Ειδήσεις

Ενημερωτικό για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών


Την Παρασκευή 24 Απριλίου 2020 ανακοινώθηκαν οι γενικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες είναι για ακόμη μια χρονιά ελάχιστες (ποσοστό ικανοποίησης αιτήσεων 11,16%). Στον νομό Καρδίτσας μετατέθηκαν συνολικά μόλις 5 εκπαιδευτικοί, ενώ φεύγουν από τον νομό 9 εκπαιδευτικοί.

  • Στις 16-4-2020 εκδόθηκαν οι εγκύκλιοι αποσπάσεων σε σχολικές μονάδες και φορείς για το διδακτικό έτος 2020-2021. Η αίτηση αφορά στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, β) σε ΚΕΣΥ, γ) σε ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ, δ) σε Μουσικά Σχολεία, ε) σε Καλλιτεχνικά Σχολεία και στ) σε Εκκλησιαστικά Σχολεία.

Αναλυτικά η εγκύκλιος των αποσπάσεων στο ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Νεκτάριου Κορδή, εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝΕΚ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Προθεσμία υποβολής αιτήσεων από 30-04-2020 έως 11-05-2020.

Σε φορείς: 30-4-2020 έως 7-5-2020.

  • Οι αιτήσεις για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ανακοίνωση των μεταθέσεων, δηλ. μέχρι και 11/5/2020 στην οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης.
  • Οι μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο αλλά και από την Β/θμια στην Α/θμια και το αντίστροφο, εξετάζονται από το ΚΥΣΔΕ μετά τις μεταθέσεις και εφόσον υπάρχει οργανικό κενό στην αιτούμενη περιοχή μετάταξης. Θα εκδοθεί πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων μετάταξης στα εναπομείναντα κενά των μεταθέσεων.

 

Σχετικά με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε για διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας, είναι πασιφανές ότι γίνεται προσπάθεια συντηρητικής οπισθοδρόμησης με τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες και τα φθαρμένα υλικά του 2012-2014! Η θέση μας για το Νομοσχέδιο είναι η εξής:

«Έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει την Υπουργό Παιδείας Κα Κεραμέως να “μην τολμήσει” να καταθέσει νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά, τους εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία σε συνθήκες κατ’ οίκον περιορισμού, με δημοκρατικές και συμμετοχικές διαδικασίες σε αναστολή. Όταν ολόκληρη η κοινωνία αγωνιά και αγωνίζεται με κόστος και θυσίες να ξεπεραστεί η υγειονομική κρίση και να επανέλθει η κανονικότητα, όταν οι εκπαιδευτικοί δίνουμε μαθήματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης για να στηρίξουμε τους μαθητές μας και το δημόσιο σχολείο, η κα Υπουργός επιλέγει “να χτυπήσει” θεωρώντας ότι επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες  μη αντίδρασης στα αντιδραστικά εκπαιδευτικά της μέτρα!

Έτσι καταθέτει ένα νομοσχέδιο, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς και δρομολογεί μια τραγική οπισθοδρόμηση με αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, οι οποίες ορθώνουν νέα εμπόδια στη μόρφωση της νέας γενιάς, διογκώνουν τους  ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χτυπούν δημοκρατικές εσωτερικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού κόσμου και επαναφέρουν τις ιδεοληψίες για τα σχολεία των αρίστων.

Με το νομοσχέδιο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:

  1. Μετατρέπει το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις, θεσμοθετώντας πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο καθιστώντας έτσι πολύ πιο δύσκολη τη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης, και θυσιάζοντας πολύτιμο διδακτικό χρόνο στη διεξαγωγή εξετάσεων. Η αύξηση του εξεταστικού φόρτου και η καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων θα οδηγήσει σε αύξηση της μαθητικής διαρροής και στη μετατροπή του Λυκείου σε σχολείο όπου θα καλλιεργείται ακραίος ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών και θα ενισχύεται η ανάγκη προσφυγής στα φροντιστήρια, σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής δυσκολίας για την οικογένεια. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, το σχολικό έτος 2013-14, το ποσοστό των μετεξεταστέων ανέβηκε στο 23%, από το 4% που κυμαινόταν τα προηγούμενα χρόνια.
  2. Επαναφέρει την αυστηροποίηση των μαθητικών ποινών, δίνοντας βάρος στην τιμωρία και όχι την πρόληψη και την παιδαγωγική διαδικασία, καθώς και το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους απολυτήριους τίτλους, που θα συνοδεύουν τους μαθητές σε όλη τους της ζωή.
  3. Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων δημιουργώντας συνειδητά και σκόπιμα, ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση με σχολεία δύο κατηγοριών, προσηλωμένο στο ιδεολόγημα της «αριστείας» που είδαμε πώς εφαρμόστηκε από το επιτελικό κράτος του Κου Μητσοτάκη σε νοσοκομεία και οργανισμούς.
  4. Επαναφέρει την εσωτερική και εξωτερική τιμωρητική αξιολόγηση για σχολεία και εκπαιδευτικούς με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την ένταση του ανταγωνισμού και τελικά τη χειραγώγηση και τον έλεγχο των εκπαιδευτικών. Επανέρχεται, η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αρχικά για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που συνδέεται με την υπηρεσιακή και την επαγγελματική τους εξέλιξη και φανερώνει το δρόμο που θα ακολουθήσει για όλους τους εκπαιδευτικούς από τον Σεπτέμβρη του 2021. Επανέρχεται η κακόφημη τιμωρητική ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και συνδέεται με την επαγγελματική του εξέλιξη!
  5. Για τους αναπληρωτές, που περιμένουν τον διορισμό τους από το φθινόπωρο του 2019, επιχειρεί δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις μέσω της αύξησης των ετών ποινής όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Αυτή είναι η έμπρακτη απόδειξη αναγνώρισης και σεβασμού, όπως διαφημίζει καθημερινά στα ΜΜΕ, που δείχνει η κυβέρνηση στους εκπαιδευτικούς.
  6. Επιφέρεται βαρύ πλήγμα στα ημερήσια ΕΠΑΛ με την καθιέρωση ηλιακού ορίου – κόφτη τα 17 χρόνια στις εγγραφές, στερώντας από τους αποφοίτους Λυκείων τη δυνατότητα να αποκτήσουν ειδικότητα αλλά και αποκλείοντας την επανένταξη νέων στο εκπαιδευτικό σύστημα που το είχαν εγκαταλείψει, σε όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ  και των υπό ίδρυση Σχολών Κατάρτισης μετά το γυμνάσιο. Σημειώνουμε ότι πάνω από το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών!

Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο, απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πράξη της κατάθεσης ως αντιδημοκρατική με μόνο στόχο την επικοινωνιακή διαχείριση των εκπαιδευτικών ζητημάτων!

Τέλος κατά δήλωση της Υπουργού αναμένουμε 2 ακόμη «σωτήρια» νομοσχέδια για τις δομές και την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης και για την επαγγελματική εκπαίδευση που πρέπει να «αναβαθμιστεί»! Σε κάθε περίπτωση οι ζωντανές δυνάμεις της εκπαίδευσης δεν θα επιτρέψουν την επιστροφή στις μαύρες εποχές του 2011-14 και την επιβολή «καραντίνας διαρκείας» στο δημόσιο σχολείο και τη δημοκρατία!

 

Των αιρετών στο ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας Γεωργίας Αμπατζή και Χρήστου Παπαστάθη, εκπροσώπων της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών

 

Προηγούμενο άρθρο Έργα αγροτικής οδοποιίας στον Πρόδρομο
Επόμενο άρθρο Πρόταση για την προστασία της πρώτης κατοικίας