Ειδήσεις

Δεν νομιμοποιούμε την επικοινωνιακή μηχανή του ψεύδους του Υπουργείου


Τούτες τις μέρες, που τα σχολεία είναι κλειστά, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου επιδίδεται σε ένα επικοινωνιακό παιχνίδι με αποδέκτες τους μαθητές μας και τους γονείς. Όλα για το φαινεσθαι, ολα για την επικοινωνια !!

Δεν θέλουμε να αναφερθούμε στα χρόνια προβλήματα των σχολικών δικτύων για τα οποία είναι υπεύθυνες όλες οι πολιτικές ηγεσίες της τελευταίας δεκαετίας. Η σκόπιμη αδιαφορία τους για τις εκπαιδευτικές δομές που υποστήριζαν τα σχολικά δίκτυα-όπως π.χ. το ΚΕΠΛΗΝΕΤ που καταργήθηκε- επιχειρείται να κρυφτεί πίσω από την πίεση για συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία-φούσκα, που μάλλον ήρθε για να μείνει. Η υφυπουργός Παιδείας το λέει ανοιχτά: «Παρακαταθήκη για μελλοντική αξιοποίηση η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ….Ας μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία».

Δεν θέλουμε να αναφερθούμε στα όσα ζουν συνάδελφοι, που προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν πλατφόρμες που καταρρέουν, προτεινόμενες απ’ το Υπουργείο, καθηλωμένοι στον υπολογιστή ξημερώματα. Η «εθελοντική» «τηλε-εκπαίδευση» έχει μετατραπεί σε υποχρεωτική με καταιγισμό από e-mail, τηλεφωνήματα, με ψυχολογική πίεση, αλλά και με την καθεστωτική προπαγάνδα από τα εγκάθετα ΜΜΕ για «τεμπέληδες» εκπαιδευτικούς.

Δεν θέλουμε να ξαναπούμε πως δεν διαθέτουν όλοι οι μαθητές μας πρόσβαση σε υπολογιστή και διαδίκτυο από το σπίτι, ούτε φυσικά και όλοι οι εκπαιδευτικοί, ειδικά οι περιπλανώμενοι και πιο αδύναμοι οικονομικά συνάδελφοί μας, οι αναπληρωτές. Ο τρόπος που εφαρμόζεται η «τηλεκπαίδευση» αποκλείει τους οικονομικά ασθενέστερους και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες. Γι αυτό η παρούσα τηλεκπαίδευση αποτελεί ένα ευθύ χτύπημα στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο.

 

Αναρωτιόμαστε, μέσα σ’ αυτή την αγωνιώδη κατάσταση που όλοι μας ζούμε, πόση ακόμη υποκρισία μπορούμε να καταπιούμε;;;

 

Περισσεύει η υποκρισία του Υπουργείου όταν κλείνει τα σχολεία λόγω της επικινδυνότητας του κορωνοϊού, ενώ την ίδια στιγμή θεωρεί πως το σχολείο μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί εξ αποστάσεως. Αυτά μπορεί να τα λέει ανερυθρίαστα μόνον κάποιος που δεν έχει ιδέα του τι είναι το σχολείο, δεν έχει ιδέα από τη ζωντάνια της μορφωτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας. Ή μήπως το Υπουργείο έχει πλήρη επίγνωση και γι αυτό υποβιβάζει την ΣΧΕΣΗ ΔΑΣΚΑΛΟΥ-ΜΑΘΗΤΗ σε γκάλοπ συμμετοχής, σαν να πρόκειται για τηλεθέαση, μειώνοντας έτσι την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών μας; Το σύνθημα του Υπουργείου «τα σχολεία έκλεισαν, το μάθημα συνεχίζεται» προκαλεί όλη τη σχολική κοινότητα, αφού εξισώνει τον ΔΑΣΚΑΛΟ με μια οθόνη και μετατρέπει τον μαθητή σε άβουλο θεατή μιας δήθεν διδασκαλίας.

Να μην κοροϊδέψουμε τους εαυτούς μας, τους μαθητές μας και την κοινωνία. Να μην παίξουμε το παιχνίδι της «κανονικότητας» της κυβέρνησης, την ώρα που η εκπαίδευση έχει σταματήσει, αυτό που το Υπουργείο θεωρεί εκπαίδευση, συνεχίζεται.

Αυτές οι πρακτικές διαμορφώνουν και μια συνείδηση στην κοινωνία που εγκλωβίζει τη σκέψη: την ώρα που η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ βρίσκεται σε κίνδυνο, η εικονική ζωή συνεχίζεται κανονικά, με τηλε-μαθήματα, τηλε-εργασία, τηλε-απολύσεις …. που έχουν όμως πολύ πραγματικές συνέπειες. Μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να θεωρήσουμε αυτήν την εικονική ζωή ως τη μόνη ζωή που μπορούμε να έχουμε, σε συνθήκες εγκλεισμού, φόβου και υποταγής. Δεν είναι κανονικότητα ο εγκλεισμός στο σπίτι, η αποφυγή οποιασδήποτε κοινωνικής επαφής, ο συνεχής έλεγχος από τις αρχές για το πού βρισκόμαστε ανά πάσα στιγμή, η βίαιη αποκοπή των παιδιών και των εφήβων από τους φίλους τους και το κοινωνικό τους περιβάλλον.

Το λέμε καθαρά: σήμερα τα σχολεία είναι κλειστά και με κλειστα σχολεια μαθημα δεν υπαρχει.

Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διδασκαλία της τάξης, που γίνεται μόνο με τη φυσική παρουσία δασκάλου – μαθητή Η δημιουργική απασχόληση, που είναι αναγκαία στις μικρές ηλικίες δεν είναι εκπαίδευση. Η ύλη δεν θα βγει διαδικτυακά αλλά μόνο στην τάξη. Αρνούμαστε να στρώσουμε το δρόμο στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών, παιδιών και γονέων. Η μαχόμενη εκπαίδευση αυτό ακριβώς υπερασπίζεται: ΔΩΡΕΑΝ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ!

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να βρουν εκείνους τους τρόπους επικοινωνίας και επαφής με τους μαθητές τους, χωρις να δινεται η δυνατοτητα στο υπουργειο να τους αξιοποιησει το επομενο διαστημα και να εμφανιστεί θριαμβευτής στις πλάτες μας, χωρίζοντας μάλιστα τους εκπαιδευτικούς σε πρόθυμους και μη πρόθυμους, σε τεμπέληδες και εργατικούς, σε «άριστους» και «άχρηστους». το υπουργείο γνωρίζει καλυτερα ΑΠ ΟΛΟΥΣ πως δεν μπορεί να εφαρμόσει τίποτα από ό,τι για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους εξαγγέλλει και γι’ αυτό χρησιμοποιεί στην εγκύκλιο τη φράση «ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ να αξιοποιηθούν πληροφοριακά συστήματα, δίκτυα και εφαρμογές που έχει αναπτύξει το ΥΠΑΙΘ όπως για παράδειγμα το e-class και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me … Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί, έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού».

 

 

Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες:

  • Η πρώτη ενέργεια που οφείλει να κάνει το Υπουργείο είναι η μείωση της ύλης στη Γ’ Λυκείου. Ακόμα και σήμερα το Υπουργείο δεν το έχει κάνει. Ενώ ο κορωνοϊός απειλεί τη ζωή μας, το «άγιο δισκοπότηρο» της διδακτέας ύλης των Πανελλαδικών παραμένει ανέγγιχτο.
  • Η ματαίωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων είναι ο μόνος ουσιαστικός τρόπος να κερδηθεί χρόνος για τη διδασκαλία των μαθημάτων.
  • Να γίνει μείωση της ύλης όλων των μαθημάτων, σε όλες τις βαθμίδες. Να σταματήσει ΤΩΡΑ η υποκριτική κουβέντα για την υποτιθέμενη «αναπλήρωση ύλης» – καμία αναπλήρωση ύλης δεν μπορεί να γίνει με κλειστά σχολεία.

Ας μείνουμε ψύχραιμοι, να προσέξουμε τους ανθρώπους μας και να κρατήσουμε την ηρεμία σε μας και στον περίγυρό μας. Το πρόβλημα γύρω μας, και το αύριο που φέρνει, είναι πάρα πολύ σοβαρά για να αναλωθούμε σε ψευτομαθήματα και δήθεν εκπαιδευτικές διαδικασίες. Στηρίζουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Για την ώρα, είμαστε δίπλα σε όσους δίνουν τη μάχη στην πρώτη γραμμή, τους εργαζόμενους στα δημοσια νοσοκομεια, στηρίζουμε ολα τα αιτήματά τους και ξαναλέμε σε όλους τους τόνους πως μόνο με αγώνα και συλλογική δράση, με αλληλεγγύη και πίστη στη δύναμη του οργανωμένου λαού μπορούμε να δούμε το μέλλον με το κεφάλι ψηλά.

Της Κοινής Δράσης Εκπαιδευτικών Δ.Ε. Καρδίτσας

Προηγούμενο άρθρο Γιώργος Τσιτσιμπής: Τηλεκπαίδευση και εικονική πραγματικότητα
Επόμενο άρθρο Προχωράει η υλοποίηση Φοιτητικών Εστιών σε Βόλο και Λαμία