Ειδήσεις

Ανακαλύπτοντας ιστορίες υφαντών


Τι σχέση μπορεί να έχει το παραμύθι ‘Ο Τζακ και η φασολιά‘ με το μοτίβο ενός υφαντού στο Μουσείο Πόλης; Πώς ένα βίντεο με θέμα την ύφανση ψαθιών από τις καραγκούνες της Καρδιτσομαγούλας μπορεί να βοηθήσει στην υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής δράσης με θέμα την υφαντική; Σε ποιον πολιτισμό ανήκει το ‘δέντρο της ζωής‘ και για ποιο λόγο αρέσει σε όλους; Τελικά η αράχνη είναι το αρχέτυπο της παραδοσιακής υφάντρας;

Αυτά υπήρξαν τα ερεθίσματα για τη δράση που υλοποίησε στο Μουσείο Πόλης του Δήμου Καρδίτσας το πρώτο τμήμα της Β’ τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου, την περασμένη Τετάρτη. Η ιδέα, η πρωτοβουλία και ο σχεδιασμός της δράσης ανήκει στον δάσκαλο Μιχάλη Παπαντώνη, που σε συνεργασία με το Μουσείο επεξεργάστηκε ιστορίες ενός υφαντού μπερντέ που εκτίθεται στον πρώτο όροφο του κτιρίου Σακελλαρίου, ως αφορμή για να παρουσιάσουν στους μαθητές μία από τις κύριες οικοτεχνικές ασχολίες στο παραδοσιακό σπίτι: την υφαντική.

Σκοπός ήταν να συνδεθεί παραδειγματικά μία ιστορία με την παραδοσιακή τέχνη της υφαντικής. Στην περίπτωση των μαθητών, να συνδέσουν την κλασική ιστορία του Γιάννη που έκοψε τον πεύκο, από το βιβλίο «Τα ψηλά βουνά», με την χαρτοϋφαντική, όπως ίσως την θυμούνται οι παλιότεροι. Κατά αναλογία με την υφάντρα που αποτύπωνε στο υφαντό της παραστάσεις που παρέπεμπαν στον δικό της κόσμο.

Το υλικό της δράσης (σχέδιο, εποπτικά μέσα, βίντεο, φωτογραφίες) θα αναρτηθούν σύντομα στην ιστοσελίδα του μουσείου (www.mpk.gr), κάνοντας την αρχή για τη δημιουργία από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης των δράσεων που σχεδιάζουν και υλοποιούν στα Μουσεία του Δήμου Καρδίτσας, έτσι ώστε να βοηθηθούν και όσοι θέλουν να τις υλοποιήσουν αυτούσιες ή να σχεδιάσουν τις δικές τους. Την συγκεκριμένη πρόταση είχε κάνει το Μουσείο ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο στο πλαίσιο επιμορφωτικής ημερίδας που είχε διοργανώσει η Α/θμια Εκπαίδευση ν. Καρδίτσας (κ. Β. Κωτούλας), με θέμα τη μεθοδολογία και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε συνεργασία μουσείων με σχολεία και χώρους προσχολικής αγωγής (Φ. Λέκκα).  Η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη σε όσους εκπαιδευτικούς ενδιαφέρονται να αναρτήσουν το δικό τους εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σε συνεννόηση με το Μουσείο Πόλης.

Προηγούμενο άρθρο Τα πρώτα δέκα χρόνια αγάπης για τη Θεσσαλία κυκλοφορούν
Επόμενο άρθρο Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω αγροτικών κινητοποιήσεων