Ειδήσεις

Η Κοινή Δράση Εκπ/κών Καρδίτσας για τις ομάδες εκπ/κης υποστήριξης


Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας με την ψήφιση του Νόμου 4547 για την «Αναδιοργάνωση των Δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» τον Ιούνη 2018, μεταξύ άλλων, προώθησε την υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και την μεταφορά της ευθύνης ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Η ρευστοποίηση των ΚΕΔΔΥ μέσω των ΚΕΣΥ, συνιστά υποβάθμιση της ειδικής αγωγής. Η νέα δομή λειτουργεί με πολύ λιγότερο ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό υποστήριξης

Το Υπουργείο Παιδείας, με την εγκύκλιο 220703/Δ3 καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018), για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση. Δίνεται εντολή, όχι να ιδρυθούν οι γλίσχρες δομές που προβλέπει ο νόμος τους, αλλά να περάσει η ευθύνη εξ’ ολοκλήρου στα γενικά σχολεία και στους εκπαιδευτικούς τους.

Με βάση το άρθρο 11 παράγραφος 2 του ν. 4547 και την εγκύκλιο για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης προβλέπεται συγκεκριμένα ότι «….στις σχολικές μονάδες που δεν λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης), συνιστάται για την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών, η οποία υποστηρίζεται στο έργο της από το Κ.Ε.Σ.Υ., συγκροτείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και αποτελείται από το διευθυντή ή τον υποδιευθυντή του σχολείου, τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό επικοινωνίας με το Κ.Ε.Σ.Υ. και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος.»

Επιπλέον, για να ασχοληθεί το ΚΕΣΥ με ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρθρο 11, παράγραφος 4β) πρέπει να έχει «αιτιολογημένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων προς το Κ.Ε.Σ.Υ., από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης»!

Άμεσες συνέπειες των παραπάνω είναι:

1) Επιμηκύνεται κατά πολύ ο χρόνος για φτάσει ένας μαθητής στο ΚΕΣΥ για ατομική αξιολόγηση και αξιολογική έκθεση-γνωμάτευση και η διαδικασία που περιγράφεται αποτελεί την τέλεια μέθοδο καθυστέρησης. Ήδη καθυστερούσαν οι αξιολογήσεις των μαθητών, λόγω υποστελέχωσης των ΚΕΔΔΥ και δεδομένου ότι ο χρόνος είναι πολύτιμος για την έγκαιρη εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες, στην ουσία εξαναγκάζονται οι οικογένειες των παιδιών αυτών να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα για την απαραίτητη διάγνωση και υποστήριξη.

2) Σε όσα σχολεία δεν λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ (στην πράξη λειτουργούν ελάχιστες επιτροπές με ευθύνη του Υπουργείου) ζητάει απ’ τους εκπαιδευτικούς να καλύψουν «εκ των ενόντων» αυτό το έλλειμμα σε εξειδικευμένο προσωπικό. Ουσιαστικά αυξάνει τον φόρτο εργασίας, τόσο γραφειοκρατικά όσο και διδακτικά, πράγμα που λειτουργεί σε βάρος των παιδιών που έχουν πραγματική ανάγκη. Καλούνται οι εκπαιδευτικοί να υλοποιούν τα βραχυχρόνια προγράμματα παρέμβασης (ΒΠΠ), να συνεδριάζουν, να αξιολογούν την υλοποίηση, να τα υποβάλουν στο ΚΕΣΥ, να συντάσσονται αναπροσαρμοσμένα προγράμματα από το ΚΕΣΥ, όπου κρίνεται απαραίτητο και δεν έχει τέλος η λίστα με τα «προαπαιτούμενα» για να καταλήξει ένα παιδί να φτάσει στο ΚΕΣΥ.

3) Η περαιτέρω συρρίκνωση των –ήδη αποψιλωμένων- δομών της Ειδικής Αγωγής επιταχύνεται ραγδαία με την υλοποίηση αυτής της απόφασης. Δεν είναι τυχαίο ότι η απόφαση αυτή εκδόθηκε ταυτόχρονα με την κατάθεση στη βουλή του προσοντολογίου, μέσω του οποίου χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που καλύπτουν πάγιες ανάγκες της εκπαίδευσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με το φάσμα της απόλυσης και της ανεργίας.

4) Υπηρετείται στο … διηνεκές ο βασικός στόχος για μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τόσο της Γενικής όσο και της Ειδικής Αγωγής. Αντί για μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού –ΕΕΠ και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού ΕΒΠ) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά, ο εκπαιδευτικός «πολυεργαλείο» τα κάνει όλα.

Γνωρίζουμε πως στα σχολεία μας εμείς οι ίδιοι και με γνώμονα το μορφωτικό όφελος του μαθητή προτρέπαμε να απευθυνθούν στο εξειδικευμένο προσωπικό των ΚΕΔΔΥ, όσοι μαθητές θεωρούσαμε πως ενδεχομενως το έχουν ανάγκη. Αυτή η παιδαγωγική παρέμβαση δεν έχει καμία σχέση μ’ αυτό που ζητά το Υπουργείο σήμερα να αναλάβουν οι υπεύθυνοι των τμημάτων και των τμημάτων ένταξης.

Υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές ανάγκες, το δικαίωμα του κάθε παιδιού να έχει τη θέση του στο δημόσιο σχολείο και στη δομή που έχει ανάγκη!

Απαιτούμε:

 

  • Την κατάργηση του νόμου 4547.
  • Την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό, μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και ΕΕΠ και ΕΒΠ

Καλούμε :

 

  • Την ΕΛΜΕ και τον ΣΕΠΕ να πάρουν όλα τα αναγκαία συνδικαλιστικά μέτρα ώστε να μην συγκροτηθούν οι Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Ο.Υ.Υ.) από τους συλλόγους διδασκόντων.
  • Τις ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ να αποφασίσουν ΑΠΟΧΗ από τη συγκρότηση Ο.Υ.Υ.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Σεμινάριο ΣΘΕΒ: Εσωτερικός επιθεωρητής στο αναθεωρημένο πρότυπο ISO 9001:2015
Επόμενο άρθρο Η ΠΕΔ τιμάει τους αυτοδιοικητικούς της Λάρισας