- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Τρέχουν τα σιδηροδρομικά έργα ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισα – Βόλος

Ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής που κατασκευάζονται σήμερα είναι το έργο ηλεκτροκίνησης μεταξύ Λάρισας [1] και Βόλου [2]. Με αυτό το έργο εκσυγχρονίζεται η γραμμή καθώς θα εγκατασταθούν συστήματα Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα- Βόλος ενώ παράλληλα θα γίνει αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από το Λατομείο – ΒΙΠΕ – Βόλος».

Όπως γράφει το imerisia.gr, η σύμβαση του έργου υπεγράφη την 4 η Μαΐου 2022, με ημερομηνία περαίωσης των εργασιών την 4η Μαΐου 2025, ήτοι τριάντα έξι μήνες από την υπογραφή της και επιπλέον προβλέπεται χρονικό διάστημα 36 μηνών, ως χρόνος υποχρεωτικής συντήρησης (εγγύησης) από την βεβαιωμένη περάτωση των εργασιών.

Ο Προϋπολογισμός [3] της Σύμβασης ανέρχεται σε 41.168.328,99€ πλέον ΦΠΑ και αναθεώρησης. Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ [4] ενώ το έργο έχει αναλάβει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ [5].

Αυτή την εποχή εκτελούνται χωματουργικές εργασίες για τη διαμόρφωση των χώρων, ενώ εκπονούνται οι απαραίτητες μελέτες για την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης και των άλλων συστημάτων.

Πιο αναλυτικά που βρισκόμαστε σήμερα

Με την ολοκλήρωση του έργου το εν λόγω τμήμα θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα, που θα μεγιστοποιούν την ασφάλεια, την άνεση και τη μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο θα είναι εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Δικτύων.

Η αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου

Το σιδηροδρομικό τμήμα Σ.Σ. Λάρισα – Σ.Σ. Βόλου αποτελεί τμήμα του εκτεταμένου σιδ/κού δικτύου (comprehensive) του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ) και συνδετήρια γραμμή (connecting line) του Εμπορευματικού Διαδρόμου 7 (RFC 7), ο οποίος μετονομάστηκε σε Εμπορευματικό Διάδρομο «Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος» (ΟΕΜ RFC).

Λόγω της ενεργειακής κρίσης [6]που υπάρχει παγκοσμίως, αυξάνεται συνεχώς η σπουδαιότητα των σιδηροδρόμων. [7] Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η κατανάλωση ενέργειας για τη μεταφορά ορισμένου βάρους φορτίου με το σιδηρόδρομο είναι μικρότερη από ότι με τα άλλα μέσα μεταφοράς.

Για το λόγο αυτό η λειτουργία του σιδηροδρομικού τμήματος Λάρισα – Βόλος με ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει ζωτικής σημασίας παρέμβαση για την ανακοπή της πτωτικής πορείας της συμμετοχής του σιδηροδρόμου στο συνολικό μεταφορικό και επιβατικό έργο προσελκύοντας εμπορευματικό έργο από το οδικό δίκτυο, μειώνοντας τα φαινόμενα συμφόρησης, αυξάνοντας το επίπεδο ασφαλείας των μετακινήσεων κατά μήκος της γραμμής αλλά και προάγοντας φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης.

Mε την υλοποίηση του έργου θα επιτευχθεί:

  1. αύξηση του επιπέδου ασφαλείας των μετακινήσεων κατά μήκος της γραμμής, τόσο από την εγκατάσταση του συστήματος ETCS όσο και από την κατάργηση πέντε (5) ισόπεδων διαβάσεων, εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος του Βόλου
  2. περιβαλλοντική αναβάθμιση από τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης και ειδικότερα εντός του οικισμού της Νέας Ιωνίας Βόλου, λόγω άρσης της ηχητικής όχλησης και αποφυγής της διαταραχής του οικιστικού ιστού,
  3. αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης καθώς και ταχύτερη και οικονομικότερη μετακίνηση επιβατών και αγαθών, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό, την οικονομία και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Συνοπτικά το αντικείμενο του έργου αφορά:

ΠΗΓΗ: imerisia.gr