Για την εμμηνόπαυση ενημερώθηκαν οι Παλαμιώτισσες

13 Φεβρουαρίου 2019

Την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στο Παλαμά, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γυναικών,  ιατρική ενημερωτική ημερίδα με τίτλο <Αγκαλιάζουμε την αλλαγή στο σώμα μας> ,που  αφορούσε την εμμηνόπαυση.

Ομιλητές ήταν η κ. Βίλμα Στυλοπούλου, Μαιευτήρας-Γυναικολόγος  με θέμα <Γυναίκα στην Εμμηνόπαυση> και ο κ. Νίκος Ντελής, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος Msc με θέμα <Η Διατροφή στην Εμμηνόπαυση>.

Οι ομιλίες ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και κατατοπιστικές με έντονο το στοιχείο της πρόληψης αλλά  και της αντιμετώπισης.

Η εμμηνόπαυση είναι ένα φυσιολογικό στάδιο στη ζωή κάθε γυναίκας . Πρέπει να την περιμένει, να ενημερώνεται γι αυτό και να ξέρει πώς να την αντιμετωπίσει. Οποιαδήποτε αλλαγή συμβαίνει, είτε σωματική είτε ψυχολογική, είναι άμεσα εξαρτώμενη από τη ορμονική  αλλαγή που συντελείται στο σώμα της. Αυτό συνδέεται άμεσα  με τη μεταβολή της σωματικής σύνθεσης και της αύξησης του βάρους.

Η κ. Βίλμα Στυλοπούλου τόνισε ότι:  Το 85% των γυναικών έχουν ηλικία έναρξης της εμμηνόπαυσης  τα  48-52 έτη, ενώ το μέσο προσδόκιμο επιβίωσης των γυναικών είναι τα 79 έτη. Το 1/3 της ζωής τους βρίσκονται στην εμμηνόπαυση , που είναι φυσιολογικό γεγονός και όχι πάθηση.Η απόφαση για τη λήψη ορμονικής θεραπείας υποκατάστασης πρέπει να εξατομικεύεται  με βάση διάφορες κλινικές παραμέτρους όπως η παρουσία εμμηνοπαυσιακών συμπτωμάτων, ο κίνδυνος για οστεοπόρωση, καρδιακής νόσου, καρκίνου του μαστού και  θρομβοεμβολικών επεισοδίων. Νέες γυναίκες με πρόωρη ωοθηκική ανεπάρκεια, χρειάζονται ορμονική θεραπεία υποκατάστασης για να αντισταθμίσουν την πρόωρη έκπτωση της ωοθηκικής τους λειτουργίας μέχρι την ηλικία της <φυσιολογικής τους εμμηνόπαυσης>

Ο κ. Νίκος Ντελής μεταξύ άλλων είπε: Η σωστή διατροφή κατά την εμμηνόπαυση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πρόληψης εμφάνισης διατροφικών ελλείψεων. Ενώ οι ανάγκες σε βιταμίνες παραμένουν σταθερές, στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες οι ανάγκες σε σίδηρο και νάτριο μειώνονται με ταυτόχρονη αύξηση των αναγκών σε ασβέστιο.

Η ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη για την πρόληψη εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου και συστήνονται πολλά μικρά, συχνά και πλήρη γεύματα, 10% τουλάχιστον απώλεια βάρους στις παχύσαρκες γυναίκες, περιορισμός του άλατος, του καπνίσματος και του αλκοόλ.

Ένα ακόμη σοβαρό μεταβολικό νόσημα που εμφανίζεται στην εμμηνόπαυση είναι η οστεοπόρωση. Η αύξηση του ρυθμού απώλειας οστικής μάζας σε συνδυασμό με φάρμακα και μικρή κατανάλωση ασβεστίου μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλο καταβολισμό του οστού με αύξηση της πιθανότητας κατάγματος.

Επειδή  η ψυχολογία της γυναίκας μεταβάλλεται κατά την εμμηνόπαυση, επηρεασμένη από τα επίπεδα οιστρογόνων, συστήνονται πολλά, μικρά και συχνά γεύμα και αύξηση κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε Ω 3 λιπαρά οξέα και ιχνοστοιχεία όπως μαγνήσιο και σελήνιο, που ενισχύουν τη διάθεση.

 

 

 

 

 

Στείλτε το άρθρο Στείλτε το άρθρο

Εκτυπώστε το άρθρο Εκτυπώστε το άρθρο

 

<< Επιστροφή

Κωστής Μαραβέγιας - Δυο γυναίκες
Αντώνης Βαρδής - Θέλω να σε δω
Μελίνα Ασλανίδου - Αόρατη πληγή
Φίλιππος Πλιάτσικας - Πολύ χιόνι
Χάρις Αλεξίου - Εξαρτάται
Μάνος Ξυδούς - Γοργόνα
Γιάννης Πάριος - Μόνο αγάπη
Έλλη Πασπαλά - Αύγουστος
Μιλτιάδης Πασχαλίδης - Ανεπίδοτο
Γλυκερία - Δεν έχω πολλά

 


LP - Other people
Wham - Everythink she wants
Sweet - Love is like oxygen
Tina Turner - Steamy windows
Lisa Stansfield - All around the world
Maggie Rielly - Everythink we touchl
Sheryl Crow - My favorite mistake
Fairground Attractions - Perfect
Air Supply - Lost in love
Bad Boys Blue - A world

 


Απρίλιος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930EC