Σπ. Ταλιαδούρος: «Πλήγμα στην εκπαίδευση της ελληνικής περιφέρειας οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων»


 Ο Βουλευτής, τ. Υφυπουργός Παιδείας και Αναπληρωτής Τομεάρχης του Τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης στη Βουλή για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων επεσήμανε ότι η πολιτική της Κυβέρνησης στον τομέα της παιδείας αποτελεί πλήγμα στην εκπαίδευση της ελληνικής περιφέρειας και ανέδειξε τα προβλήματα που δημιουργούνται στην εκπαίδευση στο Νομό Καρδίτσας.

 Ειδικότερα, η ομιλία του κ. Σπύρου Ταλιαδούρου έχει ως εξής:

«Η απόφαση της Κυβέρνησης, για κατάργηση και συγχώνευση σχεδόν 2.000 σχολικών μονάδων έγινε πρόχειρα, ατεκμηρίωτα, και χωρίς να έχει προηγηθεί ο οποιοσδήποτε διάλογος και διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Η πολιτική αυτή πλήττει ανεπανόρθωτα την ποιότητα της ζωής των μαθητών και των οικογενειών τους, κυρίως στην περιφέρεια και την ελληνική ύπαιθρο. Αλλά πλήττει και το μέλλον της εκπαίδευσης στην πατρίδα μας.

          Η Κυβέρνηση προέβη σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων που δεν αποσκοπούν στην καλύτερη εκπαίδευση- όπως είναι το κεντρικό σύνθημα του Υπουργείου σήμερα-, αλλά στοχεύουν αποκλειστικά στην εξοικονόμηση πόρων μέσω της μείωσης των εκπαιδευτικών και των λειτουργικών δαπανών. Λαμβάνονται αποφάσεις χωρίς πρόταση του περιφερειακού συμβουλίου και της οικονομικής του επιτροπής, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία. Χωρίς να υπάρχει η κτιριακή υποδομή σε όλα τα σχολεία που συνενώνονται. Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη συγχώνευσης σχολείων που συστεγάζονται ή σχολείων που έχουν μικρό αριθμό μαθητών. Προς αυτήν την κατεύθυνση, κατά την περίοδο 2004 έως 2009 το Υπουργείο Παιδείας είχε προβεί σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, τηρώντας τη προβλεπόμενη νομοθεσία και λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των αρμοδίων Διευθύνσεων και Συμβουλίων. Τις σχετικές αποφάσεις τις καταθέτω στα πρακτικά.

          Με την πολιτική αυτή αποδεικνύεται ότι το δήθεν όραμα της Κυβέρνησης για ένα νέο ποιοτικό σχολείο, όχι μόνο δεν υφίσταται, αλλά το σχολείο υποβαθμίζεται και μετατρέπεται σε ένα “φθηνό σχολείο”. Η Κυβέρνηση φαίνεται να ξεχνάει ότι η ποιοτική εκπαίδευση αποτελεί την ατμομηχανή της ανάπτυξης. Η ενίσχυση, οικονομική και ηθική, της εκπαίδευσης και των λειτουργών της εγγυάται την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης και τον εξοπλισμό της νέας γενιάς της πατρίδας μας με τα απαραίτητα εφόδια. Η αντιαναπτυξιακή πολιτική της Κυβέρνησης πλήττει με τον χειρότερο τρόπο την εκπαίδευση στην χώρα μας, καθώς στο όνομα  της εξοικονόμησης πόρων, περικόπτονται αδιακρίτως χρηματοδοτήσεις, επιδόματα, διοικητικές δομές και διορισμοί, χωρίς σχέδιο και διαβούλευση.

Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Δημοτικό Σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί με τους ίδιους όρους που λειτουργεί ένα γυμνάσιο και ένα λύκειο. Πρέπει να στηριχθεί η παιδικότητα, να στηριχθεί η γνωριμία των παιδιών μέσα στον ίδιο χώρο. Υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα μονοθέσια και τα διθέσια σχολεία στην ελληνική περιφέρεια, αποδίδουν, κάνουν καλό έργο και έχουν επιτυχίες. Είναι προς όφελος της εκπαίδευσης ότι στο Νομό Καρδίτσας, για παράδειγμα, κλείνουν τα μισά -54- δημοτικά σχολεία;»

Ειδικά για το Νομό Καρδίτσας, ο κ. Σπύρος Ταλιαδούρος επεσήμανε τα εξής:

«Η απόφαση της Κυβέρνησης για κατάργηση, συγχώνευση και υποβάθμιση εβδομήντα τεσσάρων (74) συνολικά σχολικών μονάδων (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων) στο Νομό της Καρδίτσας έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στη κοινωνία της Καρδίτσας και υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών του νομού μας που καλούνται πλέον να παρακολουθούν μαθήματα σε πολυπληθή τμήματα, να ταλαιπωρούνται με την μετακίνησή τους και να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που βιώνουν μια ανεπανάληπτη εργασιακή ανασφάλεια. Πρέπει να επισημανθεί ότι στα περισσότερα από τα 74 αυτά σχολεία φοιτούσαν πάνω από 20 ή 25 μαθητές στο καθένα. Οι σχολικές αυτές μονάδες, οι οποίες τώρα καταργούνται, υπήρχαν λόγω της πεδινότητας του νομού και των πολλών κοινοτήτων στον κάμπο.

          Η απόφαση αυτή της Κυβέρνησης βρίσκει αντίθετη σύσσωμη την κοινωνία του νομού αφού βάζει λουκέτο ακόμη και σε σχολεία που εδρεύουν σε πρωτεύουσες πρώην Καποδιστριακών Δήμων. Βάζει λουκέτο σε σχολεία, που στεγάζονται σε καινούργια σχολικά κτίρια, με άριστες κτιριακές εγκαταστάσεις και υποδομές και ικανό αριθμό μαθητών. Για ποια ορθολογική αξιοποίηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού μιλάμε όταν αυτή τη στιγμή στο Νομό Καρδίτσας πάνω από 200 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων χάνουν τις οργανικές τους θέσεις; Για ποια κοινωνικοποίηση μαθητών μιλάμε, όταν το κάθε σχολείο, κάθε απομακρυσμένου χωριού αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξη πνευματικής και πολιτιστικής ζωής σε έναν τόπο; Ας θυμηθούμε τη σοφή ρήση που λέει ότι “Εκεί που κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή.”»

Κλείνοντας ο κ. Σπύρος Ταλιαδούρος σημείωσε τα ακόλουθα:

«Νομίζω ότι είναι μια μαύρη εποχή για την παιδεία. Χωρίς την απαιτούμενη μελέτη και διαβούλευση, οδηγούμαστε στην υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η έλλειψη στρατηγικής και οράματος για την παιδεία οδηγεί στον ευτελισμό των θεσμών και σε μια λογιστική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Δεν μπορεί να υπάρξει ποιοτική εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν αυτή αντιμετωπίζεται μόνο με λογιστικά κριτήρια.

          Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, σε καμία περίπτωση δεν υπερασπιζόμαστε το παλιό σχολείο. Είμαστε υπέρ της ανάπτυξης και της βελτίωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ώστε να γίνει πράξη ένα σύγχρονο σχολείο που θα παρέχει ποιοτική και ουσιαστική γνώση, θα εξοπλίζει τους μαθητές με όλα τα απαραίτητα εφόδια, θα ενισχύει την κριτική σκέψη και θα βοηθά τους μαθητές να αναπτύσσουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους. Χρειάζεται σύστημα, μελέτη και διαβούλευση για να στηριχθεί η παιδεία στην χώρα μας και να εξασφαλιστεί η παροχή ποιοτική εκπαίδευσης στη νέα γενιά της πατρίδας μας. Η επένδυση στην παιδεία είναι ο μόνος σίγουρος δρόμος για την  ανάπτυξη και για την έξοδο της πατρίδας μας από τα αδιέξοδα, ώστε να γίνει πραγματικότητα ένα καλύτερο αύριο.»

Προηγούμενο άρθρο Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος
Επόμενο άρθρο 12η πρόσκληση σε συνεδρίαση για το Δήμο Καρδίτσας