- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Στέργιος Ρέππας (Β ΄ Αντιπρόεδρος του Τμήματος Μεταποίησης του Επιμελητηρίου και ιδιοκτήτης συνεργείου) στο Ηχόραμα 100,8: Με το Ψηφιακό Πελατολόγιο εξωθούν πολλούς επιχειρηματίες σε έξοδο από το επάγγελμα

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει το Ψηφιακό Πελατολόγιο, το νεότερο ΄όπλο΄΄ της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κατά της φοροδιαφυγής το οποίο ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά στον κλάδο των αυτοκίνητων.

Για το θέμα και τους λόγους γα τους οποίους θα είναι επιζήμιο και δυσβάσταχτο για τις μικρές επιχειρήσεις μίλησε στο Ηχόραμα 100,8 ο Β ΄ Αντιπρόεδρος του Τμήματος Μεταποίησης του Επιμελητηρίου Καρδίτσας και ιδιοκτήτης συνεργείου Στέργιος Ρέππας.

Ο κ. Ρέππας ήταν καλεσμένος (την Πέμπτη 15/5) στην εκπομπή «Πρωινή Ατζέντα» (καθημερινά 09:00-10:00) με τη Βάσω Μπαλαμπάνη και μίλησε αναλυτικά για όλα όσα αναμένεται να επιφέρει το συγκεκριμένο μέτρο.

Πιο αναλυτικά, ο κ. Ρέππας υπογράμμισε στο Ηχόραμα 100,8 τα ακόλουθα:

«Το Ψηφιακό Πελατολόγιο, στην ουσία, είναι ένα μέτρο το οποίο ήταν παλιά στα συνεργεία και λεγόταν Βιβλίο Εισερχομένων Οχημάτων.

Είναι ένα μέτρο που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο ό,τι αυτοκίνητο είναι στο συνεργείο, στο φανοποιείο, στα πλυντήρια, στα πάρκινγκ σιγά-σιγά ώστε να έχει πλήρη εικόνα η ΑΑΔΕ ως προς το τι μπαίνει σε κάθε χώρο εργασίας.

Καλό είναι να επιθυμούμε τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων, όμως διαπιστώνουμε ότι ο τρόπος που επιδιώκεται αυτή η μετάβαση είναι βεβιασμένος.

Δεν λαμβάνει υπόψη τα πραγματικά δεδομένα, δεν παρέχει κανένα ουσιαστικό κίνητρο, δεν είναι ορθολογικός και κυριότερα προσφέρει δυσανάλογα βάρη. Διοικητικά και οικονομικά.

Εξωθώντας, με τον τρόπο αυτό, πολλούς επιχειρηματίες σε έξοδο από το επάγγελμα.

Εδώ, βέβαια, πρέπει να ομολογήσω ότι τα στοιχεία της φοροδιαφυγής στον κλάδο μας είναι υψηλά.

Η εικόνα αυτή δεν μας ικανοποιεί καθόλου και δεν μας κάνει καθόλου περήφανους.

Οπότε, είναι και δικαιολογημένη η  αντίδραση της ΑΑΔΕ στο να βρει μια λύση.

Στελέχη της ΑΑΔΕ που βρέθηκαν στην Καρδίτσα, μας είπαν ότι είναι ένας απλός σχεδιασμός.

Εμείς δεν συμφωνούμε με αυτό.

Γιατί θέλει χρόνο για να κάνουμε αυτή τη δουλειά.

Τα μικρά, πολύ μικρά συνεργεία θα αυξήσουν την ανάγκη λογιστικής συνδρομής και, άρα, κόστος λογιστικής υποστήριξης.

Σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί η δημιουργία θέσεων εργασίας διοικητικής υποστήριξης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα έξοδα της επιχείρησης αλλά και για αύξηση του τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος στην περίπτωση ατομικών επιχειρήσεων.

Στην ουσία, η γνώμη μας είναι ότι αυτό δεν βοηθάει σε κάτι γιατί η ΑΑΔΕ βλέπει, έχει τα μέσα να δει τώρα την εικόνα της κάθε επιχείρησης.

Βλέπει τα έσοδα, τα έξοδα, το προσωπικό, οπότε έχει μια εικόνα.

Επομένως, αυτό το  μέτρο δεν θα βοηθήσει σε κάτι.

Ίσα-ίσα θα επιφέρει φόρτο εργασίας στους συναδέλφους.

Θα χρειαστεί εξοπλισμό, χρόνο.

Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή τεχνικό πρόβλημα μπορεί να επιφέρει βαριά πρόστιμα καθώς οι έλεγχοι θα γίνονται σε πραγματικό χρόνο.

Η απαίτηση καταγραφής πριν την έναρξη της εργασίας αυξάνει τη γραφειοκρατία.

Υπάρχει το ενδεχόμενο λαθών, γεγονός που επιβαρύνει ιδιαίτερα τις επιχειρήσεις.

Ο συνδυασμός αυστηρών κυρώσεων και αυξημένων τεχνολογικών επενδύσεων δημιουργεί ένα κλίμα ανασφάλειας και φόβου αποθαρρύνοντας τη λειτουργία των μικρών επιχειρήσεων.

Προσθέτει, επομένως, εμπόδια στην είσοδο στο επάγγελμα νέων επιχειρήσεων.

Εμείς επιθυμούμε την κατάργηση αλλά επιθυμούμε και να καθίσουμε να συζητήσουμε με τις αρμόδιες αρχές, να βρούμε μια λύση ή να παρατείνουμε το μέτρο για λίγο αργότερα ώσπου να το δούμε και εμείς καλύτερα, να δούμε πως θα μπορέσουμε να βελτιωθούμε στην επιχείρησή μας.

Και μην ξεχνάμε το κόστος.

Διότι οι επιχειρήσεις του κλάδου μας καλούνται διαρκώς να δεχτούν νέα συστήματα ψηφιακής επικοινωνίας με τις δημόσιες υπηρεσίες σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη υποστήριξη είτε σε επίπεδο υποδομών είτε σε επίπεδο οικονομικών αναγκαίων πόρων.

Αυξάνει υπερβολικά τον χρόνο αναμονής ενός οχήματος στις εγκαταστάσεις των συνεργείων για εργασίες μικρού κόστους.

Προσθέτει διοικητικό βάρος ακόμα και δωρεάν υπηρεσίες που δεν χρεώνονται σε συνεργεία, ακόμα και σε μη τακτικούς πελάτες».