. 134,4 εκατομμύρια ευρώ.

«Ο φάκελος, με όλα τα έγραφα της διαδικασίας υπεβλήθη στο Ελεγκτικό Συμβούλιο για προσυμβατικό έλεγχο κι έλεγχο νομιμότητας, το οποίο και στις 12 Ιουλίου έδωσε το ‘‘πράσινο φως’’ για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης» συμπλήρωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Από τα λάθη που έγιναν στο Μάτι δυστυχώς χάθηκαν ανθρώπινες ζωές. Το πολιτικό σύστημα πρέπει να μάθει από τα λάθη που έγιναν στο Μάτι για να μην επαναληφθούν και αυτό το γεγονός μας έκανε ως πολιτικό σύστημα να καταλάβουμε πως πρέπει να σκεφτούμε διαφορετικά κι αυτό ακριβώς κάναμε στην Καρδίτσα και στην περίπτωση του Ιανού» κατέληξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής.

Για την Εγνατία: Άλλο παραχώρηση, άλλο ιδιωτικοποίηση

Ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για δύο συμβάσεις που αφορούν την λειτουργία και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού.

Η πρώτη σύμβαση αφορά το Δυτικό Τομέα, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα μέχρι και τον Ανισόπεδο Κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας, καθώς και του κάθετου άξονα από τη Δυτική Σιάτιστα μέχρι τον Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής και η δεύτερη σύμβαση αφορά τον Ανατολικό Τομέα, δηλαδή από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο των Κήπων.

Το αντικείμενο των Συμβάσεων αφορά:

Μειοδότρια εταιρεία στον διαγωνισμό  αναδείχθηκε η «Ακτωρ» όπου για το  Δυτικό Τομέα, που είχε προϋπολογισμό 75 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ, το ποσό της σύμβασης ορίστηκε στα 26 περίπου εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή έκπτωση της τάξης του 65,67% και για το Ανατολικό Τομέα, που είχε προϋπολογισμό 65 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ, το ποσό της σύμβασης ορίστηκε στα 22,4 περίπου εκατομμύρια, δηλαδή έκπτωση της τάξης του 65,70%.

«Τα παλαιότερα τμήματα της Εγνατίας είναι ήδη 22 ετών, ενώ τα νεότερα είναι περίπου 12 ετών. Αντιλαμβάνεται κανείς, ότι οι ανάγκες συντήρησης, αναβαθμίσεων και βελτιώσεων καθίστανται διαρκώς αυξημένες. Συντηρήσεις που κρίνονται απαραίτητες, όχι μόνο για να διατηρείται ο αυτοκινητόδρομος σε άριστη κατάσταση, αλλά – κυρίως – για να πληροί όλες τις προδιαγραφές στο σημαντικό ζήτημα της οδικής ασφάλειας» υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι άλλο παραχώρηση, άλλο ιδιωτικοποίηση. Σημείωσε ότι ιδιωτικοποίηση είναι αυτό που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή ξεπούλημα για το ποσό που πληρώνει το Δημόσιο κάθε χρόνο για τις άγονες γραμμές. Και πρόσθεσε ότι η Εγνατία μπορεί να είχε κόστος κατασκευής 7 δισ ευρώ και στα λογιστικά βιβλία να είναι 6,3 δισ, αλλά δεν πωλείται, δεν ιδιωτικοποιείται, παραχωρείται για 35 χρόνια.