Σπ. Ταλιαδούρος: «Ανοιχτή διαβούλευση με τη συμμετοχή όλων των φορέων της ΑΣΠΑΙΤΕ για την προοπτική και το μέλλον της Σχολής στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας»


Ο Βουλευτής Καρδίτσας και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτηση, που υπέβαλε στη Βουλή, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ζητά την διενέργεια ανοιχτής διαβούλευσης με τη συμμετοχή όλων των φορέων (ακαδημαϊκής κοινότητας, διοικητικών υπαλλήλων και φοιτητών) προκειμένου να διατυπωθεί μια κοινά αποδεκτή πρόταση για το μέλλον της Σχολής ενόψει του σχεδίου «Αθηνά».

Ειδικότερα, η σχετική Ερώτηση έχει ως εξής:

 

«Έντονος προβληματισμός επικρατεί στην εκπαιδευτική και διοικητική κοινότητα της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) για την πληροφορούμενη διαγραφή όλων των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων από το χάρτη Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας, όπως αυτή διαφαίνεται ότι θα αποτυπωθεί στο υπό διαμόρφωση σχέδιο «Αθηνά» αφήνοντας στη θέση της ΑΣΠΑΙΤΕ ένα Παιδαγωγικό Τμήμα χωρίς ρόλο και πρόγραμμα.

 

Η προοπτική αυτή προκαλεί την έντονη αντίδραση σύσσωμης της κοινότητας αφού αναιρεί την επί 60 χρόνια ιστορική εκπαιδευτική διαδρομή και την κατά κοινή ομολογία θετική προσφορά της Σχολής στην τεχνική εκπαίδευση που την καθιέρωσε ως το μοναδικό θεσμοθετημένο εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελλάδα για την εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών, τεχνικών και επαγγελματικών κυρίως μαθημάτων, που προορίζονται να διδάξουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 

Επισημαίνεται ότι η ΑΣΠΑΙΤΕ ιδρύθηκε στην Αθήνα τον Ιούνιο του 2002 (Ν.3027/2002), ως καθολικός διάδοχος της ΣΕΛΕΤΕ (Σχολή Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής & Τεχνικής Εκπαίδευσης), οι εγκαταστάσεις της και η υλικοτεχνική της υποδομή χρηματοδοτήθηκαν από την UNESCO, τις ΗΠΑ και το Ελληνικό Δημόσιο. Διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις με πρότυπα Εργαστήρια και Πρότυπες Τεχνικές Σχολές όπου πραγματοποιούνται διδασκαλίες με εποπτικά μέσα και πρακτική άσκηση τόσο στον Τεχνικό Τομέα όσο και στον Παιδαγωγικό Τομέα ενώ φιλοξενεί και τρία Τεχνικά Λύκεια του Δήμου Αμαρουσίου που χρησιμοποιούν τα εργαστήρια της μαζί με άλλα σχολεία όμορων Δήμων. Διαθέτει δε ιδιόκτητη Φοιτητική Εστία δυναμικότητας 133 κλινών που στις παρούσες συνθήκες συμβάλλει οικονομικά στις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες ενώ στο ιδιόκτητο εστιατόριο μαγειρείο σιτίζονται καθημερινά 1.000 σπουδαστές.

 

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

  1. Προτίθεται στο πλαίσιο της διαβούλευσης επί του σχεδίου «Αθηνά» να γίνει ουσιαστικός διάλογος με τη συμμετοχή όλων των φορέων (ακαδημαϊκής κοινότητας, διοικητικών υπαλλήλων και φοιτητών) προκειμένου να διατυπωθεί μια κοινά αποδεκτή πρόταση για το μέλλον της Σχολής;
  2. Προτίθεται να εξετάσει τη διατήρηση των τεσσάρων προπτυχιακών Τμημάτων Εκπαιδευτικών, όπως τελικά θα διαμορφωθεί ο συνολικός τους αριθμός μετά από τη συνένωση και όχι την απορρόφηση του Τμήματος Εκπαιδευτικών Πολιτικών Δομικών Έργων και του Τμήματος Έργων Υποδομής;
  3. Προτίθεται να προσθέσει στο σχέδιο «Αθηνά» το Παιδαγωγικό Τμήμα, το οποίο δεν ανήκει στην κατηγορία των Γενικών Τμημάτων, αφού υποστηρίζει τα ΤΤΕ και όλα τα προγράμματα του ΕΠΠΑΙΚ με διασπορά σε όλη την επικράτεια και χορηγούν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Νόμου;»
Προηγούμενο άρθρο Π. Σιούφας: «Η απάτη που έμεινε ατιμώρητη»
Επόμενο άρθρο Τον ετήσιο χορό πραγματοποιεί η Ένωση Αστυνομικών υπαλλήλων Καρδίτσας