Μαθητές της Ε’ τάξης των 1ου& 12ου δημ. σχολείων Καρδίτσας, «ταξιδεύουν» στην Ευρώπη μέσω του διαδικτύου


Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning, οι μαθητές των τμημάτων Ε1 & Ε3 των 1ου και 12ου δημοτικών σχολείων αντίστοιχα, ήρθαν σε επαφή με μαθητές από σχολεία της πόλης  Dankowice (Πολωνία) και της Cordoba (Ισπανίας) με τηλεδιασκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων των δύο σχολείων.Οι μαθητές «ταξίδεψαν» στις δύο χώρες  με τη βοήθεια του διαδικτύου, του οποίου διαπίστωσαν τη θετική και εποικοδομητική του χρήση, αποκομίζοντας έτσι μια πραγματικά σπάνια εμπειρία.  Κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων τα παιδιά εξασκώντας άψογα την αγγλική γλώσσα, που είναι και η γλώσσα επικοινωνίας του προγράμματος, έθεσαν ερωτήσεις και πήραν απαντήσεις σε θέματα που αφορούσαν την καθημερινότητα, τη σχολική ζωή και τον ελεύθερο χρόνο τους, διαπιστώνονταςέτσι στην πράξη πως παρά την απόσταση και τη διαφορετική κουλτούρα, οι άνθρωποι έχουν ίδιες ανάγκες και ενδιαφέροντα. Τραγούδησανπαραδοσιακά τραγούδια τόσο  στην μητρική τους γλώσσα, όσο και από κοινού στα αγγλικά.

Το πρόγραμμα eTwinning που υλοποιείται στα δύο σχολεία, έχει τίτλο «Itsoundslikea… castle» ή «ακούγεται σαν ένα… κάστρο». Βασίζεται στα κάστρα, με την πραγματική αλλά και με τη μεταφορική τους έννοια. Οι μαθητές ανταλλάσουν πληροφορίες για τα κάστρα των περιοχών τους. Το κάστρο του Φαναρίου, είναι το κάστρο του οποίου πληροφορίες γύρω από την ιστορία και τη λαογραφία με θρύλους και τραγούδια,συνέλεξαν οι μαθητές των 1ου& 12ου δημοτικών σχολείωνγια να μοιραστούν με τα παιδιά των Ευρωπαϊκών σχολείων. Δίνοντας μεταφορική διάσταση στον όρο, το κάστρο μετατρέπεται σε «οχυρό» προστατεύοντας από οτιδήποτε «κακό», δίνοντας έτσι το ερέθισμα για δραστηριότητες όπως συγγραφή παραμυθιού, ποιήματος, τραγουδιού, εικονογραφημένης ιστορίας. Οι μαθητές των Ευρωπαϊκών σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, δουλεύουν συνεργατικά με τη χρήση συνεργατικών τεχνολογικών εργαλείωνWeb 2, βελτιώνοντας έτσι τις δεξιότητές τους στην τεχνολογία.

Σε μία εποχή που η Ευρώπη ταυτίζεται κυρίως με όρους οικονομικούς, πολιτικούς και επίλυση προβλημάτων, είναι εξαιρετικά χρήσιμο για τους μικρούς μαθητές να έρχονται σε επαφή με την ανθρώπινη διάστασή της, έτσι ώστε μέσα από την αποδοχή και το σεβασμό στο διαφορετικό, να  εξοικειώνονται με αισθήματα και συμπεριφορές ενάντια στον ρατσισμό και την ξενοφοβία.

 

Προηγούμενο άρθρο Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στην παιδική χαρά Παυσιλύπου
Επόμενο άρθρο Άλλη μια διάκριση για μαθητή του Πολυφωνικού Ωδείου