Ειδήσεις

Δημιουργικό εργαστήριο από το Μουσείο πόλης Καρδίτσας


Εικονικοί τρισδιάστατοι κόσμοι, άβαταρ, επαυξημένη πραγματικότητα, προσομοίωση, εμβύθιση, απτικές εμπειρίες… Λέξεις που για όσους συμμετείχαν στην έναρξη του τριήμερου δημιουργικού εργαστηρίου που πραγματοποιείται από προχθές Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου στη Δημοτική Αγορά σημαίνουν πλέον πολύ περισσότερα!

Η δράση οργανώθηκε από το Μουσείο Πόλης του ΔΟΠΑΚ και την Αντιδημαρχία Ψηφιακής Πολιτικής, Καινοτομίας και Δράσεων Νεολαίας του Δήμου Καρδίτσας στους χώρους των πρώην εργαστηρίων τέχνης με σκοπό να φέρει σε επαφή δημιουργικά άτομα ποικίλων ηλικιών και ενδιαφερόντων ώστε να πειραματιστούν στο σχεδιασμό παιχνιδιών κάθε είδους! Αφορμή για τη δράση υπήρξε η διπλή επέτειος της συμπλήρωσης 90 χρόνων από την κατασκευή της Δημοτικής Αγοράς της Καρδίτσας, βραβευμένης ως Μνημείο Ευρωπαϊκής Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς, και των 20 χρόνων από την αναστήλωσή της.

Στο άνοιγμα του εργαστηρίου, την Παρασκευή, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Βασίλης Κουρκούνας, εξήγησε τα σχέδια του Δήμου για μια πόλη που μπορεί να ενσωματώσει οργανικότερα τις νέες τεχνολογίες στην ανάδειξη του πολιτισμού της, ιδέες που ανέπτυξε στη συνέχεια η υπεύθυνη του μουσείου, Φένια Λέκκα. Διότι η κυρίαρχη τάση είναι τα σύγχρονα μουσεία να μην περιχαρακώνονται στα στενά επιστημονικά τους ενδιαφέροντα αλλά να προβληματίζονται σοβαρά για το παρόν, αξιοποιώντας την εμπειρία τους από το παρελθόν και διεκδικώντας ένα ευρύτερο κοινό.

Την πρώτη μέρα του εργαστηρίου η Άννα Χατζηγιαννάκη, ιστορικός τέχνης και καταξιωμένη επιμελήτρια εκθέσεων με νέα μέσα, ανέλυσε εμπεριστατωμένα τις κύριες έννοιες γύρω από την εικονική πραγματικότητα και τις δυνατότητες έκφρασης που παρέχει, μέσα από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό. Ο Βασίλης Ντατσιούδης, συντονιστής του εργαστηρίου και εξωτερικός συνεργάτης του μουσείου, έδωσε τις βασικές αρχές δημιουργικής γραφής, σεναρίου και ανάπτυξης παιχνιδιών, παρουσιάζοντας επίσης εφαρμογές ελεύθερες στο διαδίκτυο, τις οποίες οι συμμετέχοντες μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους κατά τη διάρκεια του διημέρου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα μεγάλο μέρος των συμμετοχών της Παρασκευής και του Σαββάτου ήταν μαθητές αλλά και ενήλικες που ασχολούνται ενεργά με τη δημιουργία παιχνιδιών, την εναλλακτική παιδαγωγική προσέγγιση και την εικαστική παιδεία, γεγονός που ενθάρρυνε ουσιαστικά τη συζήτηση. Το εργαστήριο συνεχίζεται και τη Κυριακή από τις 10.00 ως αργά το απόγευμα, ενώ στο τέλος της ημέρας, γύρω στις 8.00, θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση των ιδεών και των παιχνιδιών που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του τριημέρου.

 

 

Προηγούμενο άρθρο ΕΛΜΕ: Για τις εθνικιστικές παρεμβάσεις στα σχολεία
Επόμενο άρθρο Το νόμιμο και το ηθικό...της Υδροληψίας στο Αναψυκτήριο Φαναρίου