Εξωστρέφεια, συνεργασίες και ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι τρεις από τους βασικούς στόχους του νέου Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας Δημήτρη Τσεκούρα που μόλις ανέλαβε τα νέα του καθήκοντα.
Ο κ. Τσεκούρας, που είναι και μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Καρδίτσας (Υπεύθυνος ΓΕ.ΜΗ. και Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων), ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Μεσημεριανό Μαγκαζίνο» (καθημερινά 13:00-14:00) με τη Βάσω Μπαλαμπάνη, σε μια εφ ΄ όλης της ύλης συνέντευξη για όλα τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν το εμπόριο και την τοπική αγορά.
Αναλυτικά, η συνέντευξη του Δημήτρη Τσεκούρα στο Ηχόραμα 100,8 έχει ως εξής:

Ερώτηση: Κύριε Τσεκούρα, μόλις αναλάβατε την Προεδρία του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας και από την πρώτη κιόλας δήλωσή σας τονίσατε πως η λέξη που σας αντιπροσωπεύει είναι η εξωστρέφεια εστιάζοντας ταυτόχρονα και στη συνεργασία. Πως μπορεί να επιτευχθεί αυτή η εξωστρέφεια που τόσο ανάγκη έχει η Καρδίτσα; Ποιοι θα είναι οι πρώτοι σας στόχοι;
Απάντηση: Η εξωστρέφεια μπορεί να υπάρξει τόσο στην οικονομική ανάπτυξη των τοπικών επιχειρήσεων όσο και στην κοινωνική συμπεριφορά των κατοίκων. Μπορεί να επηρεάσει θετικά την τοπική οικονομία, την κοινωνική ζωή και την ποιότητα ζωής γενικότερα.
Η οικονομική εξωστρέφεια είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη των τοπικών επιχειρήσεων.
Πως επιτυγχάνεται όμως;
Υπάρχουν πολλοί τρόποι, ένας από αυτός είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο. Πρέπει πλέον να σταματήσουμε να το αναθεματίζουμε και μάλλον έχουμε αργήσει να το βάλουμε στην καθημερινότητα της εργασίας μας…
Ναι, ξέρω ότι υπάρχει το κόστος κάποιου ατόμου να το χειριστεί, αλλά πιστέψτε με ότι αξίζει τον κόπο.
Και να σας πω και κάτι ακόμη;
Δεν χρειάζεται αν κάποιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να στήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να το κάνει αλλά μπορεί να εκμεταλλευτεί όλα τα άλλα κοινωνικά δίκτυα (facebook, tiktokκτλ).
Ας σταματήσουμε μόνο να σκρολάρουμε και ας εκμεταλλευτούμε ότι δυνατότητα μας δίνεται να αυξήσουμε τους τζίρους μας…
Επίσης, κατά καιρούς βγαίνουν προγράμματα για ψηφιακή αναβάθμιση των επιχειρήσεων που επιδοτούν και θέσεις εργασίας και το στήσιμο τέτοιων καταστημάτων. Ας ψαχτούμε λιγάκι …
Ένας άλλος τρόπος οικονομικής εξωστρέφειας είναι η συμμετοχή των επιχειρήσεων – εμπόρων σε εκθέσεις εντός επικράτειας και ειδικά στην γύρω περιοχή.
Μην ξεχνάμε την Έμποροβιοτεχνική Έκθεση που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Καρδίτσας πριν από λίγο καιρό και το πόσος κόσμος την επισκέφθηκε.
Εκεί, πολλές επιχειρήσεις ξανασυστηθήκανε και πολλοί γνωρίστηκαν και μίλησαν για τα προϊόντα τους…
Επίσης, η προβολή των τοπικών προϊόντων και του τουριστικού δυναμικού της περιοχής μας μπορεί να προσελκύσει επισκέπτες και επενδύσεις, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας.
Στόχος δικός μου θα είναι η ενημέρωση των μελών μας για τέτοιου είδους προγράμματα και ειδικά του ΕΣΠΑ ώστε πλέον ο εμπορικός κόσμος να σταματήσει να λέει ότι δεν ενημερώθηκε, ότι δεν το πήρε χαμπάρι…
Ερώτηση: Ποια μέτρα στήριξης έχει ανάγκη το εμπόριο, γενικά, από την πολιτεία (ενεργειακή κρίση, ακρίβεια, φορολογικά κίνητρα για επιχειρήσεις) και ειδικότερα η Καρδίτσα (συνέπειες πλημμυρών και μείωση αγροτικού εισοδήματος). Με ποιες παρεμβάσεις θα μπορούσε να βοηθηθεί ο εμπορικός κόσμος και, άρα, η ίδια η τοπική οικονομία; Τι διεκδικείτε;
Απάντηση: Ερχόμαστε σε θέματα που πραγματικά είχαμε πει ότι τα ξεπεράσαμε μετά την οικονομική κρίση και τελικά τα βρίσκουμε ξανά μπροστά μας. Ο εμπορικός κόσμος διεκδικεί από την Πολιτεία μέτρα όπως:
Συνέχιση των επιδοτήσεων στο ηλεκτρικό ρεύμα και το φυσικό αέριο για επιχειρήσεις, κυρίως τις μικρές και μικρομεσαίες.
Παρεμβάσεις για τον έλεγχο των τιμών σε βασικά αγαθά και τον περιορισμό του πληθωρισμού, ώστε να τονωθεί η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών για την ακρίβεια
Διεκδικούμε μείωση της φορολογίας για τις επιχειρήσεις και των ασφαλιστικών εισφορών.
Διεκδικούμε ρευστότητα για τις δουλειές μας με πρόσβαση σε ευνοϊκές χρηματοδοτήσεις μέσω αναπτυξιακών προγραμμάτων (π.χ, ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακή Τράπεζα).
Διεκδικούμε μείωση της γραφειοκρατίας και δημιουργία ενός πιο σταθερού και προβλέψιμου φορολογικού περιβάλλοντος.
Κατάργηση του τεκμαρτού εισοδήματος, ένα θέμα που θα τοφωνάζουμε και θα διεκδικούμε μέχρι να υλοποιηθεί.
Η Καρδίτσα, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του 2021 και του 2023 και τη συνακόλουθη μείωση του αγροτικού εισοδήματος, αντιμετωπίζει ιδιαίτερες προκλήσεις. Οι διεκδικήσεις του τοπικού εμπορικού κόσμου είναι η πλήρης και άμεση αποζημίωση με την ολοκλήρωση της καταγραφής και καταβολής των αποζημιώσεων για τις ζημιές σε εξοπλισμό και εμπορεύματα των επιχειρήσεων με παράλληλες πιστώσεις προς τους δικαιούχους
Διεκδικούμε άμεσα στήριξη για την αναπλήρωση του χαμένου αγροτικού και κτηνοτροφικού εισοδήματος, η οποία θα τονώσει την τοπική αγορά.
Άμεση υλοποίηση των απαραίτητων έργων υποδομής (αντιπλημμυρικά, οδικά δίκτυα) για την προστασία από μελλοντικές καταστροφές και τη διασφάλιση της λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Δημιουργία ειδικού χρηματοδοτικού πλαισίου και προγραμμάτων για την αποκατάσταση των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου ενός μηχανισμού ενίσχυσης για την ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών.
Εύκολη και άμεση πρόσβαση σε προγράμματα του ΕΣΠΑ και της Αναπτυξιακής Τράπεζας, με ευνοϊκούς όρους για τις πληγείσες επιχειρήσεις.
Χρειαζόμαστε οργάνωση εκδηλώσεων και εκθέσεων (όπως η THESSALY EXPO ΚΑΡΔΙΤΣΑ 2025) για την προβολή των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Διεκδικούμε επιδότηση της μετάβασης σε ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Και οπωσδήποτε συνέχιση και ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ του Επιμελητηρίου, του Δήμου, της Περιφέρειας και του Εμπορικού Συλλόγου για την υλοποίηση αποτελεσματικών παρεμβάσεων
Ερώτηση: Πως κύλησε η θερινή περίοδος των εκπτώσεων; Ισχύει (όπως παρουσίασε σχετικά και η ΕΣΕΕ) ότι ήταν ένα από τα δυσκολότερα – αγοραστικά – καλοκαίρια των τελευταίων ετών;

Απάντηση: Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), οι θερινές εκπτώσεις του 2024 αποτέλεσαν ένα από τα πιο δύσκολα καλοκαίρια για την εμπορική αγορά.
Οι πωλήσεις δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες, με αποτέλεσμα να διαψευστούν οι ελπίδες των εμπόρων για ανάκαμψη.
Βασικά ευρήματα της έρευνας της ΕΣΕΕ:
Σχεδόν οι μισοί επιχειρηματίες (45%) δήλωσαν ότι η ανταπόκριση των καταναλωτών ήταν είτε ελάχιστη είτε ανύπαρκτη.
Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου συνεχίζει να δέχεται πιέσεις εν μέσω ενός ρευστού οικονομικού περιβάλλοντος.
Μετά το πέρας των εκπτώσεων, επικράτησε απογοήτευση και απαισιοδοξία για το μέλλον, καθώς οι προσδοκίες διαψεύστηκαν.
Παρότι η εκπτωτική περίοδος έληξε, πολλοί έμποροι συνέχισαν τις προσφορές, σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν τον τζίρο τους.
Πιθανοί λόγοι για τη δυσμενή πορεία:
- Οικονομική αβεβαιότητα:Το ρευστό οικονομικό περιβάλλον και η αύξηση του κόστους ζωής επηρέασαν αρνητικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
- Μειωμένη αγοραστική διάθεση:Ο φόβος και η ανασφάλεια για το μέλλον οδήγησαν τους καταναλωτές σε μεγαλύτερη συγκράτηση των εξόδων.
- Επίδραση του τουρισμού:Παρότι ο τουρισμός κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα αλλά για την υπόλοιπη Νησιωτική Ελλάδα και δυστυχώς από αυτή την πίτα η Καρδίτσα μένει συνεχώς εκτός…
Ερώτηση: Πως διαγράφεται, αυτή την περίοδο, η κίνηση στην τοπική αγορά; Και τι προσδοκίες έχετε ενόψει χειμώνα και γιορτών;
Απάντηση: Η τρέχουσα εικόνα στην τοπική αγορά παραμένει δύσκολη, με περιορισμένη κίνηση στα καταστήματα, ενώ οι προσδοκίες για τον χειμώνα και τις γιορτές αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα και περιορισμένη ανάκαμψη λόγω γενικότερων οικονομικών συνθηκών.
Ερώτηση: Οι γιορτές πλησιάζουν και αναντίρρητα για να τονωθεί η αγορά θα πρέπει πρώτα να τονωθεί και η ψυχολογία των πολιτών. Σχεδιάζετε κάτι, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, για την εορταστική περίοδο; Πόσο σημαντικό και ωφέλιμο θα ήταν να υπήρχε ένα συγκεκριμένο όραμα και στόχος (κάποιο Χριστουγεννιάτικο πάρκο ή κάτι άλλο) προς αυτή την κατεύθυνση;
Απάντηση:
Η περίοδος των εορτών αποτελεί μια κρίσιμη στιγμή για κάθε περιοχή, τόσο από οικονομική όσο και από ψυχολογική άποψη. Η ψυχολογία των πολιτών επηρεάζεται έντονα από το πνεύμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, καθώς η κοινωνική συνάθροιση, ο στολισμός και οι τελετουργίες των γιορτών μπορούν να τονώσουν τη διάθεση για αγορές.
Στο πλαίσιο αυτό, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας κοινής δράσης σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη…
Ένα συγκεκριμένο έργο, όπως ένα Χριστουγεννιάτικο πάρκο, δίνει ένα κοινό όραμα και στόχο στην τοπική κοινωνία. Η δημιουργία ενός χώρου που ενώνει την οικογένεια, τα παιδιά και τους νέους προσφέρει αίσθηση συμμετοχής και κοινότητας.
Το στολισμένο περιβάλλον και οι οργανωμένες εκδηλώσεις μπορούν προσφέρουν στιγμές χαλάρωσης και ευχαρίστησης για τους κατοίκους.
Δημιουργείται έτσι ένα θετικό ψυχολογικό πλαίσιο που ενθαρρύνει τον κόσμο να βγει από το σπίτι του, να ψωνίσει και να διασκεδάσει.
Το μόνο που μπορώ εγώ να πω είναι ότι και οι 4 φορείς βάζουν στο τραπέζι τις προτάσεις τους και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθεί το τι σχεδιάζεται …
Αυτό που έχει ξεκινήσει ήδη να στήνεται, όμως, είναι η δράση με τα Στολισμένα Χριστουγεννιάτικα ποδήλατα.
Η Καρδίτσα θα ομορφύνει, η Καρδίτσα θα γίνει πιο φωτεινή και φυσικά σκοπεύουμε να γίνει και φέτος η ατραξιόν των Χριστουγέννων…
Ερώτηση: Την ίδια στιγμή, έχει δρομολογηθεί η δημιουργία του Θεματικού Πάρκου που θα υλοποιήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας στις καπναποθήκες με αντικείμενο τα αγροτικά προϊόντα. Πόσο σημαντικό εκτιμάτε πως θα είναι αυτό το έργο για την προσέλκυση επισκεπτών;
Απάντηση: Η δημιουργία του Θεματικού Πάρκου που σχεδιάζεται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας στις καπναποθήκες με επίκεντρο τα αγροτικά προϊόντα αναμένεται να έχει σημαντική επίδραση στην προσέλκυση επισκεπτών. Να τονίσω εδώ την σημαντική συμβολή του Επιμελητηρίου Καρδίτσας για την απόφαση αυτή της Περιφέρειας …
Το πάρκο θα είναι όλης της Καρδίτσας.
Ένα καλά οργανωμένο θεματικό πάρκο. θα προσελκύσει τόσο ντόπιους όσο και τουρίστες, αυξάνοντας τα ποσοστά επισκεψιμότητας και τη δέσμευση των επισκεπτών σε ολόκληρη την περιοχή μας.
Θα γίνει σημείο αναφοράς και επιτέλους η Καρδίτσα, ο Κάμπος θα έχει ένα αξιοθέατο για να γίνει προορισμός…
Ο συνδυασμός του Θεματικού πάρκου με τις λίμνες μας θα πρέπει να γίνει ασυναγώνιστος και καλά οργανωμένος..
Η ανάδειξη των αγροτικών προϊόντων μέσα από διαδραστικές εμπειρίες και εκπαιδευτικά προγράμματα μπορεί να αυξήσει την αναγνώριση της περιοχής μας και να ενισχύσει την κατανόηση του γεωργικού πολιτισμού τόσο από παιδιά όσο και από ενήλικες.
Πέρα από την εισροή επισκεπτών, το πάρκο μπορεί να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, να υποστηρίξει τοπικές επιχειρήσεις και να ενισχύσει την οικονομία μέσω πωλήσεων προϊόντων, αναμνηστικών και υπηρεσιών εστίασης αλλά και επίσκεψης στις επιχειρήσεις της πόλης.
Το πάρκο πρέπει να σχεδιαστεί με υψηλή αισθητική, διαδραστικά στοιχεία να δημιουργήσει εμπειρίες, για να προσελκύει επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ερώτηση: Κλείνοντας, τι άλλες ιδέες έχετε για την ενίσχυση του εμπορικού κόσμου και της τοπικής αγοράς; Ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στα μέλη σας, ως νέος Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας;
Απάντηση: Θα ήθελα κατ αρχήν να ευχαριστήσω όλα τα μέλη του ΕΣΚ που για δύο συνεχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις με εξέλεξαν πρώτο σε ψήφους.
Θα αγωνιστώ για τον Ψηφιακό μετασχηματισμό και διαδικτυακή παρουσία, να υποστηριχθούν οι επιχειρήσεις για την ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων, την αξιοποίηση πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και την εφαρμογή εργαλείων διαχείρισης πελατών, ώστε να προσελκύσουμε νέες αγορές και να αυξήσουμε την προβολή των προϊόντων μας.
Θα αγωνιστώ για τη Δημιουργία ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΏΝ μεταξύ επιχειρήσεων, τοπικών παραγωγών και υπηρεσιών, για την ανάπτυξη κοινού προωθητικού σχεδίου, πολιτιστικών και εμπορικών εκδηλώσεων, που θα ενισχύουν την εμπορική δυναμική της πόλης.
Θα υποστηρίξω την βελτίωση προσβασιμότητας στις επιχειρήσεις μας με την Αναβάθμιση των υποδομών μετακίνησης, δημιουργία χώρων στάθμευσης, ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων, ώστε οι καταναλωτές να έχουν εύκολη πρόσβαση στις εμπορικές ζώνες και οι επιχειρήσεις να λειτουργούν σε οργανωμένο περιβάλλον.
Προώθηση τοπικών προϊόντων και εξωστρέφεια: Στήριξη των τοπικών παραγωγών και όλων των επιχειρήσεων μέσω εκθέσεων, και αξιοποίηση της γεωπολιτικής μας θέσης για την ανάπτυξη του εμπορίου.
Ταυτόχρονα, η συμμετοχή σε ψηφιακές πλατφόρμες και εμπορικές πρωτοβουλίες θα ενισχύσει τη διάδοση της ποιοτικής ταυτότητας της Καρδίτσας.
Να υπάρξει προώθηση προγραμμάτων κατάρτισης, ψηφιακής εκπαίδευσης και κινήτρων προς τους εργαζομένους, όπως «bonus», για αύξηση της αποδοτικότητας και της δημιουργικής ενεργής συμμετοχής στη λειτουργία των επιχειρήσεων.
Υποστήριξη νεοφυών επιχειρήσεων, startups και ψηφιακών επιχειρηματικών ιδεών για την ανανέωση της τοπικής αγοράς και την προσέλκυση επενδύσεων, χωρίς μεγάλα κεφάλαια εκκίνησης.
Ως νέος Πρόεδρος, δεσμεύομαι να συνεργαστώ στενά με κάθε επιχείρηση, να ακουστούν οι ανάγκες τους και να προωθήσουμε συγκεκριμένες δράσεις που θα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα και θα ενδυναμώνουν το τοπικό επιχειρηματικό περιβάλλον.













