Ένας αρχαίος σπόνδυλος στο μουσείο πόλης, αφορμή για συναισθήματα, εμπειρίες, ιστορίες…


Την ευκαιρία να εξοικειωθούν με ένα νέο είδος προσέγγισης των αντικειμένων ενός μουσείου θα έχουν όσοι αύριο Κυριακή, στις 11.00 π.μ. επιλέξουν να βρεθούν στο χώρο του Ιστορικού-Λαογραφικού Μουσείου «Λ. & Ν. Σακελλαρίου» του ΔΟΠΑΚ. Το εκπαιδευτικό δράμα, μια μορφή θεατρικής έκφρασης με καθαρά παιδαγωγικό χαρακτήρα, αποτελεί τις τελευταίες δύο-τρεις δεκαετίες έναν ιδιαίτερο τρόπο, άνθρωποι κάθε ηλικίας να βιώσουν τα μουσεία, χρησιμοποιώντας τα αντικείμενα ως πολυδιάστατους φορείς νοήματος και συναισθημάτων, ως αφορμές για να δημιουργήσουν ιστορίες με προσωπικό νόημα, για να εμπλακούν σε βάθος, να προβληματιστούν, να αλληλεπιδράσουν.

Η ομάδα εκπαιδευτικού δράματος της Καρδίτσας είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε εδώ και ένα χρόνο υπό την αιγίδα των Εργαστηρίων Τέχνης του Δήμου με βασικούς συντελεστές τη Μαρία Μπαρμπατσάλου, (πτυχίο τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ. και Diploma Drama in Education από το Trinity College του Δουβλίνου, Ηνωμένο Βασίλειο) και τον Κώστα Αμοιρόπουλο (Πτυχία από τα Π.Τ. Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., ΒΑ στο Drama Theatre and Performance Studies στο Roehampton University, Μεταπτυχιακά στο Theatre Directing, University of Central England και στο Royal Holloway University, Διδακτορικό στο Drama in Education στο Birmingham City University, Ηνωμένο Βασίλειο). Στην ομάδα συμμετέχουν ακόμη οι Σοφία Κατσαρού, Κωνσταντία Μερεντίτη, Όλγα Μητσοπούλου, Μαρία Μιμίκου, Παρασκευή Μπράχου, Βασιλική Παναγιωτίδου, Ελένη Πιντζοπούλου, Βασιλική Τσουλά και Ιωάννα Χαβρουζά, εκπαιδευτικοί και επαγγελματίες στην επιμόρφωση παιδιών, νέων και ενηλίκων της πόλης μας.

Με αντικείμενο αναφοράς έναν αρχαίο σπόνδυλο που βρίσκεται στο αίθριο του μουσείου πόλης, η ομάδα οργάνωσε μια δράση που χρησιμοποιεί το εκπαιδευτικό δράμα ως εργαλείο βιωματικής προσέγγισης. Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει σύντομη εισαγωγική παρουσίαση του εκπαιδευτικού δράματος ως παιδαγωγικού μέσου από τον Κώστα Αμοιρόπουλο και την ομάδα, ενώ στη συνέχεια μέλη της ομάδας θα παρουσιάσουν το σχέδιο προσέγγισης, το οποίο επεξεργάστηκαν βασισμένοι στον αρχαίο σπόνδυλο. Το εργαστήριο, το οποίο θα περιλαμβάνει και βιωματικές δραστηριότητες για όσους συμμετέχουν, θα κλείσει με συζήτηση και ερωτήσεις προς όλη την ομάδα.

Μέσα στη χρονιά το μουσείο θα επιχειρήσει και άλλες τέτοιες εστιασμένες προσεγγίσεις σε εκθέματα ή θεματικές ενότητες του μουσείου. Στόχος του θα είναι κάθε φορά να προτείνει νέους τρόπους και μεθοδολογικά εργαλεία επικοινωνίας με τον υλικό κόσμο των μουσείων.

Το συγκεκριμένο εργαστήριο καθώς και όσα θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά θα είναι αφιερωμένα στη μνήμη του πρόωρα χαμένου σημαντικού Καρδιτσιώτη ζωγράφου Παντελή Σαμπαλιώτη (1955-2011), ο οποίος για περισσότερο από μια δεκαετία (2000-2011) ήταν υπεύθυνος για το εργαστήριο της ελληνικής τέχνης στο Μουσείο του Περγάμου και στο Kulturforum του Βερολίνου, στο πλαίσιο του Jugend im Museum (οι νέοι στο μουσείο), ενός ανεξάρτητου εκπαιδευτικού φορέα, ο οποίος εδώ και τέσσερις δεκαετίες συνδέει δημιουργικά καλλιτέχνες και μουσεία του Βερολίνου.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε 30 περίπου άτομα, κυρίως εκπαιδευτικούς της α’ και β’ θμιας εκπαίδευσης και γενικότερα της επιμόρφωσης ή της δια βίου μάθησης, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται να βιώσουν διαφορετικά μια μουσειακή επίσκεψη. Δυνατότητα να παρακολουθήσουν απλώς τη δράση από τον ημιώροφο του μουσείου χωρίς να συμμετέχουν, θα υπάρχει και για άλλα 20 περίπου άτομα. Η συμμετοχή είναι δωρεάν, ενώ όσοι το επιθυμούν, θα πάρουν βεβαίωση συμμετοχής (τηλ. 2441025301, 6977925506, Λ. Σακελλαρίου 35, απέναντι από το Παυσίλυπο).

Προηγούμενο άρθρο Σε Καρδίτσα, Τρίκαλα και Λάρισα οι περισσότεροι αριστούχοι πανελλαδικά
Επόμενο άρθρο Εξήντα θέματα στο Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας