Κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς τρένο – Προς κατάργηση το δρομολόγιο για Αθήνα


Την Τρίτη 14 Οκτ. 2014, το Δ.Σ του Σ.Φ.Σ.Καρδίτσας (Πρόεδρος κ. Κώστα Αντωνίου και τα μέλη Απ. Γαλάνης και Θεόδ. Δάλλας) και ο ιδρυτής του συλλόγου κ. Βερίλης Δομίνικος , πραγματοποίησαν συνάντηση με τον Πρόεδρο (Δνων Σύμβουλο) και υπηρεσιακούς παράγοντες  της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και με τον Πρόεδρο(Δνων Σύμβουλο) της ΕΡΓΟΣΕ, για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας και τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται σε αυτή.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλος , ανέφερε ότι θα καταργηθεί το απευθείας δρομολόγιο 590/591 από/προς Καλαμπάκα – Θεσσαλονίκη (το τελευταίο διάστημα υπάρχει σιωπηρή κατάργηση) και θα αντικατασταθεί με ανταπόκριση στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου. Οι λόγοι που επικαλέσθηκε ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι η έλλειψη ηλεκτροκίνησης της γραμμής (το ντιζελοκίνητο δρομολόγιο είναι ασύμφορο για την εταιρεία), η έλλειψη τροχαίου υλικού και μηχανοδηγών.

Τόνισε ιδιαίτερα ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δέχεται πιέσεις από πολιτικούς της Πελοποννήσου για την επανέναρξη δρομολογίων στις γραμμές Κορίνθου – Ναυπλίου και Πάτρας – Πύργου – Καλαμάτας με αποτέλεσμα η επιδότηση που λαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Ελληνικό κράτος να διοχετευτεί προς το δίκτυο της Πελοποννήσου.

Επίσης ανέφερε ότι εάν δεν ηλεκτροκινηθεί η γραμμή Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, με την ολοκλήρωση των έργων στον κύριο άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καταργήσει και το απευθείας δρομολόγιο 884/885 Αθήνας – Καλαμπάκας.

Ο ΣΦΣΚ, ξεκαθάρισε στον κ. Ζηλιασκόπουλο ότι είναι αντίθετος στην κατάργηση του δρομολογίου 590/591, το οποίο και πρέπει να επιδοτηθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η αυτοκινητάμαξα που προτίθετο να χρησιμοποιηθεί είναι μικρής χωρητικότητας για αυτό το δρομολόγιο.   Ο ΣΦΣΚ  πρότεινε  ορισμένα δρομολόγια να πραγματοποιούνται με ανταποκρίσεις και κατέθεσε ένα πλέγμα δρομολογίων που εξυπηρετούν και επιβάτες από/προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Διευθύνων Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Σπηλιόπουλο με θέμα την ηλεκτροκίνηση της γραμμής.

Ο κος Σπηλιόπουλος διαβεβαίωσε ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει βαλτώσει, τα τεύχη δημοπράτησης του έργου θα κατατεθούν την 20 Οκτ. 2014 και στο πρώτο εξάμηνο του 2015 θα προκηρυχτεί διαγωνισμός. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί την ίδια περίοδο με την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου – Λάρισας το 2018.

 

Την Τετάρτη 15 Οκτ. 2014 ο ΣΦΣΚ ενημέρωσε για την συνάντηση τον Δήμαρχο Καρδίτσας κ. Αλεξάκο Φώτιο και τον κ. Ζευγαρά Θώμα στην Περιφέρεια Καρδίτσας λόγω απουσίας του κ. Τσάκου, ενώ αναμένεται να ενημερώσει και τους Βουλευτές του Νομού.

Πρέπει οι τοπικοί άρχοντες (Βουλευτές , Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι) και οι άλλοι φορείς της Δυτ. Θεσσαλίας, να πιέσουν την ηγεσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , όπως οι αντίστοιχοι της Πελοποννήσου, για την συνέχιση της λειτουργίας του δρομολογίου 590/591 καθώς και τις πύκνωσης των δρομολογίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση που επιβατικού κοινού.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κός Αγοραστός , να εντάξει την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας στα προγράμματα χρηματοδότησης της Περιφέρειας, διότι χωρίς ηλεκτροκίνηση με την ολοκλήρωση των έργων στον κύριο άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτίθεται να καταργήσει ως ασύμφορα τα δρομολόγια στην Δυτ. Θεσσαλία.

 

Ο Πρόεδρος ΣΦΣΚ

 

ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ  ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Γραφεία: Σιδ. Σταθμός Καρδίτσας

Δ/νση προέδρου: Καζαμπάκα 1

Τ. Κ. 431  00 Καρδίτσα

Τηλ.:   24410 70019

 

Προηγούμενο άρθρο Στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στην Αθήνα ο Σύλλογος Γυναικών Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Συντονισμένη δράση για τα δρομολόγια του ΟΣΕ