Επανεκκίνηση των έργων του Ε65


Ο Υπουργός Yποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μ. Χρυσοχοίδης σε απάντηση Ερώτησης που είχε καταθέσει στη Βουλή ο Βουλευτής Καρδίτσας και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σ. Ταλιαδούρος μαζί με άλλους 14 Βουλευτές της ΝΔ, σχετικά με την έναρξη εργασιών και ολοκλήρωση του έργου της Ε65 που θα συμβάλει στην αναβάθμιση και άρση της απομόνωσης της Θεσσαλίας, αναφέρει ότι έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες που προβλέπονται στο Παράρτημα της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων της Σύμβασης για να καθοριστεί ο τρόπος κατασκευής/ ολοκλήρωσης των αναβαλλόμενων τμημάτων της Ε65.

Ειδικότερα η απάντηση του Υπουργού Yποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει ως εξής:

«Σε απάντηση της 3404/08.10.2014 Ερώτησης σας πληροφορούμε τα εξής:

Με τη Συμφωνία Τροποποίησης που υπογράφηκε τον Νοέμβριο του 2013 και κυρώθηκε με τον Ν. 4219/2013, έγινε η επανεκκίνηση των Έργων Παραχώρησης των Αυτοκινητοδρόμων, μεταξύ των οποίων και του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).

Το τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου από Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων, έχει περιληφθεί στην τρέχουσα Χρηματοδοτική περίοδο και εκτελείται με γοργούς ρυθμούς, με στόχο την ολοκλήρωση του στο τέλος του 2015.

Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα τμήματα, για την ολοκλήρωση του έργου του Αυτοκινητόδρομου Ε65 και κατά τη σύνδεση του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό, ισχύουν τα παρακάτω:

Στην παράγραφο 2 του πέμπτου άρθρου του προαναφερθέντα Ν. 4219/2013 ορίζεται ότι, «Τα αναβαλλόμενα Τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 4.2.3. της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου της Μελέτης – Κατασκευής- Χρηματοδότησης _ Λειτουργίας – Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), όπως αυτή θα ισχύσει μετά την τροποποίησή της, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Άρθρο δεύτερο του παρόντος νόμου, χαρακτηρίζονται ως έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας τα οποία περιλαμβάνονται στον εθνικό σχεδιασμό για τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό και θα ολοκληρωθούν με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και ειδικότερα τα μεν τμήματα του άρθρου 4.2.2. (α) (i) και (iii) εντός τριών (3) ετών, το δε τμήμα του άρθρου 4.2.2. (α) (iv) εντός πέντε (5) ετών.»

Τα τμήματα αυτά είναι:

(i) Τμήμα Ημικόμβου ΠΑΘΕ – Α/Κ Ξυνιάδας (32,270 χλμ)

(iii) Τμήμα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Γρεβενών (32,450 χλμ)

(iv) Τμήμα Α/Κ Γρεβενών – Α/Κ Εγνατίας (30,610 χλμ)

Ήδη για τα ανωτέρω τμήματα, που δεν έχουν συμπεριληφθεί στην τρέχουσα Χρηματοδοτική περίοδο του ΕΣΠΑ, έχει προβλεφθεί σχετικός προϋπολογισμός και έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες που προβλέπονται στο Παράρτημα Κ «ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ / ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΑΝΑΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ» του Προσαρτήματος 2 «Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων (ΕΣΥ)» της Σύμβασης, ούτως ώστε να καθοριστεί ο τρόπος κατασκευής τους κατά την επόμενη Χρηματοδοτική περίοδο.

Πέραν των ανωτέρω διευκρινίζεται ότι, το τμήμα Ξυνιάδα –Τρίκαλα του Ε65 δεν είναι «τυφλό», αφού προβλέπονται συνδέσεις του Αυτοκινητόδρομου με την Εθνική Οδό Λαμίας – Καλαμπάκας, τόσο στον Α.Κ. Ξυνιάδας όσο και στον Α.Κ. Τρικάλων.»

Προηγούμενο άρθρο Συνάντηση του Δημάρχου Σοφάδων με μαθητές του 1ου Λυκείου Σοφάδων
Επόμενο άρθρο «Προσκυνηματική» επίσκεψη στο Μαυρομμάτι