Ειδήσεις

Η Καρδίτσα πρέπει να στραφεί στην ανάπτυξη – Του Δομήνικου Βερίλλη


Για ολόκληρες δεκαετίες η Καρδίτσα αδικήθηκε στην κατανομή των μεγάλων έργων,  τις  χρηματοδοτήσεις  και γενικότερα τις αναπτυξιακές επιλογές της χώρας μας. Το γεγονός αυτό, κατά την άποψή μου, υπήρξε η κύρια
αιτία που η περιοχή μας έμεινε πίσω σε όλους τους τομείς, σε σχέση με τους άλλους Θεσσαλικούς νομούς. Ιδιαίτερα, μεγαλώνει  διαφορά  με την Ανατολική Θεσσαλία, το Βόλο και κυρίως τη Λάρισα, αλλά , τελευταία,
και με τα Τρίκαλα. Μάλιστα για να παγιώσουν αυτή την άνιση κατανομή η Λάρισα και ο Βόλος  ανέπτυξαν την γνωστή θεωρία των «αναπτυξιακών δίπολων », « Λάρισας – Βόλου»,  και « Καρδίτσας – Τρικάλων» με βάση
την οποία η Ανατολική Θεσσαλία πρέπει να παίρνει την μερίδα του λέοντος.
Η διαφορά με τις άλλες περιοχές της Θεσσαλίας  βρίσκεται στο γεγονός ότι  στις πρωτεύουσες των άλλων νομών υπάρχουν διαφορετικές αντιλήψεις και νοοτροπίες.  Εδώ κατά κανόνα υπάρχει απουσία μεγάλων στόχων και
διεκδικήσεων για τα τοπικά ζητήματα και παράλληλα γίνονται λανθασμένες επιλογές. Υπήρξαν, βέβαια, και εξαιρέσεις και θετικές, κατά διαστήματα,  προσπάθειες  από ορισμένες δημοτικές αρχές , κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους και Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις αλλά, συνολικά,  η αρνητική πορεία της Καρδίτσας συνεχίζεται.
Το  μέλλον, δε, της πόλης και του νομού μας προοιωνίζεται ακόμη χειρότερο γιατί πέραν της νοοτροπίας των αρμοδίων, της απουσίας στόχων και των κακών επιλογών και για δύο ακόμη λόγους . Γιατί αφενός  τα
μεγάλα έργα δεν προχωρούν στην περιοχή μας ειδικά και αφετέρου γιατί ο αριθμός και το μέγεθος των επιχειρήσεων της Καρδίτσας είναι τέτοιος που δεν μπορεί να απορροφήσει τις αναγκαίες , σε αυξημένο μέγεθος,
ενισχύσεις και να έχει μία  ανοδική πορεία  ανάλογη των άλλων πόλεων κ νομών της Θεσσαλίας.

Η πόλη της Καρδίτσας

Την ίδια ώρα που σε άλλες πόλεις κατανέμονται συνεχώς νέα , μεγάλα χρηματοδοτικά προγράμματα   εδώ,  με το επιχείρημα της οικονομικής κρίσης και των χρεών πέρασε από καιρό, παντού,  μία η αντίληψη εφησυχασμού. Αυτό τόνιζα και τονίζω ήδη από το 2011, ως επικεφαλής, τότε,  της μειοψηφίας. Δεν είναι, δε, τυχαίο ότι το μεγαλύτερο μέρος των συζητήσεων των πολιτών περιστρέφεται γύρω από τις λακκούβες , τις συντηρήσεις, τα αδέσποτα και τους κάδους.

Όμως το  ΕΣΠΑ , τα άλλα Ευρωπαϊκά προγράμματα  και τα έργα από τις Δημόσιες Επενδύσεις είναι σε πλήρη εξέλιξη και μπορεί  η κατανομή των χρηματοδοτήσεων να είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας Θεσσαλίας και των Υπουργείων αλλά υπήρχε και υπάρχει  η δυνατότητα να διεκδικηθούν για την πόλη μας και νέες, αυξημένες,  χρηματοδοτήσεις.
Μάλιστα την περίοδο 2007-2010, με προσπάθειες του δήμου , τότε είχαν ενταχθεί αρκετά έργα, που δεν ήταν αρμοδιότητας του δήμου, αλλά είναι χρήσιμα για την Καρδίτσα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα   τα κτίρια  ΤΩΝ
ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΕΣΤΙΩΝ  και της  ΔΗΜΟΣΙΑ Σ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, τα ΓΑΚ , Το ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ και τόσα άλλα. Ενώ είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες για ένταξη  του  ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, καθώς και ο  προγραμματισμού και σχεδιασμού άλλων που έμεινα  στη φάση του σχεδιασμού και του προγραμματισμού , όπως το πολεμικό  Μουσείο, η αξιοποίηση του στρατοπέδου Λουμάκη, οι  αναπλάσεις στη  νότια πλευρά της πόλης κ.λ.π.
στα οποία θα αναφερθώ αναλυτικά σε επόμενα δημοσιεύματα . Για τα περισσότερα από αυτά  ( πλην του Κλειστού Γυμναστηρίου ) δεν προχώρησαν οι διαδικασίες υλοποίησής τους . Πιστεύω, όμως σήμερα  και
από τη στιγμή που η Κυβέρνηση επίσημα ανακοινώνει τη στροφή στα έργα και την ανάπτυξη κείναι η ώρα να αρχίσει ο αγώνας και οι διεκδικήσεις για την Καρδίτσα.
Η κυβέρνηση και τα μεγάλα έργα

Αυτό το καλοκαίρι η Κυβέρνηση κατάφερε και ανακοίνωσε την παράδοση όλων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας . Εκτός από τον Ε65 που οι  εργασίες συνεχίζονται και δεν έχει ολοκληρωθεί . Εκτίμησή  μου είναι
πως από τη στιγμή  που ολοκληρώθηκαν  οι ανταγωνιστικοί αυτοκινητόδρομοι  Ιόνια Οδός και ΠΑΘΕ  οι έχοντες, οικονομικά ή τοπικιστικά, συμφέροντα  θα δώσουν μάχες να μην παραδοθεί ολοκληρωμένος ο Ε65.
Επίσης η κυβέρνηση ξεκαθάρισε και το θέμα της Μεσοχώρας  που εκκρεμούσε εδώ και δεκαετίες. Όμως για το χρήσιμο  αρδευτικό, περιβαλλοντικό, και υδρευτικό έργο του φράγματος και του ταμιευτήρα
ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ  δεν υπάρχει πρόοδος ούτε  κάποια, έστω, διεκδίκηση. Ενώ , παράλληλα,  για τη σήραγγα Τυμπάνου και τη σύνδεση της Καρδίτσας με την Αργιθέα και την Άρτα δεν υπάρχει καμία πληροφορία.
Τα τέσσερα αυτά έργα  ( ολοκλήρωση του Ε65, Ταμιευτήρας Μουζακίου, σήραγγα Τυμπάνου και βελτίωση οδικών συνδέσεων με γειτονικούς νομούς) είναι αναγκαία για τη Θεσσαλία και την Ελλάδα  γενικότερα και
ελπίζουμε να τεθούν ως κυρίαρχα αιτήματα , υπόψη του πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στη Λάρισα  για το Αναπτυξιακό Συνέδριο της Θεσσαλίας στις 10-11 Οκτωβρίου.

( Συνεχίζεται)

Προηγούμενο άρθρο Προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού γραφείου
Επόμενο άρθρο Πληρωμές για το πρόγραμμα βιολογικής γεωργίας