Σκαψίματα, τα οποία όταν βρέχει γίνονται όγκοι από λάσπες, κίνδυνος ατυχημάτων, ταλαιπωρία για μετακινήσεις μέσα από τον παράδρομο, αδυναμία προσβασιμότητας και δυσαρεστημένοι πελάτες.
Αυτή είναι η εικόνα που βιώνουν καθημερινά όλοι οι επαγγελματίες οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο δρόμο Καρδίτσα-Δέλτα, εκεί, δηλαδή, όπου τα έργα έχουν σταματήσει εδώ και καιρό, έχουν βαλτώσει και όχι απλά δεν υπάρχει καμία προοπτική στον ορίζοντα αλλά τα έργα θα πάνε για ολοκλήρωση το 2027 και βλέπουμε.




Το γεγονός της παύσης των έργων έχει προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια των επαγγελματιών ενώ το γεγονός ότι, σύμφωνα με δηλώσεις του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Δημήτρη Κουρέτα, πριν από δύο εβδομάδες, από την Καρδίτσα, ότι το έργο θα επαναδημοπρατηθεί και θα υλοποιηθεί έως το 2027 αλλά θα φθάσει μέχρι την Τοπική Κοινότητα Σταυρού έχει πυροδοτήσει ακόμα μεγαλύτερες ανησυχίες.
Ανησυχίες απολύτως εύλογες που, όμως, κανείς δεν μπορεί να τις κατευνάσει.
Η ΓΝΩΜΗ διένυσε όλη αυτή την απόσταση στο δρόμο Καρδίτσα-Δέλτα και διαπίστωσε από κοντά το μέγεθος του προβλήματος.
Σκαψίματα μπροστά από τις επιχειρήσεις και μια απίστευτη ταλαιπωρία.
Ένας δρόμος που αντί να είναι σύγχρονος και απολύτως ασφαλής, έχει μετατραπεί σε ένα σύγχρονο Γεφύρι της Άρτας.
Οι εικόνες που αποτύπωσε ο φακός μας δείχνουν κατά τον καλύτερο τρόπο το μέγεθος του προβλήματος.
Μια εικόνα που τη συμπληρώνουν, με τις μαρτυρίες τους και την άποψη τους, στο karditsanews και στη Βάσω Μπαλαμπάνη, οι ίδιοι οι επαγγελματίες.
Αμέσως μετά το ΄΄οδοιπορικό΄΄ μας σε όλη αυτή την έκταση του δρόμου, συνομιλήσαμε με κάποιους εκ των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και καταγράψαμε τις θέσεις και, κυρίως, την αγανάκτησή τους.
Μιλήσαμε, επίσης, με τον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας Κώστα Τέλιο ο οποίος αναφέρθηκε τόσο στο συγκεκριμένο έργο όσο και σε αυτό της Συκεώνας που επίσης ΄΄καρκινοβατεί΄΄.
Αναλυτικά στο ρεπορτάζ που ακολουθεί:
Κώστας Τέλιος (Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας): Δεν φταίει η τωρινή Περιφερειακή Αρχή

«Για το Καρδίτσα-Δέλτα, ο εργολάβος έχει λάβει συμπληρωματική προθεσμιακή που ήταν στο τέλος για να φύγει.
Δυστυχώς, όλα αυτά τα έργα, το Καρδίτσα-Δέλτα ΄΄χτυπήθηκε΄΄ με πολύ μεγάλη έκπτωση με αποτέλεσμα ο εργολάβος να μη θέλει να συνεχίσει το έργο γιατί τέλειωσε η προθεσμιακή την οποία είχε λάβει ώστε να ολοκληρώσει τις εργασίες και, όπως ορίζει ο νόμος, μπορούσε να αποχωρήσει από τις εργασίες και να φύγει από το έργο.
Δυστυχώς, εμείς όλα αυτά τα έργα τα κληρονομήσαμε από την προηγούμενη Διοίκηση η οποία δεν πίεσε αρκετά τον εργολάβο ώστε να ολοκληρώσει το έργο.
Η υπηρεσία είχε πει ότι οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων που ήταν παράλληλα στο δρόμο δεν υπογράφανε για να μπει μέσα ο εργολάβος και να κατασκευάσει το έργο.
Εμείς, τώρα, θα το ξαναδημοπρατήσουμε πάλι από την αρχή.
Αυτή τη στιγμή, κάνουμε ένα έλεγχο να δούμε πόσο έχουν προχωρήσει οι εργασίες, να πληρωθεί ο εργολάβος και θα το ξαναβγάλουμε πάλι από την αρχή με δημοπρασία.
Και ευελπιστούμε να το πάρει ένας εργολάβος ο οποίος θα ΄΄τρέξει΄΄ το έργο γρήγορα και άμεσα.
Αυτή τη στιγμή, τα χρήματα, γιατί είναι μέσω ΕΣΠΑ, δεν φθάνουν για όλο το έργο γιατί έχει γίνει και αναθεώρηση των τιμών.
Θα προσπαθήσουμε μέχρι τον Σταυρό αλλά καταβάλλεται μια προσπάθεια ώστε να βρεθούν τα χρήματα και να ολοκληρωθεί όλο αυτό το έργο.
Εμείς, σαν Περιφερειακή Αρχή, το έχουμε πει, ότι αυτός ο δρόμος είναι πρώτη προτεραιότητα για το Νομό μας.
Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τη Συκεώνα.
Δηλαδή, ο εργολάβος έχει λάβει οριακή προθεσμιακή με αποτέλεσμα να φύγει από το έργο.
Γιατί και σε αυτό το έργο δεν πιέστηκε.
Όταν δίνεις συνεχώς παρατάσεις σε έναν εργολάβο, αυτό το πρόβλημα το έχει εσύ σαν υπηρεσία.
Και αυτό το έργο θα βγει σε δημοπρασία.
Αλλά γι ΄ αυτά τα έργα τα σημαντικά δεν φταίει η τωρινή Περιφερειακή Αρχή.
Φταίνε οι προηγούμενοι.
Έγιναν λάθη, δεν πιέστηκαν ώστε να ολοκληρωθούν αυτά τα σημαντικά έργα για το Νομό μας».


Γιώργος Μπούκης (ιδιοκτήτης ΄΄NISSAN – ΜΠΟΥΚΗΣ Α.Ε.΄΄, 5ο χλμ. Καρδίτσας-Αθηνών): Οι πελάτες δεν μπορούν να προσεγγίσουν

«Έγινα τα έργα και έδωσαν τον παράδρομο σε κυκλοφορία, σε ένα έργο ημιτελές.
Οι πελάτες δεν μπορούν να προσεγγίσουν.
Θα μπορούσαν να αφήσουν τις προσβάσεις.
Είναι παντού σκαμμένο και με τις βροχές είναι ακόμα πθιο δύσκολα τα πράγματα».


Γιώργος Παπαχριστόπουλος (ιδιοκτήτης ΄΄ Hyundai Μ. Γ. Παπαχριστόπουλου΄΄, 5ο χλμ. Καρδίτσας-Αθηνών): Οι βουλευτές να σκύψουν στο θέμα με μεγαλύτερη πίεση
«Η κατάσταση είναι απαράδεκτη.
Εκτιμούσαμε ότι ο δρόμος αυτός ότι θα είχε ολοκληρωθεί σε τρία-τέσσερα χρόνια.
Σαν επιχειρήσεις έχουμε πρόβλημα.
Είμαστε στα όρια του παράδρομου.
Είπαμε να βελτιωθεί και τώρα έγινε ακόμα πιο δύσκολο.
Οι πελάτες μας έχουν διαμαρτυρηθεί επανειλημμένα.
Προσωπικά ζήτησαν από την Τροχαία κάποια σήματα για να με διευκολύνουν αλλά απαγορεύεται να βάλω σηματοδότηση.
Ερχόμενος κάποιος σε εμάς, πρέπει να πάει από τον κόμβο των Αγίων Θεοδώρων και να επιστρέψει.
Είναι μια πραγματικότητα που δεν μπορούμε να τη λύσουμε.
Το τι έγινε με τον εργολάβο δεν το γνωρίζουμε.
Εμείς βλέπουμε το αποτέλεσμα.
Δεν μας ενημερώνει κανείς για το πότε θα ολοκληρωθεί.
Είμαστε ανήσυχοι και δεν ξέρουμε πώς να αντιδράσουμε.
Πρέπει και οι βουλευτές να σκύψουν στο θέμα με μεγαλύτερη πίεση».


Στέργιος Ρέππας (ιδιοκτήτης συνεργείου στον Σταυρό, 2ο χλμ. Καρδίτσας-Αθηνών): Είναι σκαμμένοι οι δρόμοι μπροστά στις επιχειρήσεις

«Η κατάσταση εκεί πέρα είναι πάρα δύσκολη.
Έχουν σκάψει μπροστά στις επιχειρήσεις. Οι παράδρομοι δεν έχουν οριστεί ακόμα 100%.
Υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι που για πας στις επιχειρήσεις, πρέπει να πας από τον παράδρομο.
Δεν το ξέρουν πολλοί πολίτες, οπότε μπερδεύεται ο κόσμος.
Τίθεται μεγάλο θέμα ασφάλειας και δεν μπορούν οι επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν στα λειτουργικά τους καθήκοντα.
Εμένα με προβληματίζει το γεγονός ότι ο κ. Κουρέτας είπε ότι θα ξαναδημοπρατηθεί το έργο και θα παραδοθεί ημιτελές.
Δηλαδή, το μισό.
Το άλλο το μισό θα μείνει ως έχει.
Είναι σκαμμένοι οι δρόμοι – το τονίζω – μπροστά στις επιχειρήσεις.
Αυτό με προβληματίζει ιδιαίτερα.
Όχι μόνο εμένα αλλά και όλους τους επιχειρηματίες.
Και μπορώ να πω όλους τους πολίτες της Καρδίτσας, όλους τους πολίτες που εισέρχονται στον δρόμο αυτό».


Παναγιώτης Τζόκας (Εταιρεία ΄΄RHINOCEROS – Αδιατάρακτες Κοπές΄΄, 1ο χλμ. Καρδίτσας-Αθηνών): Η επικινδυνότητα του δρόμου έχει αυξηθεί

«Η κατάσταση είναι πραγματικά δύσκολη.
Είμαστε πάνω σε έναν εθνικό δρόμο που λειτουργεί με διπλή γραμμή.
Η επικινδυνότητα του δρόμου έχει αυξηθεί.
Τόσο οι πελάτες μας όσο και εμείς κινδυνεύουμε να εμπλακούμε σε τροχαία ατυχήματα.
Υπάρχει στενότητα στο δρόμο, υπάρχουν σκαμμένα ανοιχτά, που ούτε που τα έχουν κλείσει.
Το κομμάτι αυτό ήδη χρειάζεται συντήρηση».


Ζωή Κόφφα (εκπρόσωπος εργαζομένων στο ΄΄ΚΤΕΟ Αθανάσιος Μουχτής και ΣΙΑ Ε.Ε.΄΄, 2ο χλμ. Καρδίτσας-Αθηνών): Ο δρόμος είναι φοβερά επικίνδυνος
«Ο δρόμος είναι φοβερά επικίνδυνος, ειδικά το βράδυ.
Είναι σωστό να ανοίγουν το δρόμο και να τον αφήνουν έτσι;
Υπάρχει μεγάλη επικινδυνότητα, ιδίως όταν τα φανάρια δεν λειτουργούν.
Είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση».


Θ. Γιαννακός (Εταιρεία ΄΄Μεταφορική ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ΄΄, 5ο χλμ.Καρδίτσας-Αθηνών): Έχουν καταστρέψει όλες τις επιχειρήσεις
«Έχουν καταστρέψει όλες τις επιχειρήσεις.
Και θα πάρει δυο-τρία χρόνια για να το ολοκληρώσουν.
Έχουν ξηλώσει τους φράχτες σε μεγάλο βαθμό.
Είναι ένα ξέφραγο αμπέλι η όλη κατάσταση».













