Αυτοκινητόδρομος Ε65-Μαλιακός: Μία παραχώρηση, 2 δρόμοι


Τι σχέση μπορεί να έχουν ο Μαλιακός Κόλπος και ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (γνωστότερος ως Ε65); Αυτό ίσως αναρωτιούνται όσοι πληρώνουν διόδια σε αυτή την περιοχή και οι αποδείξεις γράφουν πάνω «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας».

Η απάντηση είναι μάλλον απλή. Το 2007 όταν υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του Ε65 αποφασίστηκε μαζί με τον άξονα Λαμία-Τρίκαλα-Εγνατία να παραχωρηθεί και ένα τμήμα του ΠΑΘΕ. Το τμήμα αυτό είναι ο γνωστός σε όλους Μαλιακός Κόλπος με μήκος 57χλμ ξεκινώντας από τα Σκάρφεια Φθιώτιδας και καταλήγει στις Ράχες Φθιώτιδας.

Αυτό συνέβη για καθαρά πρακτικούς λόγους καθώς από τις μελέτες για τους φόρτους του Ε65 είχε προκύψει πως είναι ζημιογόνος. Για να υπερκεράσει αυτό το εμπόδιο το Υπουργείο Υποδομών (τότε ΥΠΕΧΩΔΕ) αποφάσισε να «προσθέσει» το τμήμα του Μαλιακού που είναι κερδοφόρο και η «ζυγαριά» να ισορροπήσει.

Ο γνωστός πλέον αυτοκινητόδρομος Ε65 έχει μήκος 174χλμ και ξεκινά από ημικόμβο λίγο έξω από τη Λαμία (στην περιοχή των Θερμοπυλών), περνά από Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα για να καταλήξει σε ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό στην περιοχή μετά την Οξύνεια.

Από αυτό το μήκος σε κατασκευή βρίσκεται μόνο ένα τμήμα 80χλμ από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα ενώ το βόρειο και νότιο τμήμα σύμφωνα με την παραχώρηση θα πρέπει να ενεργοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2016.

Συνολικά και τα 2 τμήματα έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου η  Κεντρική Οδός.

Ο ΜΑΛΙΑΚΟΣ ΚΟΛΠΟΣ

Αυτό το τμήμα, είναι στη διάθεση των οδηγών στο σύνολό του από τον Μάρτιο του 2015. Τα 2 τελευταία τμήματα που δόθηκαν στην κυκλοφορία ήταν η παράκαμψη Λαμίας και το τμήμα Στυλίδα-Ράχες.

Πρόκειται για ένα νέο, σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν  Λωρίδα Έκτατης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ), τρεις (3) σήραγγες διπλού κλάδου, πέντε (5) κοιλαδογέφυρες και υποδομή υψηλών προδιαγραφών που συνδυάζεται με μια σειρά υπηρεσιών που προσφέρει το σύνολο του προσωπικού της Κεντρικής Οδού, όπως 24ωρα περίπολα οδικής ασφάλειας, 4ψηφιο αριθμό έκτακτης ανάγκης 1075, Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών και Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε ακινητοποιημένα οχήματα, ώστε να διασφαλίζεται η απομάκρυνση τους  από τον αυτοκινητόδρομο και η μεταφορά τους  σε ασφαλές σημείο.

 

ypodomes.com

Προηγούμενο άρθρο Δέσμη ρηξικέλευθων προτάσεων για την ομαλή ολοκλήρωση του παλιού και την εκκίνηση του νέου ΕΣΠΑ
Επόμενο άρθρο Ημερίδα για την ανακύκλωση στο Μουζάκι