Είναι οργανοποιός και, μάλιστα, ο μοναδικός στην Καρδίτσα. Ασχολείται καθημερινά με το ξύλο, δημιουργώντας μοναδικά μουσικά όργανα τα οποία ΄΄ταξιδεύουν΄΄ ανά τον κόσμο, αφού έχει πελάτες ακόμα και στην … Ιαπωνία.
Ο λόγος για τον οργανοποιό Θεόφιλο Γαζέτα τον οποίο το Ηχόραμα 100,8 τον συνάντησε στον εργαστήριό του (επί της οδού Ψαρρών 5) και μας μύησε στον υπέροχο κόσμο του και στα μυστικά της Τέχνης του.
Ο κ. Γαζέτας μίλησε στην εκπομπή «Πρωινή Ατζέντα» (καθημερινά 09:00-10:00 το πρωί) με τη Βάσω Μπαλαμπάνη και μας είπε πολλά και ενδιαφέροντα.
Αναλυτικά, η συνέντευξή του στο Ηχόραμα 100,8 έχει ως εξής:
Ερώτηση: Ποιος ήταν το ερέθισμα να ασχοληθείς με τη συγκεκριμένη Τέχνη; Τι σε κέντρισε σε αυτή;
Απάντηση: Είναι μεγάλη ιστορία το πώς ξεκίνησα.
Ξεκίνησα στο επιπλοποιείο του πατέρα μου, σχεδόν το 1993.
Τότε είχα φτιάξει το πρώτο μπαγλαμαδάκι.
Παράλληλα, τότε έπαιζα και κλασική κιθάρα και προσπαθούσα να φτιάξω μια ηλεκτρική κιθάρα.
Κάποια στιγμή μπαίνει ένας φίλος του πατέρα μου που κρατούσε ένα ΄΄σκαφάκι΄΄ από ένα μπαγλαμαδάκι, που το είχε φτιάξει ο ίδιος.
Ήρθε, λοιπόν, στον πατέρα μου προκειμένου να τον βοηθήσει να το προχωρήσει, να το τελειοποιήσει, να του κόψουμε τα ξύλα.
Εγώ μόλις είδα όλο αυτό το πράγμα μαγεύτηκα.
Η στιγμή αυτή ήταν σταθμός για μένα και είπα αυτό θα κάνω.
Μετά έφτιαξα και εγώ το πρώτο μπαγλαμαδάκι (το 1993), ακολούθησε το πρώτο μπουζούκι (περίπου το 1996) και πάντα αυτοδίδακτος, χωρίς να μου έχει δείξει κάποιος.
Με αγάπη για τη μουσική και για το ξύλο.
Και σταδιακά με γνώριζε και ο κόσμος που ήταν στον κύκλο της μουσικής.
Μάθαινα από τα λάθη μου, με υπομονή, με επιμονή, με αγάπη, με μεράκι για τη μουσική, για το ξύλο.
Και κατέληξα το 2006 να ανοίξω το πρώτο οργανοποιείο και μοναδικό στην Καρδίτσα, στη Σταμούλη τότε.
Και το 2020 ήρθα εδώ, στον δικό μου ιδιόκτητο χώρο.
Ερώτηση: Πόσο χρόνος χρειάζεται για να δημιουργηθεί ένα μουσικό όργανο;
Απάντηση: Αυτό είναι σχετικό.
Δηλαδή, μπορεί να πάρει ένα μήνα, δυο ή τρεις μήνες ή και έξι μήνες, ανάλογα με την υγρασία, με τον καιρό.
Εμείς οι οργανοποιοί μετράμε τις ώρες που δουλεύουμε σε ένα όργανο και έτσι βγάζουμε και το κοστολόγιο, μαζί με τα υλικά και τα σχέδια.
Ο οργανοποιός αποτελείται από διάφορες ειδικότητες.
Δηλαδή, στην αρχή θα ξεκινήσει να το σχεδιάζει, μετά θα κόψεις τα ξύλα, άρα να είναι σχεδιαστής, μετά να είναι επιπλοποιός, να κόψει τα ξύλα, να τα μοντάρεις, να ζωγραφίσει τα σχέδια, να γνωρίζει από ήχους, από μουσική, έχει μαθηματικά, έχει φυσική.
Είναι ένα επάγγελμα δύσκολο και πόσο μάλλον εγώ που ξεκίνησα αυτοδίδακτος και χωρίς Διαδίκτυο εκείνη την εποχή.
Και εδώ στην Ελλάδα, η οργανοποιεία είναι λίγο ΄΄μυστική΄΄, πάει από συγγένεια.
Στο Νομό Καρδίτσας είμαι ο μοναδικός και δεν υπήρξε και ποτέ οργανοποιός στην Καρδίτσα.
Ερώτηση: Από πού δέχεσαι, κυρίως, παραγγελίες;
Απάντηση: Από όλη την Ελλάδα και εκτός συνόρων.
Συγκινητικό είναι το γεγονός ότι έχω πελατεία από την Ιαπωνία, από κάποιες κοπέλες που παίζουν ρεμπέτικα, λαϊκά, και το κάνουν με τόσο πάθος, μιλάνε ελληνικά, που συγκινούμαι πάρα πολύ όταν τις βλέπω να ανεβάζουν βιντεάκια όπου παίζουν και τραγουδούν.
Ερώτηση: Πως αισθάνεσαι όταν ολοκληρώνεις ένα μουσικό όργανο; Είναι μια μαγική στιγμή;
Απάντηση: Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς την οργανοποιία.
Και όταν τελειώνω ένα όργανο, ανυπομονώ να ακούσω τι ήχο θα βγάλει, να δω την ομορφιά και την αισθητική που θα βγάλει γιατί είναι και τα δύο μαζί.
Όπως, επίσης, και το να αντέχει στο χρόνο ένα όργανο.
Να μη σκευρώνει και ο ήχος να είναι πάντα ΄΄λαμπερός΄΄ και ΄΄ζωντανός΄΄.
Ερώτηση: Τι ετοιμάζει αυτή την περίοδο; Και για ποιόν;
Απάντηση: Τώρα φτιάχνω για έναν μεγάλο καλλιτέχνη ένα μπουζούκι.
Είναι του Βαγγέλη Κορακάκη.
Ερώτηση: Σε ενδιαφέρει να μάθουν και οι νεότερες γενιές αυτή την Τέχνη;
Απάντηση: Βεβαίως.
Και αυτή την περίοδο μου έχουν κάνει μεγάλη τιμή το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και κάνω κάποια σεμινάρια επιμόρφωσης οργανοποιίας.
Αυτό το πρόγραμμα το παρακολουθούν φοιτητές και μου αρέσει ατό το πράγμα, το να το μεταδίδω, να το μεταλαμπαδεύω.
Ερώτηση: Τι είναι για σένα, με δυο λόγια, η οργανοποιία;
Απάντηση: Για μένα είναι οξυγόνο.
Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτό.