Για την εμμηνόπαυση ενημερώθηκαν οι Παλαμιώτισσες

13 Φεβρουαρίου 2019

Την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στο Παλαμά, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γυναικών,  ιατρική ενημερωτική ημερίδα με τίτλο <Αγκαλιάζουμε την αλλαγή στο σώμα μας> ,που  αφορούσε την εμμηνόπαυση.

Ομιλητές ήταν η κ. Βίλμα Στυλοπούλου, Μαιευτήρας-Γυναικολόγος  με θέμα <Γυναίκα στην Εμμηνόπαυση> και ο κ. Νίκος Ντελής, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος Msc με θέμα <Η Διατροφή στην Εμμηνόπαυση>.

Οι ομιλίες ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και κατατοπιστικές με έντονο το στοιχείο της πρόληψης αλλά  και της αντιμετώπισης.

Η εμμηνόπαυση είναι ένα φυσιολογικό στάδιο στη ζωή κάθε γυναίκας . Πρέπει να την περιμένει, να ενημερώνεται γι αυτό και να ξέρει πώς να την αντιμετωπίσει. Οποιαδήποτε αλλαγή συμβαίνει, είτε σωματική είτε ψυχολογική, είναι άμεσα εξαρτώμενη από τη ορμονική  αλλαγή που συντελείται στο σώμα της. Αυτό συνδέεται άμεσα  με τη μεταβολή της σωματικής σύνθεσης και της αύξησης του βάρους.

Η κ. Βίλμα Στυλοπούλου τόνισε ότι:  Το 85% των γυναικών έχουν ηλικία έναρξης της εμμηνόπαυσης  τα  48-52 έτη, ενώ το μέσο προσδόκιμο επιβίωσης των γυναικών είναι τα 79 έτη. Το 1/3 της ζωής τους βρίσκονται στην εμμηνόπαυση , που είναι φυσιολογικό γεγονός και όχι πάθηση.Η απόφαση για τη λήψη ορμονικής θεραπείας υποκατάστασης πρέπει να εξατομικεύεται  με βάση διάφορες κλινικές παραμέτρους όπως η παρουσία εμμηνοπαυσιακών συμπτωμάτων, ο κίνδυνος για οστεοπόρωση, καρδιακής νόσου, καρκίνου του μαστού και  θρομβοεμβολικών επεισοδίων. Νέες γυναίκες με πρόωρη ωοθηκική ανεπάρκεια, χρειάζονται ορμονική θεραπεία υποκατάστασης για να αντισταθμίσουν την πρόωρη έκπτωση της ωοθηκικής τους λειτουργίας μέχρι την ηλικία της <φυσιολογικής τους εμμηνόπαυσης>

Ο κ. Νίκος Ντελής μεταξύ άλλων είπε: Η σωστή διατροφή κατά την εμμηνόπαυση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πρόληψης εμφάνισης διατροφικών ελλείψεων. Ενώ οι ανάγκες σε βιταμίνες παραμένουν σταθερές, στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες οι ανάγκες σε σίδηρο και νάτριο μειώνονται με ταυτόχρονη αύξηση των αναγκών σε ασβέστιο.

Η ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη για την πρόληψη εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου και συστήνονται πολλά μικρά, συχνά και πλήρη γεύματα, 10% τουλάχιστον απώλεια βάρους στις παχύσαρκες γυναίκες, περιορισμός του άλατος, του καπνίσματος και του αλκοόλ.

Ένα ακόμη σοβαρό μεταβολικό νόσημα που εμφανίζεται στην εμμηνόπαυση είναι η οστεοπόρωση. Η αύξηση του ρυθμού απώλειας οστικής μάζας σε συνδυασμό με φάρμακα και μικρή κατανάλωση ασβεστίου μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλο καταβολισμό του οστού με αύξηση της πιθανότητας κατάγματος.

Επειδή  η ψυχολογία της γυναίκας μεταβάλλεται κατά την εμμηνόπαυση, επηρεασμένη από τα επίπεδα οιστρογόνων, συστήνονται πολλά, μικρά και συχνά γεύμα και αύξηση κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε Ω 3 λιπαρά οξέα και ιχνοστοιχεία όπως μαγνήσιο και σελήνιο, που ενισχύουν τη διάθεση.

 

 

 

 

 

Στείλτε το άρθρο Στείλτε το άρθρο

Εκτυπώστε το άρθρο Εκτυπώστε το άρθρο

 

<< Επιστροφή

Γλυκερία - Ακολούθησα ένα αστέρι
Παυλίνα Βουλγαράκη - Λαβύρινθοι
Κώστας Μακεδόνας - Είναι πια αργά
Βιολέτα Ίκαρη - Μαύρα
Χάρις Αλεξίου - Πόρτες ανοιχτές
Πυξ Λαξ - Χωρίς ντροπή
Γιάννης Πάριος - Θα σ΄ αγαπώ
Ραλλία Χρηστίδου - Μονάχη ταξιδεύω
Ελεωνόρα Ζουγανέλη - Έλα
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας - Έλα ψυχούλα μου

 


The Fray - You found me
Billy Ocean - Loverboy
Cock Robin - The promise you made
Whitney Houston - How will I know
Demi Lovato - I will survive
Beloved - Sweet harmony
Sheryl Crow - My favorite mistake
Asia - Heat of the moment
Zucchero - Wonerful life
Tina Turner - In your wildest dreams

 


Νοέμβριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930