Ειδήσεις

«Καρδίτσα Restart» με επίκεντρο την σημασία της εξωστρέφειας στο επιχειρείν


Ακόμη μία αξιόλογη συνάντηση «Καρδίτσα Restart» πραγματοποιήθηκε στο Παυσίλυπο της Καρδίτσας τη Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016. Μια συνάντηση, όπου επιτυχημένοι επιχειρηματίες του τόπου μας, ανέλυσαν, παρέθεσαν και επεξήγησαν  τις δράσεις που πραγματοποίησαν και πραγματοποιούν καθ’ όλη τη πορεία της εξέλιξής τους. Μίλησαν για λάθη και δόθηκαν λύσεις για την αποφυγή ή διόρθωσή τους. Η εκδήλωση εξελίχθηκε με την αιγίδα του Επιμελητηρίου Καρδίτσας και την υποστήριξη φορέων και επιχειρηματιών.

Την εκδήλωση εγκαινίασε ο κύριος Μανώλης Μαυρογιάννης του επιμελητηρίου Καρδίτσας, με μία ουσιαστική παρουσίαση με θέμα «Εξαγωγές: προοπτικές και δυνατότητες». Μίλησε δίνοντας πρακτικές κατευθυντήριες που σχετίζονται άμεσα με και αφορούν τον Καρδιτσιώτη επιχειρηματία. Τόνισε πως η άνοδος είναι μονόδρομος και το παράγω και εξάγω όπως είπε πρέπει να είναι δόγμα και να αποτελέσει το οικονομικό μας μοντέλο. Παρέθεσε τους φορείς στους οποίους πρέπει να απευθυνθεί όποιος θέλει να εξάγει: Εμπορικό επιμελητήριο, ΟΠΕ, ΣΕΒΕ. Όρισε ως χρόνο κατάλληλο για εξαγωγή, όταν το προσφερόμενο αγαθό είναι ανταγωνιστικό σε παγκόσμια κλίμακα και αυτό φυσικά συμπεριλαμβάνει και την τιμή. Σημαντική ήταν η υπογράμμιση του ποια είναι αυτά τα στοιχεία που κάνουν τελικά μια εξαγωγή επιτυχημένη, όπως για παράδειγμα η δέσμευση προς τις εξαγωγές, που σημαίνει εφαρμογή όλων των απαιτούμενων κινήσεων για την επιτυχημένη υλοποίησή τους, η στρατηγική επιλογή χωρών προς εξαγωγή, μελέτη του πολιτικοοικονομικού περιβάλλοντος  της προς εξαγωγή χώρας, σωστή προετοιμασία προϊόντος με βάση τα διεθνή πρότυπα και τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας, γνώση τραπεζικών προδιαγραφών, ήταν μερικά από τα σημεία που δόθηκε βαρύτητα. Σχετικά με τη στρατηγική τιμολόγησης η βασική κατευθυντήριος ήταν η αποτελεσματική έρευνα αγοράς σε σχέση με τις κινήσεις του ανταγωνισμού. Έγινε αναφορά στη νέα τάση τιμολογιακής πολιτικής, που είναι η «τιμή οροφή». Ουσιαστικά επαφίεσαι ως επιχειρηματίας στη διάθεση του καταναλωτή να πληρώσει όσο θεωρεί κατάλληλο ποσό.  Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε επίσης στα ιδιωτικά συμφωνητικά, που κατοχυρώνουν τον επιχειρηματία σε πιθανά εξαγωγικά προβλήματα που μπορεί να έχει. Έκλεισε με το τρίπτυχο «διαφοροποίηση, οργάνωση, συμβουλές από τους έμπειρους».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κύριος Στέλιος Βλάχος από τη Στέλιος και Δημήτρης Μονωτική. Εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πραγματοποίηση τέτοιων δράσεων στη πόλη μας και ανέφερε πως τέτοιες εκδηλώσεις είναι το αντίδοτο στην άσχημη ψυχολογία, την απογοήτευση και την έλλειψη ελπίδας. “Η εξωστρέφεια είναι λύση” και συνέχισε παραθέτοντας πολύ όμορφα και απλά το ιστορικό της επιχείρησής του και τις κινήσεις που τον οδήγησαν η αύξηση των κερδών να πιάνει διψήφιο αριθμό, σε τέτοια μάλιστα εποχή. Μίλησε για τα σημαντικά χρόνια της ζωής του που εργάστηκε για άλλες επιχειρήσεις στη Σαουδική Αραβία, τις εμπειρίες και τη γνώση της εμπλοκής και διαχείρισης της επικοινωνίας με μεγάλες επιχειρήσεις, με απώτερο αποτέλεσμα να μπορέσει ο ίδιος να τις διαχειριστεί επί ίσοις όροις. Ο κύριος Βλάχος, έδωσε πολύ μεγάλη έμφαση στην ανάγκη της δια βίου εκπαίδευσης όχι απλά των στελεχών, αλλά και ιδιαίτερα του ίδιου του επιχειρηματία. Η έλλειψη αυτής της κουλτούρας, έχει σαν αποτέλεσμα τα στελέχη να επιμορφώνονται και τελικά, λόγω του ότι δεν συμβαίνει και το ίδιο με τον επιχειρηματία, να υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα στην αντίληψη και κατανόηση των θεμάτων που απασχολούν την επιχείρηση. Η μελέτη του επιχειρείν όπως είπε, είναι απαραίτητη, καθώς ο επιχειρηματικός κόσμος είναι ένας ζωντανός οργανισμός, για παράδειγμα  οι νόμοι αλλάζουν, οι αγοραστικές συνήθειες το ίδιο, όπως και τα οικονομικά δεδομένα. «Η προσωπική βελτίωση και ενημέρωση του επιχειρηματία πρέπει να είναι μέριμνά του» κατέληξε. Έμφαση δόθηκε επίσης στην ανάγκη μιας δύναμης, που θα ομαδοποιήσει τους εταίρους της επιχείρησης, ώστε η ίδια η επιχείρηση να κατευθυνθεί προς το σωστό δρόμο. Αυτή η «δύναμη» είναι ένας σύμβουλος επιχειρήσεων. Εξίσου σημαντική αποδείχτηκε για τον κύριο Βλάχο η συμμετοχή της επιχείρησής του σε επαγγελματικές εκθέσεις. Ακόμη μια μορφή εξωστρέφειας, που έχει κόπο και έξοδα, αλλά εγγυάται άμεση επαφή με τους τρόπους του ανταγωνιστή και γνώση γύρω από τον ανταγωνισμό. Δεύτερον πολύ σημαντικό, είναι ότι η επιχείρηση γίνεται γνωστή σε ανθρώπους που άμεσα έχουν να κάνουν με το αντικείμενό με το οποίο απασχολείται. Και τρίτον σχετικά με τη συμμετοχή σε εκθέσεις (ακόμη και ως επισκέπτης) είναι ότι ο επιχειρηματίας παίρνει γενικά πληροφορίες για την αγορά που τον ενδιαφέρει.  Στη συνέχεια του λόγου του, ο κύριος Βλάχος αναφέρθηκε στην ηλεκτρονική παρουσίαση μιας επιχείρησης και στο πόσο σημαντική είναι  μια τέτοια παρουσίαση και την κατέταξε στα πλαίσια μιας άλλης μορφής εξωστρέφειας. Αναγνώρισε σ τις τράπεζες ότι βρίσκονται στο πλευρό του σοβαρού επιχειρηματία και επιδιώκουν να επενδύουν σε επιχειρήσεις στις οποίες αναγνωρίζουν τη δυνατότητα μελλοντικής ανάπτυξης.  Κατέληξε πως το τρίπτυχο για την επιτυχία είναι η ποιότητα, το service και η καινοτομία και αυτά οδηγούν στο κέρδος, που είναι και το οξυγόνο μιας επιχείρησης. Η ομιλία του κυρίου Βλάχου ήταν ειλικρινής, ανοιχτή και αυτό που τόνισε, ότι μιλούσε από ψυχής, το εκλάβαμε ακριβώς έτσι.

Τρίτος ομιλητής ήταν ο κύριος Τουρναβίτης Παναγιώτης Γενικός Διευθυντής της Συνεταιριστικής Τράπεζας Καρδίτσας. Η παρουσίασή του κάλυψε το θέμα των χρηματοδοτικών εργαλείων και ήταν άκρως απαραίτητη και χρήσιμη. Αρχικά στην ομιλία του τόνισε τη σημασία που έχει, τόσο ως άτομα, αλλά κι ως επιχειρηματίες «να χτίσουμε τη διαδρομή μας προς τον έξω κόσμο». Στη συνέχεια ανέπτυξε τις 4 φάσεις από τις οποίες περνά κατά την εξέλιξή της μια επιχείρηση και παράθεσε τους τρόπους με τους οποίους η Συνεταιριστική Τράπεζα στηρίζει τις επιχειρήσεις.

Η 1η φάση αφορά μια μικρή επιχείρηση. Έμφαση δίνεται στο ποιόν του επιχειρηματία και στο επιχειρηματικό του πλάνο. Σε αυτή τη φάση, υπάρχει το χρηματοδοτικό πρόγραμμα Easy, που την ευθύνη της εγγύησης την έχει το ευρωπαϊκό ταμείο επενδύσεων.

Η 2η φάση αφορά σε χρηματοδοτήσεις με βάση το επιχειρηματικό σχέδιο και αφορά στη περαιτέρω ανάπτυξη μιας μικρής επιχείρησης. Εδώ παρέχεται το πρόγραμμα ΕΣΠΑ.

Η 3η φάση, έχει να κάνει με το στάδιο της έρευνας και της ανάπτυξης, όπου το κεφάλαιο για τη περαιτέρω ανάπτυξη εξασφαλίζεται από το ΕΤΕΑΝ (εθνικό ταμείο επιχειρηματικότητας και ανάπτυξης) με τη δράση ΤΕΠΙΧ – Επιχειρηματική Επανεκκίνηση.

Και 4ον  έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα για μια επιχείρηση, να περάσει στο στάδιο της εξαγωγής. Εδώ και πάλι η Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, ανταποκρίνεται στην αναζήτηση ταμειακών ροών του Καρδιτσιώτη επιχειρηματία,  με το πρόγραμμα του ΟΑΕΠ που ασφαλίζει, έναντι εμπορικών και πολιτικών κινδύνων μη πληρωμής, τις εξαγωγικές πιστώσεις που παρέχουν οι Έλληνες εξαγωγείς σε πελάτες του εξωτερικού.

Στη συνέχεια ο λόγος ήρθε στον κύριο Αλέξανδρο Κουσιάρη, μαθηματικός, γεωργός και μελισσοκόμος, ο οποίος επίσης παρέθεσε τη δική του επιχειρηματική ιστορία και αφορά μια μικρή όπως είπε τοπική γεωργομελισσοκομική τοπική επιχείρηση, με 20 χρόνια εξαγωγικής εμπειρίας. Η πρώτη εξαγωγή έγινε το 1996 και αφορούσε βιολογικά ντοματάκια ενός συγκεκριμένου σπόρου που βρίσκει κανείς μόνο στον Ηλιά. Έπειτα ήρθε η εξαγωγή από φακές, ρεβίθια και άλλα. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην εξαγωγική αυτή πορεία, τα συνόψισε πρακτικά στα παρακάτω: 1ον τα οικονομικά, με τη λύση να είναι ο καλός λογιστής, 2ον τελωνειακά, όπου χρειάζεται ο εκτελωνιστής, 3ον οι πιστοποιήσεις ανάλογα την αγορά, όπου για αυτό το θέμα μπορείτε αρχικά να αναζήτησε λύση στους οργανισμούς FDA, USDA, JAS κτλ  και 4ον στη νομοθεσία των κρατών, όπου μια εύκολη κίνηση για αρχή είναι η ενημέρωση από τους διανομείς. Φυσικά, αναγνωρίζει πως το σύστημά μας δυσκολεύει από τη γραφειοκρατία και σε αυτό το θέμα, η λύση που μοιράστηκε μαζί μας είναι πρώτον να επαινούμε τον υπάλληλο που κάνει σωστά τη δουλειά του και το δεύτερο πολύ σπουδαίο και χρήσιμο είναι όπως είπε και ο Αριστοτέλης, να κάνουμε με τη θέλησή μας αυτά για τα οποία οι άλλοι τα κάνουν επειδή φοβούνται τους νόμους. Τέλος, διευκρίνισε ότι τα σούπερ μάρκετ καταμετρούν τα κέρδη τους ανά ίντσα ραφιού. Βάζουν με άλλα λόγια στα ράφια τους τα προϊόντα που φέρουν το μεγαλύτερο κέρδος όπως είναι φυσικό. Εδώ  η λύση όπως είπε, είναι να δημιουργούμε προϊόντα που δε μπορούν να αντικατασταθούν και η απάντηση είναι το ποιοτικό αλλά οικονομικό προϊόν. Αυτό το έχει πετύχει ανέφερε, ο κύριος Τσιανάβας με τα αλλαντικά του.

Επόμενος στο λόγο ήταν ο κύριος Κωνσταντίνος Μπεζιούλας , εκπρόσωπος του καλύτερου νερού του κόσμου, του Θεόνη. Η εταιρεία ξεκίνησε το 2013 και μέσα σε αυτά τα χρόνια κατάφερε να έχει παρουσία σε 17 χώρες και να έχει λάβει 3 συνεχόμενες διακρίσεις ως το καλύτερο νερό του κόσμου και έτσι της απονεμήθηκε το Crystal Award. Στις εξαγωγές όπως είπε ο κύριος Μπεζιούλας, σημασία έχει η συνέπεια και ο σεβασμός προς τους όρους της διεθνής αγοράς. Η επιχείρηση χρειάζεται να πορεύεται με ένα ολοκληρωμένο και ευέλικτο πλάνο, που θα προκύψει από έρευνα. Αυτό σημαίνει πως η επιχειρηματική ομάδα οφείλει να έχει αναγνωρίσει το που στοχεύει, πλησιάζοντας τους στόχους  της μέσω επαφών με ανθρώπους κλειδιά, με συμμετοχή σε εκθέσεις και συνέδρια και τη χρήση πολλαπλών καναλιών επικοινωνίας για την προώθηση των δράσεων της επιχείρησης. Πολύ έμφαση έδωσε επίσης στην ανάγκη τα προϊόντα να πιστοποιούνται με κάθε ευκαιρία από τους πιο έγκυρους διεθνείς φορείς. Τέλος αναφέρθηκε σε δύο ενδιαφέρουσες εμπειρίες του, όπου από την Σουηδία τους έστειλαν πίσω τα νερά, καθώς ήθελαν η ετικέτα να είναι κολλημένη από κάποια συγκεκριμένη κόλλα, οπότε τους έστειλαν τις προδιαγραφές της κόλλας και προχώρησαν προς την εξαγωγή. Το άλλο αστείο γεγονός, είναι πως πελάτης του Θεόνη στη Σαουδική Αραβία, θέλησε να χρησιμοποιήσει τη διαφήμιση του Θεόνη από άλλη χώρα, όπου παρουσιάζεται ένας ημίγυμνος αρχαίος ‘Έλληνας. Βέβαια, κατέληξε να πληρώσει πρόστιμο, καθώς στη χώρα του κάτι τέτοιο απαγορεύεται.

Την όμορφη αυτή εκδήλωση έκλεισε ο κύριος Γιώργος Καραμήτρος, των γνωστών σε όλους μας εξαιρετικών κρασιών Καραμήτρος. Η εμπλοκή της οικογένειας Καραμήτρου με την αμπελοκαλλιέργεια διαρκεί πολλά χρόνια πίσω. Το οινοποιείο όμως ολοκληρώθηκε το 2000 και αμέσως άρχισε και η εξωστρέφεια, καθώς πρώτα έγινε η επαφή με Αθηναϊκές επιχειρήσεις και έπειτα κατάφερε να μπει στην αγορά της Καρδίτσας όπως μας είπε. Από το 2005 λάμβανε μέρος σε εκθέσεις, γνωρίζοντας έτσι τον ανταγωνισμό. Στη συνέχεια ήρθαν η συμμετοχή σε διεθνείς διαγωνισμούς και οι διακρίσεις και έτσι άνοιξαν οι πόρτες για τις εξαγωγές. Η ανταπόκριση του κόσμου στις τοπικές ποικιλίες είναι μεγάλη κι έτσι πλέον ο κύριος Καραμήτρος εξάγει προς το παρόν σε 7 χώρες.

Εμείς θέλουμε να συγχαρούμε τους διοργανωτές για μία ακόμη εξαιρετική ομιλία ανθρώπων που μίλησαν ουσιαστικά, προσφέροντας πολύτιμες πρακτικές πληροφορίες για τα βήματα που μια επιχείρηση πρέπει να ακολουθήσει εξ’ αρχής, ώστε να εξασφαλίσει μια πορεία ανάπτυξης και επιτυχίας. Ανυπομονούμε για το επόμενο Καρδίτσα Restart.

 

Προηγούμενο άρθρο 57η Πανελλήνια Ειδική Εκπαίδευση Βαθμοφόρων Αεροπροσκόπων
Επόμενο άρθρο 15η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών EUSO 2017