Ειδήσεις

Μικροί επιστήμονες στο Ηχόραμα 100,8: Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια ευκαιρία ζωής


Στον όμορφο και συναρπαστικό κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής μας μυούν οι μαθητές Νεφέλη Γαϊτανίδη και Θωμάς Πιτσαργιώτης και η προπονήτριά τους Αγγελική Μπολτσή (ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών, υποψήφια διδακτόρισσα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στα ψηφιακά συστήματα).

Οι τρεις τους ήταν καλεσμένοι στο Ηχόραμα 100,8 και στην εκπομπή «Πρωινή Ατζέντα» (καθημερινά 09:00-10:00 το πρωί) με τη Βάσω Μπαλαμπάνη όπου μας μίλησαν διεξοδικά τόσο για την Ομάδα Ρομποτικής και Νέων Τεχνολογιών Ν. Καρδίτσας Karditsa Robotics STEM LAM όσο και για την πρόκρισή τους σε Παγκόσμιο Διαγωνισμό στην Αυστραλία.

Μας εξηγούν τι είναι η εκπαιδευτική ρομποτική αλλά και σε τι αφορά το πρωτοποριακό πρότζεκτ τους The Pospi Drone που έχει ως σημείο αναφοράς το νερό-πηγή ζωής.

Αναλυτικά η συνέντευξή τους στο Ηχόραμα 100, 8 ως εξής:

Ερώτηση: Μιλήστε μας για την Ομάδα Ρομποτικής και Νέων Τεχνολογιών Ν. Καρδίτσας Karditsa Robotics STEM LAM. Με τι ακριβώς ασχολείστε και τι σημαίνει για εσάς η πρόκριση στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό της First Lego Leaue που θα διεξαχθεί στην Αυστραλία.

Αγγελική Μπολτσή: Ο διαγωνισμός στον οποίο συμμετέχουμε είναι της First Lego Leaue και είναι ένας διαγωνισμός του Υπουργείου Παιδείας που διεξάγεται στην Ελλάδα εδώ και δώδεκα χρόνια.

Η διαδικασία είναι η εξής: Πρώτα τα παιδιά περνάνε από προκριματικούς αγώνες περιφερειακούς. Στη συνέχεια, 50 ελληνικές ομάδες περνάνε στον τελικό  και από εκεί κάποιες θα εκπροσωπήσουν τη χώρα στο εξωτερικό.

Φέτος, είμαστε μία από αυτές τις ομάδες και είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που θα εκπροσωπήσουμε τη χώρα στο παγκόσμιο της Αυστραλίας.

Φέτος, λοιπόν, η First έβαλε ως θέμα τους ωκεανούς και πω η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην εξερεύνηση των ωκεανών .

Για εμάς, από τις αρχές του Σεπτέμβρη, είχαμε θέσει ως πολύ μεγάλο στοίχημα να κάνουμε κάτι το οποίο θα αφήσει αντίκτυπο πάντα στην κοινότητα.

Η ιδέα μας ήταν να φτιάξουμε ένα υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα.

Ένα στοίχημα μεγάλο και μέχρι να τα καταφέρουμε σας ομολογώ ότι κάψαμε αρκετές πλακέτες γιατί οι δοκιμές έπρεπε να γίνουν στο νερό, οπότε ό,τι έμπαινε και συνέβαινε λάθος, καιγόταν.

Ένα τηλεχειριζόμενο όχημα, λοιπόν, το οποίο έχει κάμερα πάνω για να μπορούμε να εξερευνούμε το βυθό. Το δοκιμάσαμε, μάλιστα, στη λίμνη Πλαστήρα.

Τα παιδιά παρουσίασαν ως έργο καινοτομίας αυτό. Έχει ρομποτικό βραχίονα που μπορεί, μάλιστα, να μαζεύει και κάποιους ρύπους που υπάρχουν στο υδάτινο περιβάλλον και μια κάψουλα με την οποία, βάζοντας αισθητήρες, θα μπορούμε να ελέγχουμε την ποιότητα του νερού, phκαι αγωγιμότητα.

Ερώτηση: Θωμά, τι είναι για σένα η εκπαιδευτική ρομποτική;

Θωμάς Πιτσαργιώτης: Για μένα η ρομποτική είναι ένα πολύ ωραίο κομμάτι για τη ζωή μου γιατί από τι στιγμή που ο μπαμπάς μου με έβαλε στο εργαστήριο για να δω και εγώ πως είναι αυτός ο κόσμος, το αγάπησα και προσπαθώ κάθε χρόνο να γίνομαι και καλύτερος, να βελτιώνομαι.

Εμείς βρισκόμαστε στο Εργαστήρι τα Σάββατα και περνάμε πολύ ωραία.

Μαθαίνουμε καινούργια πράγματα, μαθαίνουμε προγραμματισμό σε άλλες γλώσσες, χτίζουμε και ρομποτάκια μικρά, κάποιες φορές, και τον περισσότερο χρόνο προετοιμαζόμαστε για το διαγωνισμό.

Προγραμματίζουμε και το ρομπότ μας που τρέχει σε πίστα, φτιάχνουμε το project και πολλά άλλα.

Ερώτηση: Νεφέλη, τι σημαίνει εκπαιδευτική ρομποτική και γιατί ένα παιδί να ασχοληθεί από μικρή ηλικία με αυτό που ονομάζουμε νέες τεχνολογίες;

Νεφέλη Γαϊτανίδη: Για μένα η ρομποτική είναι κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό στη ζωή μου.

Ένα παιδί θα πρέπει να ασχοληθεί με αυτό από μικρή ηλικία και είναι πολύ σημαντικό διότι μπορεί να σκέφτεται πιο μαθηματικά, να μάθει καινούργια πράγματα τα οποία μπορεί να μη μάθαινε ποτέ στη ζωή του.

Στο Εργαστήρι περνάω τέλεια. Έχω φίλους.

Φτιάχνουμε διάφορα πράγματα, όπως ρομπότ, και διάφορες εργασίες.

Ερώτηση: Θωμά, εσύ πως βιώνεις όλη αυτή την ενασχόληση με την εκπαιδευτική ρομποτική;

Θωμάς Πιτσαργιώτης: Είναι η τρίτη μας χρονιά σε αυτόν τον διαγωνισμό.

Από την πρώτη χρονιά προσπαθούμε να κάνουμε κάτι καλύτερο, να περάσουμε στον τελικό και ακόμα περισσότερο να κερδίσουμε βραβεία για τη δουλειά που έχουμε κάνει αλλά και για να περάσουμε και σε άλλες διοργανώσεις παγκόσμιες, όπως αυτή που περάσαμε φέτος.

Αυτό που συνέβη είναι τέλειο και το περιμέναμε λίγο γιατί φτιάξαμε ένα πολύ δυνατό projectκαι τώρα ετοιμαζόμαστε για το ταξίδι στην Αυστραλία και πιστεύω ότι θα πάμε καλά και εκεί.

Ερώτηση: Ποια είναι τα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής; Γιατί η εκπαιδευτική ρομποτική δεν είναι μόδα αλλά μια επιστήμη που ήρθε για να μείνει;

Αγγελική Μπολτσή: Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι επιστήμη.

Θα πρέπει να συμβάλουν δυο παράγοντες για να πάει όλο αυτό σωστά.

Να έχουμε τα κατάλληλα  ρομποτικά κιτ για να μπορέσουμε να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές και, από την άλλη, να είναι σωστά εκπαιδευόμενοι και προπονητές. Να έχουν τα κατάλληλα προσόντα.

Όσο πιο νωρίς μπορεί να ξεκινήσει ένα παιδί ρομποτική, τόσο το καλύτερο.

Εμείς στο Εργαστήριο έχουμε τα κατάλληλα ρομποτικά κιτ για να υποστηρίξουμε τις ηλικίες από 5 ετών και πάνω και, μάλιστα, σε συνεργασία με Παιδικούς σταθμούς, έχουμε ξεκινήσει να δουλεύουμε και με μικρότερες ηλικίες.

Δουλεύουμε καταρχήν τη λευκή κινητικότητα, τα παιδιά εισάγονται στην αλγοριθμική σκέψη από πάρα πολύ μικρή ηλικία και το βλέπουμε ότι μεγαλώνοντας θα μπορέσουν πολύ πιο εύκολα να καταλάβουν έννοιες πάνω στις επιστήμες των μαθηματικών, της φυσικής.

Και, μέσα από τις προκλήσεις που βάζουμε, εμείς πάντα κοιτάμε να έχουν αντίκτυπο στην πραγματικότητα έτσι ώστε να προετοιμάσουμε παιδιά τα οποία θα μπορούν αύριο να γίνουν ηγέτες.

Γιατί, σκεφτείτε, σε 20 χρόνια πόσο διαφορετικά θα είναι τα επαγγέλματα.

Εμείς έχουμε σαν στόχο να μπορέσουμε να κάνουμε ένα παιδί το οποίο αργότερα θα μπορεί να ηγηθεί σε καταστάσεις κρίσης, θα μπορέσει να συνεργαστεί και να επικοινωνήσει.

Αυτοί οι διαγωνισμοί έχουν το όμορφο ότι τα παιδιά φτιάχνουν συμμαχίες από όλο τον κόσμο.

Φέτος, οι δικές μας ομάδες ήρθαν σε επαφή με ομάδες από την Αμερική, την Αφρική.

Έρχονται σε επαφή με όλο τον κόσμο και πρέπει να μάθουν πώς να κάνουν συμμάχους, χωρίς να μιλάνε ούτε καν την ίδια γλώσσα.

Αυτό είναι κάτι το τρομερό και συγκινητικό συνάμα.

Το Σάββατο 24/5 θα διεξαχθεί το 2ο Φεστιβάλ Ρομποτικής και Νέων Τεχνολογιών στην πόλη μας.

Πέρυσι το κάναμε μόνο με δικές μας ομάδες.

Φέτος, έχουμε την απίστευτη χαρά και τιμή να έρθουν ομάδες από όλη την Ελλάδα, από τη Δράμα, τη Ναύπακτο, το Βόλο.

Είναι ομάδες που έχουν και αυτές μια συγκινητική πρόοδο στο χώρο καθ θα μας δείξουν και αυτοί πράγματα.

Στόχος είναι τα παιδιά να δώσουν τις δικές μας γνώσεις και να πάρουν από τις άλλες ομάδες.

Αυτό είναι το ωραίο. Να δημιουργήσουμε μια κοινότητα όπου θα μπορούμε να διαμοιράζουμε τις γνώσεις μας στα παιδιά.

Ερώτηση: Πάμε να κλείσουμε με ένα καταληκτικό μήνυμα. Τι θα ήθελες να συμπληρώσεις Θωμά;

Θωμάς Πιτσαργιώτης: Κάθε παιδί πρέπει να έχει την ευκαιρία να ασχοληθεί, έστω και λίγο, στην εκπαιδευτική ρομποτική γιατί μέσω του STEM μπορεί να μάθει πάρα πολλά πράγματα, όπως προγραμματισμό, να χτίζει ρομπότ, νέες τεχνολογίες και θα έχει την ευκαιρία σιγά-σιγά να εμπλέκεται και σε διαγωνισμούς και να πετυχαίνει και προκρίσεις.

Ερώτηση: Νεφέλη, γιατί θα ήταν καλό και ωφέλιμο να ασχοληθεί ένα παιδί με την εκπαιδευτική ρομποτική;

Νεφέλη Γαϊτανίδη: Θα μπορούσε να ασχοληθεί διότι θα μάθαινε πολλά πράγματα τα οποία δεν θα μάθαινε ποτέ στη ζωή του ή μπορεί να τα μάθαινε σε κάποιο σχολείο ή σε κάποιο ΚΔΑΠ.

Σίγουρα θα πρέπει να ασχολούνται γιατί είναι μια ευκαιρία ζωής.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Χρίστος Δήμας: Εντός χρονοδιαγράμματος η πρόοδος κατασκευής του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65
Επόμενο άρθρο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για το Νομό διεκδικεί το ΕΒΕ - Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κώστας Ζυγογιάννης αποκλειστικά στο Ηχόραμα 100,8