Άγνωστη η τύχη των 2 άκρων του Αυτοκινητόδρομου Ε65


Στο ίδιο μήκος κύματος με τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους κινείται και ο Ε65 καθώς το Υπουργείο Υποδομών τελικά πληρώνει (μετά από τον Αιγαίου και την Ολυμπία) τον παραχωρησιούχο με το ποσό των 24,6εκ.ευρώ.

Τα χρήματα αυτά δεν εξοφλούν το “βερεσέ” του Δημοσίου όμως εμφανώς μπορούν να παίξουν ρόλο στο να κινηθούν πιο γρήγορα οι εργασίες.

Το παραπάνω ποσό αφορά την εξόφληση του 7ου λογαριασμού της καταβολής Πρόσθετης Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου σύμφωνα με τη σύμβαση του 2013. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δοθούν και τα υπόλοιπα χρήματα που οφείλονται και έτσι να ισορροπήσει το έργο και να μπορέσει να περάσει στο επόμενο επίπεδο.

Όσον αφορά την κατασκευαστική του ωριμότητα η συνολική πρόοδος έχει φτάσει το 50% με τα έργα να εξελίσσονται με πολύ χαμηλούς ρυθμούς. Η φετινή χρονιά όπως και στους υπόλοιπους υπό κατασκευή άξονες θεωρείται χαμένη και τώρα δίνεται βάση στο να ενταθούν προοδευτικά οι εργασίες ούτως ώστε μέσα στ 2016 να αρχίζει να ολοκληρώνεται το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα που είναι σε κατασκευή.

Σκοτάδι επικρατεί προς το παρόν όσον αφορά τα δύο άκρα του αυτοκινητόδρομου Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία. Όπως προβλέπει η σύμβαση του 2013 τα 2 αυτά τμήματα πρέπει να ενεργοποιηθούν σε διάστημα 3 ετών (δηλαδή μέχρι το τέλος του 2016) προκειμένου να κατασκευαστούν ως τμήμα της παραχώρησης.

Εδώ να σημειωθεί ότι αυτά τα 2 τμήματα που διεκδικούν την υλοποίηση τους μέσω του νέου ΕΣΠΑ δεν θα αποτελέσουν ξεχωριστές δημοπρασίες όπως συμβαίνει στο δυτικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα.

Αποτελούν αναπόσπαστό τμήμα της παραχώρησης και όταν δοθεί το πράσινο φως τότε η παραχωρησιούχος θα ξεκινήσει να τα κατασκευάζει εντάσοντας τα στο πλάνο της παραχώρησης.

Τις μεγαλύτερες πιθανότητες συγκεντρώνει να ξεκινήσει σύντομα έχει το νότιο τμήμα από τη Λαμία (όπου θα συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο με τον ΠΑΘΕ) μέχρι την Ξυνιάδα. Το βόρειο τμήμα έχει κλειδώσει αναφορικά με την κατάληξη του αυτοκινητόδρομου (οριστικά θα είναι στο Κηπουρειό Γρεβενών σε ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης με την Εγνατία Οδό) αλλά αγκάθι παραμένει το χρηματοδοτικό κενό που προς το παρόν αναζητεί στέγη. Όπως όλα δείχνουν ανακοινώσεις θα έχουμε το επόμενο διάστημα με όλα τα σενάρια να είναι ανοιχτά.

 

ypodomes.com

Προηγούμενο άρθρο Στο Αζερμπαϊτζάν ο Κώστας Τσιάρας για τις εκλογές
Επόμενο άρθρο Αποχωρήσεις και εντάσεις για τις Ομάδες Εργασίας - Αναβλήθηκε η συνεδρίαση του ΕΒΕ