Ειδήσεις

Με Erasmus το Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας στην Ισπανία


Οι εκπαιδευτικοί του Μουσικού Σχολείου Ηλίας Σκαμπαρδώνης, Υποδιευθυντής, καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Σοφία Κόκκινου, υπεύθυνη του προγράμματος Erasmus, Φιλόλογος, Γιώργος Ντερέκας, καθηγητής Πληροφορικής, Μαρία Καλογήρου, Μαθηματικός και Ελευθερία Μπλιόσκα, Φιλόλογος, παρακολούθησαν το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο “ CreativityinTeachingandLearningusingICT: TheDigitalClassroom” (Δημιουργικότητα στη Διδασκαλία και στη Μάθηση με τη χρήση ΤΠΕ: Η Ψηφιακή Τάξη), το οποίο διοργάνωσε ο εκπαιδευτικός φορέας CervantesTrainingS.L. Η γλώσσα εργασίας ήταν τα Αγγλικά και το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 26 εκπαιδευτικών από 7 χώρες της Ευρώπης ( Ελλάδα, Γερμανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σουηδία, Λετονία, Πολώνια).

Το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα εξοικείωσε τους εκπαιδευτικούς με καινοτόμες προσεγγίσεις διδασκαλίας και εστίαζε στη χρήση σύγχρονων παιδαγωγικών πρακτικών και τεχνολογίας, ώστε να προωθηθεί η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η βιωματική μάθηση. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί γνώρισαν τη χρήση και τα οφέλη της Ιστοεξερεύνησης και τις τρέχουσες διαδικτυακές τάσεις του Web 2.0, καθώς και την ενσωμάτωσή τους μεσώ της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου στα σχολικά μαθήματα.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσής τους οι εκπαιδευτικοί κατέκτησαν  : α) τη δημιουργία και τη χρήση Blogs από μαθητές και εκπαιδευτικούς ( τα εκπαιδευτικά οφέλη, τα πλεονεκτήματα, η χρήση τους μέσα στην τάξη), β) την εξοικείωση με το Weebly ως ιστοσελίδα και ως Blog, γ) τη γνωριμία και τη χρήση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Edmodo (ψηφιακή τάξη, δυνατότητες, οφέλη), δ) την εκμάθηση διαφόρων εκπαιδευτικών ιστοσελίδων και εφαρμογών, όπως Aggie.io / Flipgrid.com / Kahoo.it / quizshow.io / wooclap.com / plickers.com / padlet.com / twitter.com, ε) την παραγωγή ψηφιακών προϊόντων (Googledocs), στ) την ανάπτυξη δεξιοτήτων δικτύωσης και υπολογιστικής σκέψης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ανταλλαγή εμπειριών και κάλων πρακτικών μεταξύ των συμμετεχόντων που προέρχονταν από διαφορετικούς θεσμούς και χώρες της Ευρώπης με κύριο στόχο όλων να δημιουργηθούν ελκυστικότερα περιβάλλοντα μάθησης. Τα νέα ψηφιακά εργαλεία, οι καινοτόμες μέθοδοι, η ψηφιακή τάξη μπορούν να λειτουργήσουν διαδραστικά, να διευκολύνουν στην κατανόηση, να δώσουν κίνητρα και να παρακινήσουν το μαθητή να συμμετέχει πιο ενεργά στη διαδικασία της μάθησης. Είναι, λοιπόν, στην εποχή μας αναγκαίο για κάθε εκπαιδευτικό να μπορεί να δημιουργεί ένα μάθημα με τις σύγχρονες δυνατότητες της τεχνολογίας, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και να βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με τους μαθητές του.

Επιπρόσθετα οφέλη από την επιμόρφωση στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +, τα οποία αποτελούν και την προστιθέμενη αξία του, είναι η εκμάθηση και η εργασία των εκπαιδευτικών σε ένα πολυγλωσσικό και πολυπολιτισμικό περιβάλλον, η βελτίωση της γνώσης των αγγλικών και η ενίσχυση της διαπολιτισμικότητας, καθώς πραγματοποιήθηκαν ομαδικές εργασίες και δράσεις με συμμετέχοντες από διάφορα κράτη. Ταυτόχρονα, εμπλουτίστηκαν οι γνώσεις όλων σχετικά με διάφορες πτυχές της κουλτούρας της χώρας υποδοχής (Ισπανία) μέσα από ξεναγήσεις και επισκέψεις σε μουσεία και ιστορικούς χώρους στην Αλκαλά δε Ενάρες, στο Τολέδο και στη Μαδρίτη. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν γεμάτοι εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να ανταποκριθούν πληρέστερα στο ρόλο τους μέσα στη νέα ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πραγματικότητα με την ουσιαστική συνεισφορά των προγραμμάτων Erasmus+.

 

Προηγούμενο άρθρο Πρόγραμμα Επισκέψεων Φώτη Αλεξάκου Σαββάτου 18 Μαΐου & Κυριακή 19 Μαΐου
Επόμενο άρθρο Εκδηλώσεις μνήμης για τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου