Ποιοτικές οι υπηρεσίες Υγείας του Νοσοκομείου Καρδίτσας – Συστάθηκε Επιτροπή Ποιότητας με 9 τομείς δράσεις


 Στην προσπάθειά του να προσφέρει ποιοτικότερες υπηρεσίες υγείας στους Καρδιτσιώτες αλλά και σε όσους χρειάζονται το νοσοκομείο Καρδίτσας, το νοσηλευτικό μας ίδρυμα με πρωτοβουλία του Διοικητή του κ. Λάζαρου Μακρή σύστησε Επιτροπή Ποιότητας -για πρώτη φορά στα χρονικά του-, με 9 τομείς δράσεις, η οποία ασχολείται με την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ εντοπίζει προβλήματα, προτείνει λύσεις και θέτει στόχους. Χθες, ο Διοικητής του Νοσοκομείου κ. Μακρής πλαισιωμένος από τους συνεργάτες του παραχώρησε συνέντευξη τύπου αναφερόμενος σε μια έρευνα που έγινε για το Νοσοκομείο Καρδίτσας, ενώ ερωτηθείς σχετικά με τις φημολογούμενες συγχωνεύσεις κλινικών ή μεταφορά κλινικών στο γειτονικό νοσοκομείο των Τρικάλων, απάντησε πως «Το Νοσοκομείο μας δεν πρόκειται να συρρικνωθεί. Έχει τη δική του προσφορά και τη δική του δυναμική».

Η συνέντευξη

Αναλυτικά τα όσα ανέφερε ο κ. Μακρής για την έρευνα και τη νεοσυσταθείσα Επιτροπή Ποιότητας:

«Σήμερα αποτελεί πλέον κοινή παραδοχή, ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας έπρεπε κάποια στιγμή να εκλογικευθεί και να οδηγήσει σε έναν στοιχειώδη εξορθολογισμό. Αυτό αφενός μεν αφορούσε και αφορά στην αδήριτη ανάγκη του περιορισμού των υψηλότατων δαπανών λειτουργίας του, μέσα από την καταπολέμηση της σπατάλης και αφετέρου στη βελτίωση των υπηρεσιών που παρείχε και παρέχει στους πολίτες που το έχουν ανάγκη. Αναμφίβολα επρόκειτο για μια διπλή, επίπονη προσπάθεια και ταυτόχρονα για μια δυσεπίλυτη εξίσωση. Επρόκειτο και πρόκειται για μια υπόθεση που αφορά όλους μας. Τον ασθενή, τον συνοδό, τον εργαζόμενο που υπηρετεί με αυταπάρνηση το δημόσιο σύστημα υγείας, τον ίδιο τον φορολογούμενο. Αφορά τους πάντες. Προηγουμένως όμως έπρεπε να πληρωθούν και τα συσσωρευμένα χρέη μιας περιόδου παχιών, πλην όμως ανεξέλεγκτων αγελάδων, τα οποία σε πολλές των περιπτώσεων δεν ήταν καν καταγεγραμμένα ως οφειλές ή εκκρεμότητες. Και παρά την περιοριστική πολιτική, τα χρέη τελικά αποπληρώθηκαν, γιατί το κράτος έχει συνέχεια και μέλημά του είναι να διασφαλίζει την αξιοπιστία και τη συνέπειά του. Σήμερα, μετά από όλα αυτά, ουδεμία παραγγελία μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς τις νόμιμες αποφάσεις και δίχως την τήρηση του «Μητρώου Δεσμεύσεων», χωρίς την πιστοποίηση δηλαδή της ύπαρξης πραγματικών διαθέσιμων πόρων. Έτσι μπήκε επιτέλους τάξη. Και τα αποτελέσματα υπήρξαν θεαματικά! Το ερώτημα όμως είναι: Το οικονομικό συμμάζεμα κλίμακας που επιτεύχθηκε διασφαλίζει παράλληλα και ποιοτικές υπηρεσίες για τον ασθενή; Ας δούμε λοιπόν τι λένε οι ίδιοι οι ασθενείς για το θέμα αυτό: Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Νοσοκομείο μας για διάστημα 3 μηνών (Ιούνιο – Αύγουστος 2011) σε 373 συνολικά ασθενείς νοσηλευόμενους και εξωτερικούς μέσα από «ερωτηματολόγια ικανοποίησης» φαίνεται να αναγνωρίζουν τις ποιοτικές υπηρεσίες υγείας που παρέχει το νοσοκομείο και να αποδίδουν με ρητό τρόπο δημόσια εύσημα στο σύνολο του προσωπικού που υπηρετεί στο Γενικό Νοσοκομείο Καρδίτσας.

Α’ Οι 248 νοσηλευόμενοι ασθενείς απάντησαν μεταξύ των άλλων:

  • – Για τη συμπεριφορά τόσο του ιατρικού όσο και του νοσηλευτικού προσωπικού σε βαθμό έως και 95,1% με θετικά έως πολύ θετικά σχόλια. Και αυτό είναι ένα απτό δείγμα γραφής για την ευγένεια και το σεβασμό με τον οποίο αντιμετωπίζεται ο ασθενής
  • – Σε ότι αφορά στη βοήθεια που παρέχει το προσωπικό στην αντιμετώπιση του πόνου, οι ασθενείς απάντησαν θετικά έως πολύ θετικά σε βαθμό 93,7% των ερωτηθέντων
  • – Το 72,5% των ερωτηθέντων απάντησε ότι το προσωπικό συζήτησε μαζί τους για τυχόν βοήθεια που θα χρειαζόταν ο ασθενής μετά την έξοδό του από το νοσοκομείο, ενώ το 76% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δόθηκαν και γραπτές πληροφορίες για το ποια συμπτώματα ή προβλήματα υγείας θα πρέπει να προσέξει ο ασθενής μετά την έξοδό του
  • – Για την καθαριότητα του δωματίου και του λουτρού το 87,9% των ερωτηθέντων απάντησε ότι καθαρίζεται συχνά και πάντα, το 11,4% μερικές φορές και μόνο το 0,8% απάντησε αρνητικά
  • – Το 92% θα σύστηνε το νοσοκομείο σε φίλους ή συγγενείς

Β’ Οι 125 εξωτερικοί ασθενείς:

  • – Για την καθαριότητα – λειτουργικότητα των χώρων υποδοχής το 58,5% δηλώνει ικανοποιημένο και μάλλον ικανοποιημένο ενώ άλλη άποψη έχει το 15,6%
  • – Σε ότι αφορά στο χρόνο αναμονής για τη διενέργεια εξετάσεων το 54,6% δηλώνει ικανοποιημένο ενώ το 21,8% πιστεύει ότι χρειάζεται βελτίωση
  • – Για το χρόνο έκδοσης αποτελεσμάτων των εξετάσεων, το 65,5% δηλώνει ικανοποιημένο ενώ ενίσταται το 18,5%
  • – Για το σεβασμό της προσωπικότητας των εξεταζομένων, το 68,1% δηλώνει ικανοποιημένο ενώ αντίθετη άποψη έχει το 6,6%
  • – Το 79,3% πιστεύει ότι παρέχεται ποιοτική ιατρική φροντίδα ενώ το 5,4% τη χαρακτηρίζει κακή
  • – Για τη συμπεριφορά γιατρών το 78,4% πιστεύει πως είναι καλή έως πολύ καλή και μόνο το 3,5% έχει άλλη άποψη
  • – Το 84,6% πιστεύει ότι παρέχεται ποιοτική νοσηλευτική φροντίδα με το 4,5% να διαφωνεί επ’αυτού
  • – Το 82,9% δηλώνει ικανοποιημένο από τη συμπεριφορά των νοσηλευτών, ενώ δυσαρεστημένο εμφανίζεται μόλις το 7,2%
  • – Όσον αφορά στην εμπιστευτικότητα πάνω τους 7 στους 10 (73,2%) πιστεύει ότι τηρείται
  • – Ενώ ένα μεγάλο ποσοστό το 82% δηλώνει ότι θα σύστηνε το νοσοκομείο σε φίλους ή συγγενείς

Η παραπάνω περιγραφή αποτελεί μέρος της μελέτης και του ερωτηματολογίου που απαντήθηκε από τους ίδιους τους ασθενείς και περιγράφει την εικόνα του νοσοκομείου με τα μάτια των ασθενών. Αναμφίβολα τα θετικά ευρήματα αποτελούν την ηθική ικανοποίηση για όλους, όσοι καταβάλλουν καθημερινά μια εργώδη προσπάθεια, προκειμένου οι υπηρεσίες υγείας να είναι αντίστοιχες των προσδοκιών των πολιτών που τις έχουν ανάγκη. Παρόλα αυτά έχουν εντοπιστεί και ορισμένα προβλήματα που αφορούν κυρίως στους χρόνους αναμονής για τη διενέργεια εξετάσεων και την έκδοση αποτελεσμάτων καθώς και την καθαριότητα – λειτουργικότητα των χώρων. Ένα άλλο σημείο στο οποίο θα πρέπει να δώσουμε περισσότερη προσοχή όπως φαίνεται από την έρευνα είναι ο σεβασμός στην προσωπικότητα των ασθενών. Από τα παραπάνω είναι εμφανές πως δεν θα πρέπει να επαναπαυόμαστε στις δάφνες της θετικής εικόνας που περιγράφουν οι ασθενείς για το νοσοκομείο μας, αλλά χρέος μας είναι η διαρκής και επίμονη προσπάθεια για την κατάκτηση ακόμη ποιοτικότερων στόχων. Αυτό αποτελεί και τη μεγάλη πρόκληση σε μια εποχή που ολοένα και περισσότεροι πολίτες προστρέχουν στο δημόσιο σύστημα υγείας. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας και για πρώτη φορά στο Γ.,Ν. Καρδίτσας έχει συσταθεί Επιτροπή Ποιότητας υπό την προεδρία του Διοικητή του Νοσοκομείου, η οποία διαχειρίζεται τα θέματα που άπτονται των δράσεων ποιότητας στο χώρο της υγείας. Συγκεκριμένα, έχουν συσταθεί 9 τομείς δράσης (τομέας λοιμώξεων, περιορισμού ανθεκτικότητας μικροβίων, εργαστηρίων, υγιεινής χεριών, διοικητικών υπηρεσιών, διατροφής, τεχνικών εγκαταστάσεων, καθαριότητας και μέτρησης ικανοποίησης ασθενών) στους οποίους συμμετέχουν στελέχη από τα αρμόδια τμήματα του Νοσοκομείου. Η Επιτροπή Ποιότητας έχει ήδη συνεδριάζει μία φορά, όπου παρουσιάστηκαν οι πρώτες εκθέσεις από τους υπευθύνους του κάθε τομέα. Στις εκθέσεις παρουσιάστηκαν οι μέχρι τώρα δράσεις, εντοπίστηκαν τα προβλήματα, προτάθηκαν λύσεις και τέθηκαν στόχοι. Το έργο της Επιτροπής θα συνεχιστεί καθώς θα συνεδριάζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα παρακολουθώντας την πρόοδο των παραπάνω τομέων με σκοπό πάντα την επίτευξη ποιοτικών υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες».

Προηγούμενο άρθρο Στην τελική ευθεία το μίνι-αεροδρόμιο Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο «Δηλώσεις συμμετοχής στο 28ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας»