Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ)


  Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών διανύουν ήδη τον 9ο χρόνο λειτουργίας και προσφοράς στην Καρδίτσα. Δημιουργήθηκαν στις αρχές του 2000. Η ιδέα για τη δημιουργία τους ξεκίνησε από τη διαπίστωση της ανάγκης για εξασφάλιση ελεύθερου χρόνου στους γονείς και ιδιαίτερα στις μητέρες. Τα κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης περιλαμβάνουν ένα μεγάλο φάσμα δραστηριοτήτων:

Εργαστήρια

  • Μουσικοκινητικής Αγωγής
  • Θεατρικής Αγωγής
  • Εικαστικών
  • Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

  Στα πλαίσια της ατομικής και δημιουργικής απασχόλησης:

  • Ατομικά – Ομαδικά παιχνίδια
  • Κατασκευές – Χειροτεχνίες
  • Λογοτεχνία
  • Δραματοποίηση – Κουκλοθέατρο
  • Εκπαιδευτικά Προγράμματα
  • Διάφορες άλλες δραστηριότητες (μαγειρική, κηπουρική κ.α)

ΣΤΟΧΟΙ

  • Η προσφορά πλούτου ερεθισμάτων.
  • Να βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν τις εκφραστικές τους ικανότητες
  • Να αποτελέσουν χώρους όπου τα παιδιά θα συναντούν φίλους και θα επικοινωνούν μαζί τους
  • Όλα τα γνωστικά αντικείμενα που παρέχονται να έχουν τη μορφή παιχνιδιού και όχι μαθήματος
  • Να ανήκει στα παιδιά η επιλογή αντικειμένου με το οποίο θα ασχοληθούν, τον τρόπο με τον οποίο θα το προσεγγίσουν και τον χρόνο που θα αφιερώσουν.
  • Να αποφορτίσουν το πιεσμένο πρόγραμμα των εργαζομένων γονέων στο σπίτι.
  • Να στηρίξουν τις εργαζόμενες μητέρες στη φύλαξη των παιδιών τους πέραν του σχολικού ωραρίου.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η μύηση βοηθάει στη νοητική και αισθητική ανάπτυξη του παιδιού. Με φαντασία και πρωτοτυπία φτιάχνουν δικά τους παραμύθια και ποιήματα και τα εικονογραφούν. Τα είδη της λογοτεχνίας που γνώρισαν είναι τα έξης: Λαϊκό και Έντεχνο παραμύθι – Μύθοι , Μυθολογία – Θρύλοι, Παραδόσεις – Ποίηση

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ

Μέσα από την ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης προσφέρουν στα παιδιά την δυνατότητα:

  • Να έρθουν σε επαφή με τις διάφορες μορφές Τέχνης
  • Να αυτοδημιουργήσουν
  • Να υποδυθούν διάφορους ρόλους
  • Να κατασκευάσουν στολές και μάσκες

 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Η Θεματολογία των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ επιλέχτηκε μαζί με τα παιδιά. Στόχος είναι να παρέχονται γνώσεις και εμπειρίες μέσα από το παιχνίδι και τη διασκέδαση. Μερικά από τα προγράμματα που δουλεύτηκαν κατά καιρούς ήταν : Μαγικά παραμύθια – Οι δεινόσαυροι – Κούκλες – Ο κόσμος των αισθήσεων – Περιβαλλοντική εκπαίδευση Λαϊκή Παράδοση (βιρβιρίτσα , καλικάντζαροι, παραδοσιακοί χαρταετοί , Χελιδόνα , Λαζαρίνες κ.α) – Μουσειακή εκπαίδευση. Η ένωση μουσικής, κίνησης και λόγου ενσωματώνεται, παίρνει θέση στη γενική αγωγή του παιδιού και αποτελεί μέσο για την ολοκλήρωση του ως σωματικού, ψυχικού και πνευματικού συνόλου.
Στοχεύουμε στην υπεύθυνη δράση και πρωτοβουλία, στην ένταξη του παιδιού σε ομάδες και σύνολα, στον αυτοσχεδιασμό σαν μέσο ανάπτυξης της φαντασίας και μαζί μ΄αυτά στην αισθητική του καλλιέργεια. Όλα αυτά επιτυγχάνονται μέσα από παιχνίδια κίνησης, συνειδητοποίησης του χώρου, της φωνής και του σώματος ως μουσικό όργανο, το τραγούδι, το λόγο, μικρά κρουστά μουσικά όργανα,ρυθμικές και μελωδικές ασκήσεις.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Το Θέατρο αποτελεί μια πρωταρχική μορφή κοινωνικοποίησης του παιδιού. Μέσα από τις διαδικασίες του, αφομοιώνει κοινωνικές στάσεις, ρόλους και συμπεριφορές, που θα το βοηθήσουν στη συνέχεια στην αβίαστη και ομαλή ενσωμάτωση του στον κόσμο των ενηλίκων.

Το παιδί με τη συμμετοχή του μαθαίνει να ελέγχει το σώμα και τα εκφραστικά του μέσα, κοινωνικοποιείται, συμμετέχοντας στην ομάδα και αποδεχόμενο κάποιο ρόλο αναπτύσσει τη φαντασία και καλλιεργεί τις πνευματικές του αρετές. Συντελεί ακόμη στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, στην καλλιέργεια του λόγου, των βιωμάτων και γενικότερα στην ωριμότητα και πραγμάτωση της προσωπικότητας του.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ολόκληρη η ιστορία της Τέχνης είναι μια ιστορία διαφόρων τρόπων με τους οποίους ο άνθρωπος έχει δει τον κόσμο. Με αυτή την αρχή τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν μέσα από μια ποικιλία υλικών και εργαλείων διάφορες μορφές τέχνης ( ζωγραφική , γλυπτική, χαρακτική, ψηφιδογραφία κ.α). Έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν εξέχοντες ξένους και έλληνες καλλιτέχνες μέσα από τα έργα τους, να παρατηρήσουν τη φύση και τον άνθρωπο, να παίξουν και να εξοικειωθούν με τα χρώματα, τα σχήματα, τις γραμμές, τις διάφορες τεχνοτροπίες. τελικά να βρουν το δικό τους τρόπο έκφρασης και να πετύχουν μια εσωτερική αισθητική καλλιέργεια, ανάπτυξη και ολοκλήρωση. Να εξασκήσουν τη φαντασία και τη δημιουργική τους σκέψη, να αποκτήσουν γνώσεις και θετικά συναισθήματα για τη ζωή και τη τέχνη.
 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Η/Υ

Αξίζει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με του υπολογιστές; Ασφαλώς και αξίζει για πολλούς λόγους. η χρήση ενός εργαλείου για ενήλικους έχει μεγάλη σημασία για τα παιδιά, τους δίνει την αίσθηση ότι κατορθώνουν κάτι σπουδαίο. Τα παιδιά μαθαίνουν υπολογιστές κάνοντας μόνο αυτό που τους ενδιαφέρει και όχι μέσα από ένα συμβατικό πρόγραμμα διδασκαλίας Η/Υ

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τα ΚΔΠΑ στα 9 χρόνια λειτουργίας του, σε συνεργασία και με την υποστήριξη του Δήμου Καρδίτσας πραγματοποιούν κάθε χρόνο τις παρακάτω εκδηλώσεις:

  • “Πόλη χωρίς αυτοκίνητο”
    Πρωτότυπες ψυχαγωγικές δραστηριότητες με επίκεντρο το ποδήλατο.
  • “Παζάρια”
    Χριστουγεννιάτικα και Πασχαλινά, στα οποία πωλούνται κατασκευές -χειροτεχνίες των παιδιών, τα έσοδα των οποίων διατίθενται για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
  • Απόκριες :
    Κατασκευή καρνάβαλου, ψυχαγωγικά σχήματα και εκδηλώσεις.
  • Μουσικό Πάρκο :
    Τεράστια μουσικά όργανα, όπου τα παιδιά μπορούν να πειραματιστούν, να παίξουν με το ρυθμό και να παράγουν ήχους.
  • Παιδότοποι:
    Τα παιδιά με διάφορα ομαδικά παραδοσιακά και νεότερα παιχνίδια, διασκεδάζουν και ψυχαγωγούνται.
  • Εκθέσεις Ζωγραφικής:
    Έργα που φιλοτέχνησαν τα παιδιά, παράλληλα διασκεδάζουν ζωγραφίζοντας σε αναρτημένο μουσαμά με τέμπερες και πινέλα. (1η Η Ευρώπη γεμίζει χρώματα με τα μάτια των παιδιών. 2η Πανόραμα χρωμάτων,3η Ο Πικάσο αφιερώνει στον Ελύτη. 4η Μυθικές διαδρομές).
  • Θεατρικές παραστάσεις:
    Δίνόνται με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών.
  • 1. Χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση:”Το όνειρο του Δωδεκάμερου”
  • 2. Η αρπαγή της πριγκίπισσας Αιώρας,Π.Τσαρούχας
  • 3. Η χώρα των πουλιών, Ζ.Βαλάση
  • 4. Το χρυσολούλουδο, Ζ.Βαλάση
  • 5. Ο κλέφτης των Αστεριών, Ζ.Βαλάση
  • 6. Όρνιθες, Αριστοφάνης
  • 7. Ειρήνη, Αριστοφάνης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

1ο ΚΔΑΠ: Γαρδικίου 4 Καρδίτσα, τηλ & fax: 2441071251
2ο ΚΔΑΠ: Δημ.Διαμέρισμα Καρδιτσομάγουλας, τηλ & fax:2441071241
3ο ΚΔΑΠ: Δημ.Λάππα 142 Καρδίτσα, τηλ. & fax:2441071053
3ο ΚΔΑΠ: Δημ.Διαμέρισμα Αρτεσιανού, τηλ.& fax:2441080442
ΔΗ.Κ.Ε.Κ: Ηρ.Πολυτεχνείου 22 τηλ.2441027824, 42429 – fax:2441071198 
 

Προηγούμενο άρθρο ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΑΠΟΔΥΤΗΡΙΑ & Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΒΑΡΩΝ ΤΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ
Επόμενο άρθρο «Τέχνη και Ζωή» στη Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας