Ειδήσεις

Πολιτ(ει)ότητα και Μαθηματική Εκπαίδευση στο Δημόσιο Σχολείο


Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Sheffield (UK), το Πανεπιστήμιο τουΒουκουρεστίου (RO), το εκπαιδευτικόμουσείο MATHEMATICUM (DE), το Ινστιτούτο AghaKhan Foundation (PO) και το Κέντρο Φιλοσοφίας για Παιδιά (UK) ολοκλήρωσε με επιτυχία το έργο ‘Πολιτειότητα και Μαθηματικά σε συνεργασία με σχολεία της περιοχής.

Το έργο εστίασε στη συζήτηση για τονρόλο των μαθηματικών στην κοινωνία, στην επαναπροσέγγιση της σχέσης πολιτειότητας και μαθηματικής γνώσης και στη δημιουργία παιδαγωγικούυλικούκαιδράσεωνστοπλαίσιοενόςευρύτερουπροβληματισμούγιατα εκπαιδευτικά κοινά, τηδιακυβέρνησηκαιτηνπαγκοσμιοποίηση.

Το έργο επικεντρώνεται σε τ(ρ)όπους με τους οποίους τα παιδιάσήμερασυνδέονταιμεταμαθηματικάωςπράξηδημιουργικής συμμετοχής στα κοινά καιδιερευνάκατάπόσονποικίλεςδεξιότητεςπουαφορούντηνκριτικήσκέψητον πειραματικό ψηλαφισμό, τη διερεύνηση ιδεών, την επίλυση προβλημάτων, την επιχειρηματολογία, τηναμφισβήτηση, την επινόηση κανόνων και τη φαντασία μπορούν να συνδράμουν προς αυτήτηνκατεύθυνση.

Παράλληλα, η προσπάθεια αυτήεστίασεστηνεπαφήμεταξύεκπαιδευτικών, φοιτητώνκαιπαιδιών λαμβάνονταςυπόψη εναλλακτικούς τρόπους παιδαγωγικής στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το σχολείο και η μαθηματική εκπαίδευση σήμερα.
Ειδικότερα, εκπαιδευτικοί και παιδιά έγιναν συνοδοιπόροι στη διαμόρφωση και στον μετασχηματισμό στην πράξηπαιδαγωγικού υλικού, δημιουργώντας άμεσες ή/και έμμεσες συνδέσεις με το επίσημο αναλυτικόπρόγραμμα. Οιδράσεις ξεκίνησαν τον Σεπτέμβρη του 2018 και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνη του 2019.

Η προσπάθεια και τααποτελέσματά τους θα συζητηθούν στο συγκεκριμένο πλαίσιο παρουσιάσεων, εργαστήριων και δράσεων μεπροσκεκλημένες ομιλητές και ομιλήτριες.

 

Προηγούμενο άρθρο Μία ακόμα σύλληψη για τις παράνομες ανασκαφές σε περιοχές της Θεσσαλίας
Επόμενο άρθρο Ε΄ Γενική Ιερατική Σύναξη